أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۸۷۴۳
زمان انتشار: ۱۵:۴۰     ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
وزیر نیرو گفت: در برخی از مناطق، مصرف آب نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صداوسیما، رضا اردکانیان اظهار داشت: وقتی می‌گوئیم با چالش در مصرف روبرو هستیم، این چالش لزوماً به آب موجود در مخازن و سد‌ها بر نمی‌گردد، بلکه ما به ظرفیت تصفیه خانه‌هایمان نگاه می‌کنیم که باید کشش تأمین آب را داشته باشد.

وی گفت: درست است که ما امروز آب را برای موارد بهداشتی مصرف می‌کنیم، اما این همان آب شرب است، زیرا آب بهداشتی و شرب در یک شبکه مشترک است.

وزیر نیرو افزود: در بعضی از مناطق کشور، مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است، اما به طور متوسط در سطح کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۲ درصد افزایش مصرف آب داشتیم.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن برخی استان‌ها به فصل گرم، گفت: طبیعتاً مصرف برق در این استان‌ها افزایش پیدا می‌کند، بنابراین ما از مردم عزیز می‌خواهیم مثل همیشه توجه داشته باشند و بدون کوچک‌ترین اغماضی در رعایت مسائل بهداشتی به گونه‌ای موارد بهداشتی را انجام دهند که آب شرب کمتری مصرف شود تا بتوانیم بدون هیچ مشکلی این ایام را پشت سر بگذاریم.

وزیر نیرو گفت: هر چند نسبت به پارسال بارش‌ها ۱۱ درصد کمتر است، اما پارسال یک سال استثنایی بود.

وی افزود: بارش‌ها امسال نسبت به متوسط ۵۰ سال اخیر حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است و این بدان معناست که مخازن ما در وضعیت خوبی هستند.

وزیر نیرو گفت: فقط در استان خوزستان برای آماده شدن در مقابل سیلاب‌های پیشرو، حدود ۵ و نیم میلیارد متر مکعب حجم خالی در مخازن داریم.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها