کد خبر: ۴۶۹۲۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران توپخانه قدرتمندی است و در دفاع از حرم اهل بیت در سوریه خواب را از چشم داعش گرفته بود.
به گزارش پایگاه 598، امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح دیروز در نشست خبری به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: «۲۱ فروردین سالروز شهادت چهار نفر از شهدای نیروی زمینی ارتش است. این چهار شهید در کشور سوریه در‌حالی‌که مشغول دفاع از حرم اهل بیت بودند، به شهادت رسیدند. این روز همچنین سالروز شهادت سپهبد صیاد‌شیرازی است و لذا یاد و خاطره این شهدا و سپهبد‌های اخلاص یعنی شهید سلیمانی، شهید قرنی و شهید صیاد را هم گرامی می‌داریم.»

وی ادامه داد: «مأموریت اصلی نیرو‌های مسلح و نیروی زمینی ارتش دفاع از استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشورمان است. نیروی زمینی ارتش در ماه‌های اول جنگ مانع از تحقق اهداف دشمن شد و تجاوز او را در نطفه خفه کرد و این دومین حرکت الهی نیروی زمینی ارتش است. بعد از دفاع مقدس، نیروی زمینی همچنان در مرز باقی ماند تا هم از شرارت ضد‌انقلاب جلوگیری نماید و هم جدار مرزی را از مین و مواد‌منفجره پاکسازی کند.»

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: «ما سه تفاوت اصلی با نیرو‌های مسلح کشور‌های دنیا و ارتش امریکا داریم. تفاوت اول ما در ماهیت این ارتش‌ها‌ست. ارتش و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بر‌اساس تعالیم قرآن و مبانی الهی به‌وجود آمده است و اداره می‌شود. نکته بعدی تفاومت مأموریت ما‌ست. مأموریت آرمانی اعتلای کلمه الله و مأموریت جاری ما حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور است، اما آیا ارتش امریکا اینگونه است. چرا آن‌ها باید منافع ملی خودشان را در آن سوی مرز‌ها تعریف کنند؟ ارتش امریکا ارتشی متجاوز و زیاده‌طلب است.»

امیر حیدری اظهار داشت: «پیش از موضوع کرونا امریکایی‌ها برای امنیت خلیج‌فارس دو فرماندهی دریایی ایجاد کردند، اما راهبرد جمهوری اسلامی این است که امنیت خلیج‌فارس فقط توسط کشور‌های منطقه قابل تأمین است و در این عرصه نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه در حال حراست از خلیج‌فارس هستند.»

وی تأکید کرد: «در ناو روزولت امریکا حدود هزار نفر به کرونا مبتلا شدند. بعد هم فرمانده این ناو را که این خبر را اعلام کرده بود، برکنار کردند. امروز هم اعلام کردند ناو هواپیمابر ترومن هم در حال ترک منطقه است. با بیان اینکه تا امروز حتی یک سرباز هم در ارتش در اثر ابتلا به کرونا از دنیا نرفته است.»

اقدامات مردمیاری ارتش
فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات مردمیاری نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: «یکی از این عرصه‌ها زلزله غرب کشور بود. نیروی زمینی در این عرصه با تمام توان وارد شد تا مردم احساس امنیت کنند. این عملکرد ارتش موجب رضایت فرمانده کل قوا شد. در بحث کرونا هم فرمایشات ایشان را نصب‌العین قرار دادیم و رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای را اجرا کردیم.»

وی گفت: «در این رزمایش اقدام اول ما این بود که در مبادی ورودی ۲۴ استان مستقر شدیم و پست‌های بیماریابی و غربالگری انجام دادیم. ایجاد پست‌های متعدد بیمار‌یابی در اقصی نقاط شهر‌ها و روستاهاست تا هرچه زودتر بیماران به بیمارستان منتقل شوند. ما همچنین تا‌کنون ۴ هزار نقطه را ضد‌عفونی کرده‌ایم.»

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: «۲۸ بیمارستان نیروی زمینی را با ۱۲ هزار کادر درمانی در اختیار وزارت بهداشت گذاشتیم. در کنار این‌ها بیمارستان‌های صحرایی را در پنج شهر برقرار کردیم، اما اقدام مهم دیگر ما ایجاد نقاهتگاه بود. چینی‌ها در بوق و کرنا کردند که در ۱۰ روز بیمارستان درست کردند، اما نیروی زمینی در عرض ۴۸ ساعت بیمارستان مجهز خود را با به‌روز‌ترین تجهیزات راه‌اندازی کرد. ما امروز ۹ هزار و ۹۰۰ تخت در قالب بیمارستان و نقاهتگاه در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده‌ایم.»

وی با اشاره به وضعیت کنونی نیروی زمینی ارتش گفت: «ما در نقاط مرزی جنوب‌غرب و مرز مشترک با افغانستان مشغول رصد و پایش مرز هستیم و این کار را با به خدمت گرفتن فناوری‌های روز انجام می‌دهیم. توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران توپخانه قدرتمندی است و در دفاع از حرم اهل بیت در سوریه خواب را از چشم داعش گرفته بود. در حوزه زرهی و ضد‌زره هم قدرت قابل‌توجهی در نزاجا ایجاد شده است.»

رژه امسال رژه خدمت است
امیر حیدری درباره برگزاری رژه ۲۹ فروردین مطرح کرد: «امسال رژه ما تبدیل به رژه خدمت شده است. این رژه از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول آن این است که بتوانیم توان مضاعفی را به توان کشور بیفزاییم و برای این منظور تجهیزات ویژه‌ای را پای کار آورده‌ایم. بخش دوم هم رونمایی از تجهیزات و دستاورد‌های جدید نیروی زمینی ارتش است.»

امیر حیدری ادامه داد: «ارتش جمهوری اسلامی از رصد تهدید کرونا غافل نبود و اولین دستورالعمل ما برای مقابله با کرونا در ۱۱ بهمن صادر شد، لذا ما بلافاصله به فکر تهیه مواد‌ضدعفونی و تجهیزات مورد‌نیاز افتادیم. در هر مرحله حدود ۱۰ هزار سرباز وارد ارتش می‌شود و این تدابیر ما موجب شد تا امروز امن‌ترین مکان‌ها پادگان‌های ما باشد.»
 
منبع:جوان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها