کد خبر: ۴۶۹۹۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۴     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بر اساس آمارهای دانشگاه جانز هاپکینز مشخص شد که کووید- ۱۹ باعث مرگ بیش از ۲۳۷ هزار تن در سراسر جهان شده و در این میان، برزیل بالاترین میزان مرگ و میر را نسبت به بیش از نیمی از کشورهای آمریکای لاتین دارد.
به گزارش پایگاه 598، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در آمریکای لاتین تعداد مرگ‌های مرتبط با کرونا روز جمعه به ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن رسید. برزیل بیش از نیمی از مرگ‌ها را را دارد.

نلسون تیش، وزیر بهداشت برزیل روز پنج‌شنبه تایید کرد که ممکن است تعداد مرگ‌ها ممکن است به ۱۰۰۰ تن در هر روز هفته آتی برسد چون ویروس در حال ارتقا یافتن است.

در پرو نیز با وجود اقدامات شدید فاصله گذاری اجتماعی، این کشور یکی از کشورهای آمریکای لاتین است که بدترین ضربه را از ویروس خورده است. اکوادور و مکزیک در مقام سوم و چهارم پس از برزیل و پرو قرار دارند.

در برزیل با بالاترین شدت شیوع ویروس، ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری با انتقادهای شدید بابت رسیدگی به این بیماری روبروست.

این بزرگترین کشور آمریکای لاتین با ثبت ۶۰۱۷ مورد مرگ تا روز جمعه بیشترین و سخت‌ترین ضربه را از این بیماری متحمل شده است.

مقام‌های کشورهای همسایه چون پاراگوئه، آرژانتین، اورگوئه و کلمبیا نگرانی خود را بابت این مساله پس از آن مطرح کردند که برزیل گزارش کرد بیش از ۸۷ هزار مبتلا دارد.

در پاراگوئه، نیروهای ارتش در نزدیکی جاده اصلی منتهی به پدرو خوآن کابایرو در همسایگی شهر پونتا پورا، برزیل و به منظور محدود کردن عبور و مرور بین دو کشور یک گودال کم عمق حفر کرده‌اند.

نگرانی‌هایی هم در برزیل بابت آسیب پذیری بیش از ۸۰۰ هزار جوامع بومی در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها جوامع پشرفته در برابر بیماری‌ها نیستند و در مناطق دور افتاده و بدون مراکز بهداشتی مناسب زندگی می‌کنند.

رئیس جمهوری برزیل مکررا فاصله گذاری اجتماعی را برای مقابله با ویروس کرونا کم اهمیت شمرده و در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کند و طرفدارانش را به آغوش می‌کشد و می‌گوید که کرونا ویروس یک "آنفولانزای کوچولو" است.

اگرچه پرو نخستین کشور آمریکای لاتین است که اقدامات شدید قرنطینه‌ای را برای شهروندانش وضع کرده اما پس از برزیل قرار دارد چون ۱۱۲۴ تن ناشی از این ویروس کشته و ۴۰ هزار و ۴۵۹ تن نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند که بیشترین آنها در لیما، پایتخت هستند.

دولت این کشور قوانین سخت با نظارت ارتش وضع کرده که بیشتر از سایر کشورهای منطقه است و شامل بستن مرزهای هوایی و زمینی، وضع منع آمد و شد، ممنوعیت ورود تمامی خودروهای شخصی به جاده‌ها و ممنوعیت رفت و آمد بین استان‌ها می‌شود.

بیمارستان‌ها در پرو از کمبود محصولات درمانی و پزشکی شکایت می‌کنند و پزشکان هم علیه عدم اقدامات مناسب امنیتی.

تعداد مرگ‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در اکوادور روی عدد ۱۰۶۳ مورد است و بیش از ۲۶ هزار تن نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

یکی از وزرای دولت اکوادور نیز گزارش کرد هفته آتی آنهایی که کارشان سرویس و خدمات تعمیر منازل و کمک‌های فنی است مانند برق کارها و لوله‌کش‌ها می‌توانند کار خود را از سر بگیرند.

در مکزیک ۱۸۵۹ نیز از این بیماری مرده و ۱۹ هزار و ۲۲۴ مورد هم تا روز جمعه به این بیماری مبتلا شده‌اند.

کوره‌های جنازه‌سوزی در پایتخت مکزیک با ظرفیت محدود کار می‌کنند چون این کشور هنوز به پیک عفونت و مرگ ناشی از ویروس نرسیده و قبرستان‌ها هم پیشنهاد کرده‌اند تا از گورهای دسته جمعی برای دفن جنازه‌های مردگان ناشی از این ویروس استفاده شود.

دانیلو مدینا، رئیس جمهوری دومینیکن در حکمی منع آمد و شد را اول مه برای ۱۷ روزر دیگر تمدید کرد که اقدامی پیشگیرانه در مقابل ویروس کروناست؛ ۲۹۳ تن تاکنون در این کشور جان باختند.

در جامائیکا نیز ۴۲۲ تن در نتیجه ابتلا به این بیماری ویروسی جان باختند.

در پاناما نیز تعداد مرگ‌ها ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ به ۱۸۸ مورد از ۶۵۳۲ مورد ابتلا رسیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها