کد خبر: ۴۷۰۱۱
زمان انتشار: ۲۱:۳۹     ۰۸ فروردين ۱۳۹۱
بولتن نیوز: اتحادیه اروپا که به خاطر نیاز کشورهای عضو به نفت ایران و ضرورت تداوم تجارت با جمهوری اسلامی، در شرایط وضع بد اقتصادی یونان، اسپانیا و ایتالیا، مجبور به پذیرش شکست تحریم نفتی ایران شده و حتی آمریکا، کشورهایی قدرتمند اقتصادی مانند آلمان را از تحریم نفتی ایران معاف کرده است، برای جبران این شکست ها در محافل بین المللی و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی اروپا، دست به اقدامات بی ارزشی چون تحریم مقامات و مسوولان جمهوری اسلامی ایران زده است.






اعلام اسامی 17 نفر از مسوولان جمهوری اسلامی در لیست تحریم های جدید، به سادگی نشاندهنده شکست سیاست های ماجراجویانه اروپاست و نشان می دهد که اقتصاد ایران و جایگاه جمهوری اسلامی در بازار جهان، موضوع ساده ای نیست که بتوان با حذف ایران، فشار بر جمهوری اسلامی را افزایش داد.
واقعیت این است که با تحریم نفتی و بانکی و هر نوع تحریم اقتصادی علیه ایران، خود کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشترین ضرر را متحمل می شوند و نتایج این تحریم ها حتی دامن اقتصاد آمریکا و ژاپن وکره جنوبی و... را گرفته است و هنوز تحریم ها به بار ننشسته، خبر افزایش قیمت نفت به بالای 100 دلار و نفت برنت به بالای 125 دلار و نفت اوپک به بالای 125 دلار، مسوولان سیاسی و اقتصادی کشورهای ضعیف را دچار مشکل کرده است.



کشورهایی مانند یونان، اسپانیا و ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی و حتی آلمان و... از جو روانی اخبار تحریم بانکی و نفتی ایران به شدت متضرر شده اند زیرا افزایش قیمت نفت، بلافاصله اثر خود را بر رشد اقتصادی، حمل ونقل، رشد قیمت بنزین برای مردم اروپا و آسیا وآمریکا گذاشته است و پیش بینی ها نشان می دهد که در صورت تحریم نفتی اروپا علیه ایران، قیمت نفت بین 150 تا 200 دلار در نوسان خواهد بود.
براین اساس، آمریکا و اروپا یعنی مجموعه کشورهای متعارف و متحد آمریکا واسرائیل، که هیچ راه حلی برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی و متحد کردن جهان علیه جمهوری اسلامی ندارند، ناگزیر با اتکا به مسائل حقوق بشری و دخالت آشکار در امور داخلی ایران، یعنی مسائل زندانیان، اعدام افراد متخلف، مسائل مربوط به اینترنت و فضای مجازی و... تلاش می کنند که افکار عمومی جهان را علیه ایران متحد کنند و شکست  خود را بپوشانند.

اما مردم اروپا و آمریکا، که سلطه گری و دخالت های آشکار کشورهای غربی در مسائل مردم کشورهای مستقل جهان را به خوبی درک کرده اند خوب می دانند که اقدام کشورهای غربی علیه ایران، در واقع اقدام علیه منافع کشورهای جهان و اقتصاد آزاد جهان است و کسانی که مدعی منافع کشورهای جهان و حقوق بشر هستند، با این دخالت ها و جو سازی ها علیه ایران در واقع علیه حقوق بشر، اقتصاد آزاد و حق آزادی تجارت و بیان و ارتباطات مردم جهان اقدام کرده اند و کشورهای جهان را مجبور کرده اند که با چه کشوری معامله و تجارت کند و با چه کشوری معامله نکند و نفت را گران تر بخرند و ارتباطات خود را محدودکنند.







نکته جالب در تحریم اخیر این است، که تمام تحریم شدگان کسانی هستند که در مسائل داخلی ایران فعال و مسوولیت داشته اند و به هیچ وجه در امور مربوط به پرونده هسته ای یا صنعت نفت و انرژی فعالیت نداشته اند و معلوم نیست که اتحادیه اروپا بر چه مبنایی و بر اساس کدام عرف و حقوق بین المللی به خود اجازه می دهند که افراد مسوول و کارمندان یک کشور را به صرف این که در امور داخلی کشور خود فعالیت دارند، مشمول تحریم کنند.
اگر چه قرار گرفتن در لیست تحریم های کشورهای سلطه گر جهان، افتخاری برای مسوولین جمهوری اسلامی است  اما پرسش اساسی این است که آیا اتحادیه اروپا انتظار دارد که جمهوری اسلامی،  اجازه دهد که فضای کشور با هر نوع بی بندوباری، ولنگاری و رفتار غربی آلوده شود و به توصیه های اخلاقی و دین اسلام بی توجه باشد؟
آیا مسوولینی که در دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی که خون صدها هزار نفر آن را تقویت کرده،  فعال بوده اند و با اغتشاش گران، بمب گذاران، هکرها، اخلال گران اقتصادی، قاچاقچیان مواد مخدر، تجاوز کنندگان به نوامیس مردم و... برخورد کرده اند، باید مشمول تحریم باشند؟   
اگر قضات پرتلاش ایران نباشند و اجازه داده شود که هر نوع خلاف و بزهکاری و قاچاق و آدم کشی  رواج پیدا کند و تجاوز، اطلاع رسانی مسموم و برخلاف منافع مردم ایران ونظام جمهوری اسلامی، و تهدیدهای دیگر گسترش یابد، قطعا نه تنها ملت ایران، بلکه مردم کشورهای منطقه نیز دچار مشکل می شوند.





جمهوری اسلامی افتخار دارد که بیشترین حجم تلاش ها را در کنترل قاچاق، تروریسم و آدم کشی،  مقابله با گروه های خلاف کار بزرگ و تروریست بین المللی و... داشته است و بسیاری از همین قضات و مسوولان پر تلاش تحریم شده، بیشترین همکاری و کار شبانه روزی، را  در رد یابی خلاف  کاران، و مقابله با دشمنان و اغتشاش گران، داشته اند.
براین اساس، مردم جهان و رسانه های داخلی وبین المللی این پرسش را از اتحادیه اروپا دارد که آیا اتحادیه اروپا با متجاوزان، اغتشاش گران، کسانی که حقوق مردم و حاکمیت را به رسمیت نمی شمارند و به دنبال سلطه کشورهای دیگر و دخالت در امور داخل کشورها هستند با تسامح و بی توجهی برخورد می کند، آیا توصیه می کند که با قاچاقچیان و تروریست ها مقابله نشود، آیا آنها تصور می کنند که در منطقه خاورمیانه می توان بدون حکم اعدام و اجرای فرامین دین اسلام، و سایر قوانین بین المللی و داخلی می توان استانداردهای یک کشور امن و آرام را حاکم کرد؟
اگر مسوولان جمهوری اسلامی با نفوذ و تهاجم فرهنگی و قلم های زهرآگین برخورد نمی کردند، اگر از حدود اسلامی و حقوق مردم و قصاص  و احکام مجازات اسلامی دفاع نمی کردند، طبیعی است که لقب امن ترین کشور خاورمیانه را به ایران نمی دادند.
نگاهی به اسامی و توضیحات اتحادیه اروپا که در ادامه تحلیل بولتن نیوز آمده است به خوبی نشان می دهد که اتحادیه اروپا گیج و سرخورده شده و به خاطر شکست خود در تحریم نفتی و اقتصادی علیه ایران و ناتوان بودن از افزایش فشار علیه ایران، به مسائلی پرد اخته که اولا حق دخالت در امور ایران را نداشته و دوما به ناحق نام کسانی را مطرح کرده که اتفاقا در ایجاد امنیت  و مقابله با رواج بزهکاری، قاچاق و آدم کشی، فتنه گران و اغتشاش گران  و... افراد زحمت کش و پرتلاش بوده اند و به تعهد خود در پایبندی به حقوق بین الملل و حقوق اسلامی و حقوق بشر و... عمل کرده اند.

تعدادی از مسوولان قوه قضاییه، دولت و نیروی انتظامی ، که در سال های اخیر، در دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی، با اغتشاش گران، هواداران آمریکا و انگلیس و خیانت کاران به نظام برخورد کرده اند، اکنون در لیست تحریم های اروپا قرار گرفته اند و با این کار، اتحادیه اروپا به قاچاقچیان بین المللی، اغتشاش گران،  متجاوزان، قلم به دستان در خدمت اسرائیل و نظام سلطه و... جایزه داده است.
اعضای اتحادیه اروپا متاسفانه راه مدیریت درست جهان را گم کرده اند و به جای این که از افزایش امنیت دفاع کنند فقط به خاطر مسائل سیاسی، وپیدا کردن راهی برای فشار بر جمهوری اسلامی، دچار خطای بزرگی شده اند و نام کسانی را در لیست تحریم ها قرار داده اند که  با ناامنی، قاچاق، آدم کشی، تروریسم بین المللی، تجاوز به حقوق مردم، دخالت در حق حاکمیت مردم، قلم زدن و اغتشاش به نفع بیگانگان و اجرای درست و با قاطعیت حقوق اساسی و مدنی و اسلامی، نقش به سزایی داشته اند.
چگونه می شود که مسوولان بلند پایه و قضات پر تلاش و مسولان ارتباطات و مقابله با تخلفات سایبری را محکوم به فعالیت بر ضد حقوق بشر کرد. در حالی که این افراد در ایجاد نظم و آرامش و مقابله با هرگونه تخلف و ناامنی وبی انضباطی تلاش های وافر داشته اند.






اسامی ۱۷ مقام ایرانی تحریم شده توسط اتحادیه اروپا 

اتحادیه اروپا روز جمعه 17 مقام جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس قوه قضائیه، وزیر ارتباطات و رئیس سازمان صدا و سیما را مشمول تحریم کد.
 
وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا جمعه 4 فروردین در بروکسل، 17 مقام جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس قوه قضائیه، وزیر ارتباطات و رئیس سازمان صدا و سیما را مشمول تحریم کردند. همچنین تحریم‌های قبلی وضع شده در قبال 61 نفر دیگر از مقامات ایران را برای یک سال دیگر تمدید کردند.
 بر اساس این تصمیم، دارایی‌های احتمالی این افراد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مسدود و صدور ویزای ورود به کشورهای عضو این اتحادیه برای آنها محدود می‌شود.17 نفری که نامشان به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده عبارتند از:
1.عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما
 اتحادیه اروپا علت قرار دادن نام ضرغامی را پخش "اعترافات اجباری متهمان" و "دادگاه‌های نمایشی" از شبکه‌های تلویزیونی ایران در اوت سال 2009 و دسامبر 2011 عنوان کرده و مدعی شده که رئیس سازمان صدا و سیما حقوق متهمان برای داشتن محاکمه عادلانه را نقض کرده است.
 2. رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
 اتحادیه اروپا مدعی شده که تقی‌پور بر سانسور و کنترل فعالیت‌های اینترنتی و حتی مکالمات تلفن همراه شهروندان نظارت دارد.
3. تورج کاظمی معاون مبارزه با جرایم پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی (فتا)
 اتحادیه اروپا عنوان کرده که کاظمی اخیراً اعلام کرده که کلیک پلیس می‌تواند از تخصص و توانمندی‌های برخی از هکرها برای کنترل بهتر در تبادل اطلاعات و حمله به سایت‌های خطرناک استفاده کند.
 4. صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه
 اتحادیه اروپا عنوان کرده که صدور بسیاری از احکام اعدام، شلاق، قطع عضو و سنگسار و ... با امضا و تایید لاریجانی بوده است.
 5. اصغر میرحجازی معاون رئیس دفتر مقام معظم رهبری
 6. علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران
 7. محمدعلی رامین معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد
 ادعای اتحادیه اروپا در مورد محمدعلی رامین سانسور مطبوعات و مسئولیت مستقیم در توقیف چند روزنامه و برخورد و بازداشت روزنامه نگاران می‌باشد.
 8. صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور
 9. غلامعلی رضوانی معاون استاندار گیلان
10. مالک اژدر شریفی رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی
11. موسی خلیل‌اللهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز
 نقض حقوق بشر در روند دادرسی قضایی از جمله ادعایی است که اتحادیه اروپا در قبال این سه نفر اخیر مطرح کرده است.
 12. علی فرهادی دادستان عمومی و انقلاب کرج
 13. علی رضوان‌منش معاون دادستان کرج
 این اتحادیه عنوان کرده که فرهادی و رضوان‌منش حقوق بشر در روند دادرسی قضایی را نقض کرده و اقدام به صدور حکم اعدام برای مجرمان زیر 18 سال کرده‌اند.
 14. غلامحسین رمضانی رئیس حفاظت اطلاعات وزارت دفاع
 اتحادیه اروپا مدعی شده که رمضانی در بازداشت و شکنجه روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان به طور مستقیم مسئولیت داشته است.
 15. محمد صادقی از فرماندهان سپاه
 16. رضا جعفری رئیس دادسرای جرایم رایانه‌ای
 این اتحادیه مدعی شده که صادقی و جعفری در بازداشت و شکنجه وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران دخالت مستقیم داشته‌اند.
 17. بهرام رشته احمدی معاون دادستان تهران و سرپرست مجتمع قضایی شهید مقدس (اوین)
 این اتحادیه عنوان کرده که رشته احمدی حقوق زندانیان را تضییع کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها