کد خبر: ۴۷۲۰۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
روز گذشته اکبر طبری و وکیلش به دفاع از خود پرداختند؛
در بخشی از جلسه دیروز دادگاه بررسی به اتهامات طبری، نماینده دادستان به موضوع تخلفات معاون اجرایی رئیس سابق قوه‌قضائیه در ماجرای زمین کلاک اشاره کرد و گفت: طبری در قرارداد کلاک قرارداد کارشناسی با مشایخ (یکی از متهمان پرونده) منعقد می‌کند که قراردادی غیرمتعارف است؛ در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۸۶ اگر طبری هر روز هم برای مشایخ کار کارشناسی انجام می‌داد، در نهایت باید ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان دریافتی می‌داشت اما ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گرفته است.
به گزارش پایگاه 598، سومین جلسه دادگاه اکبر طبری روز گذشته برگزار شد. در این جلسه دادستان شیوه پولشویی طبری در قالب برخی قراردادها و زدوبندها را تشریح کرد. به گزارش «وطن امروز»، در بخشی از جلسه دیروز دادگاه بررسی به اتهامات طبری، نماینده دادستان به موضوع تخلفات معاون اجرایی رئیس سابق قوه‌قضائیه در ماجرای زمین کلاک اشاره کرد و گفت: طبری در قرارداد کلاک قرارداد کارشناسی با مشایخ (یکی از متهمان پرونده) منعقد می‌کند که قراردادی غیرمتعارف است؛ در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۸۶ اگر طبری هر روز هم برای مشایخ کار کارشناسی انجام می‌داد، در نهایت باید ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان دریافتی می‌داشت اما ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گرفته است.


نماینده دادستان ادامه داد: سوالی که مطرح است این است که آیا آقای طبری کارشناس است؟ طبری سال ۸۲ مدرک کارشناسی خود را در رشته لوازم خانگی و اداری اخذ می‌کند اما طی یک نامه تقاضا می‌کند مدرک کارشناسی‌اش از لوازم خانگی به راه و ساختمان تغییر کند.

طبری در پاسخ به نماینده دادستان گفت: مدرک لیسانس خود را در رشته معماری از دانشگاه شهید رجایی تهران اخذ کردم.

قهرمانی در جواب طبری گفت: مدرک معماری‌تان را بیاورید! کارشناس بودن شما هم محل تردید است.

وی ادامه داد: مدرک کارشناسی ارشدی که طبری ارائه کرده است در رشته مدیریت دولتی بوده نه راه و ساختمان، همچنین این مدرک را از دانشگاه نگرفته، بلکه آن را از سازمان استخدامی اخذ کرده است، بنابراین مدرک او صرفا ارزش استخدامی داشت؛ حال آنکه برای اخذ مدرک کارشناسی رسمی دادگستری باید مدرک ارائه شده از جانب فرد دارای ارزش علمی باشد.

وکیل مدافع اکبر طبری نیز در این جلسه مدعی شد: تنها چیزی که در دست شاکی عمومی است بر اساس ظن و گمان است و اسناد و مدارکی که در سال ۸۳ بوده است. موکل بنده ۲۰ سال در دستگاه قضایی بوده است، آیا کسی او را [از فعالیت‌های دیگر] منع کرده است؟ امروز هم ممکن است برخی مدیران خارج از ساعت اداری کار کنند، آیا این جرم و تخلف است؟ وی همچنین تاکید کرد: در کیفرخواست اتهاماتی به موکل بنده وارد شده است که متن کیفرخواست و اتهامات وارده سراسر کذب است.

اظهارات وکیل مدافع طبری واکنش نماینده دادستان را در پی داشت. قهرمانی در این ‌باره اظهار داشت که نسبت دادن افترا و کذب عنوان مجرمانه دارد، ما مسؤولیت بررسی پرونده طبری را داشته‌ایم و به این نتایج رسیده‌ایم. نماینده دادستان اعلام کرد در برابر نسبت افترا و کذب از سوی وکیل مدافع طبری، علیه وی اعلام جرم خواهد کرد.


وکیل طبری در ادامه سخنانش، دادگاه را به عدم رعایت اصل بی‌طرفی متهم کرد. قاضی بابایی در پاسخ به این ادعا، خطاب به وکیل طبری اظهار داشت: شما ظاهرا هیچ دفاعی از موکل خود ندارید و به همین خاطر مدام به حاشیه می‌روید.

وکیل طبری در ادامه بار دیگر به رفتار نماینده دادستان اعتراض کرد. وی بیان داشت که چرا نماینده دادستان از لفظ «انبوه» برای اتهامات موکلش استفاده کرده و چرا در جلسه پیشین دادگاه گفته است طبری، محبوب دل متهمان اقتصادی است؟ وی تاکید کرد: این اظهارات نماینده دادستان خارج از چارچوب کیفرخواست است.

قهرمانی، نماینده دادستان در پاسخ به اعتراض وکیل مدافع طبری اظهار داشت: وکیل متهم می‌گوید من خارج از کیفرخواست صحبت و از تعبیر انبوه اتهامات استفاده می‌کنم. آقای وکیل! باید بگویم اگر عبارتی گویاتر بود نیز من آن را مطرح می‌کردم. پرونده‌ای با ۱۶ فقره اتهام که حجم مبالغ رشوه پرداخت شده در آن شاید به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد و رسیدگی به برخی دیگر از موارد مندرج در این پرونده همچنان ادامه دارد، اگر شایسته صفت انبوه نیست پس شایسته چه صفتی است؟

نماینده دادستان تصریح کرد: وکیل متهم می‌گوید چرا ما گزارش کار ارائه می‌کنیم؛ باید بگویم ما با افتخار این گزارش را اعلام می‌کنیم، چرا که ۹ ماه به صورت شبانه‌روزی روی این پرونده کار کردیم و ۹۶ جلد در باب آن تدوین کردیم؛ در مواردی از رسیدگی به این پرونده بازپرس از ضابط جلوتر بود و شاید ده‌ها نفر را برای بازپرسی آورد که هنوز ضابط مطلع نبود. قهرمانی در ادامه اظهار داشت: آقای وکیل! به جای پرداختن به حواشی باید توضیح دهید آیا دریافت ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در خلال سال‌های ۸۴ تا ۸۶ را که متهم قبول کرده‌، قبول دارید؟ شما باید بگویید دریافت این پول برای چه بوده است و کدام قرارداد بوده که مبلغ آن این میزان می‌شد؟ سود کدام فعالیت اقتصادی در خلال سال‌های ۸۴ تا ۸۶ به میزان ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است؛ آقای وکیل این موارد را توضیح دهند.

نماینده دادستان افزود: آقای وکیل باید بدانید در زمانی که موکل شما 8 میلیارد و 400 میلیون تومان گرفت پراید زیر 7 میلیون تومان بود. بهتر است به جای بیان این صحبت‌ها بگویید موکل شما ملک کریم‌خان را با کدام پول گرفته‌ که امروز اینگونه افزایش قیمت پیدا کرده است؟
 
 تماس تلفنی منصوری: بگو پول‌ها را به من قرض دادی!
در ادامه دادگاه، مشایخ، از دیگر متهمان پرونده طبری در جایگاه قرار گرفت. نماینده دادستان از متهم مشایخ خواست درباره تماس متهم منصوری با او توضیح دهد. مشایخ گفت: 3 الی 4 روز گذشته؛ یعنی 2 روز قبل از دستگیری منصوری، او با من تماس گرفت و گفت که شما در جلسه دادگاه بگو پول را خودم به عنوان قرض به آقای منصوری پرداخت کردم اما من پاسخ دادم که چرا باید این حرف را بزنم؟

قاضی بابایی از مشایخ پرسید: در ازای اقدامات و خدمات متهم منصوری چه مبالغی به او پرداخت کرده‌اید؟

متهم مشایخ مدعی شد: نجفی اظهار کرد منصوری مزاحم وی شده است و از من پول و ملک می‌خواهد که در ۵ نوبت ۵ بسته که جمعا ۵۰۰ هزار یورو بود به او دادیم اما باز هم قانع نشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها