کد خبر: ۴۷۲۱۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از افزایش ظرفیت تخت های آی سی یو سنندج به بیش از ۲.۵ برابر خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، فرزین رضاعی امروز(۲۷خرداد) در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تجهیزات بیمارستانی در مراکز با توجه به گسترش ویروس کرونا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان هفت دستگاه ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) از طریق وزارت خانه هیات امنای ارزی و ۱۰ دستگاه نیز از طریق خیرین به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اهدا شده است.

وی افزود: روز گذشته نیز با پیگیری های انجام شده ۲۹ دستگاه ونتیلاتور پیشرفته برای بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان با توجه به وضعیت قرمز کرونا و افزایش تعداد بیماران از سوی هیأت امنای ارزی صرفه‌جویی وزارت بهداشت تهیه و به دانشگاه تحویل داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: بیمارانی که به کرونا مبتلا می‌شوند دچار تنگی نفس  می شوند و بر همین اساس برای دم و بازدم به این دستگاه نیاز دارند.

رضاعی ذکر کرد: در بیمارستان توحید تا قبل از شیوع کرونا ۲۵ تخت آی سی یو وجود داشت که اکنون به ۴۹ تخت افزایش یافته و تا چند روز اخیر ۸ تخت دیگر به این بیمارستان اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تخت های آی سی یو سنندج را به بیش از ۲.۵ برابر افزایش داده ایم، عنوان کرد: همچنین با پیگیری های انجام شده در دو روز گذشته ۱۰ تخت آی سی یو به بیمارستان بعثت سنندج اضافه شد و تلاش می کنیم در چند روز آینده هشت تخت به بیمارستان کوثر نیز اضافه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به شیب بالای مبتلایان کرونا در سنندج اشاره کرد و گفت: روز گذشته در بیمارستان های سنندج ۳۱۵ بستری کرونا داشته ایم که تا شب گذشته این تعداد به ۳۳۶ نفر رسیده است.

رضاعی بیان کرد: اگر مردم کمک نکند حتی اگر تمام امکانات کشور را در اختیار بگیریم جوابگو نخواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان به کارگیری قرارداد ۸۹ روزه داریم مشکلی در زمینه کمبود نیروی انسانی نخواهیم داشت و به زودی تعدادی نیروی تازه نفس نیز به کمک کادر درمان می آیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به انتقال بیماران کرونایی از بیمارستان توحید به بیمارستان بعثت و کوثر، گفت: بیمارستان توحید ۳۴۰ تخت دارد که از این تعداد یک بخش مربوط به آنکولوژی و خیرساز است و بخش های سی سی یو و دیالیز نیز از نظر فیزیکی قابل جابه جایی نیست و کاملا جدا هستند که ۱۱۰ تخت به این بخش ها اختصاص داده شده است، به همین خاطر تعدادی از بیماران کرونایی را به بیمارستان بعثت و کوثر انتقال می دهیم.

رضاعی افزود: از ۲۳۰ تخت باقی مانده در بیمارستان توحید ۲۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده می شود و با توجه به اینکه دو دستگاه اکسیژن ساز در این بیمارستان وجود دارد از این تعداد بیمار بیشتر نمی‌تواند جوابگو باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه از تعداد ۳۳۶ بیمار کرونایی در سنندج تعداد ۲۰ نفر وضعیت نامناسبی دارند، یادآور شد: ۶۵ بیمار دیگر در بخش آی سی یو سنندج بستری هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها