کد خبر: ۴۷۲۲۵۸
زمان انتشار: ۲۰:۵۱     ۰۱ تير ۱۳۹۹
رئیس هیات انجمن‌های ورزشی استان تهران مطرح کرد:
ایشان یکی از مشکلات عدیده این رشته‌ها را نبود امکانات و وسایل ورزشی دانست و گفت: به دلیل اینکه اکثر رشته‌هایی که در زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی هستند شناخته‌شده نیستند، ورزشکاران ما برای تهیه لوازم ورزشی با مشکلات روبه‌رو هستند و متأسفانه هیچ‌یک از وسایل موردنیاز رشته‌های زیرمجموعه این هیات در داخل کشور تولید نمی‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، یحیی دادویی مقدم رئیس هیات انجمن‌های ورزشی استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی 598 گفت: ورزش‌های زیرمجموعه این هیات که 20 رشته می‌باشد کمتر در بین عموم مردم شناخته‌شده‌اند ولی پرداختن به آن‌ها بهترین راه گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان است. بنده 9 سال در این پست در خدمت جوانان عزیز هستیم و الحمدالله از عملکرد خوبی هم برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: هیات انجمن‌های ورزشی با 20 رشته اصلی، دارای مخاطبان و ورزشکاران بسیار زیادی در کشور است، تنوع رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون بسیار زیاد و طیف گسترده‌ای از ورزش‌های هوایی، زمینی و دریایی را شامل می‌شود. برخی از این رشته‌ها شامل: ۱. رشته‌های هوایی متشکل از پاراگلایدر، پارا موتور، کایت و پرواز هواپیماهای مدل (پهپاد)، ۲. ورزش‌های آبی متشکل از جت اسکی، موج‌سواری و اسکی روی آب، ۳. رشته‌های رزمی متشکل از کیک بوکسینگ واکو، موتای، رزمی سلطان و اسپوکس، ۴. رشته‌های توپی متشکل از سپک تاکرا، راگبی، فلوربال، فوتبال دستی، تکبال، بیسبال، سافتبال و کریکت، ۵. دارت، ۶. طناب کشی، ۷. جهت یابی، ۸. تونیک و ۹. پارکور می‌باشند.

وی افزود: همگی این رشته‌ها جذاب و هیجان‌انگیز هستند، این رشته‌های ورزشی برای گذراندن اوقات فراغت سالم در تابستان مؤثر می‌باشند. ما انجمن‌های خوبی داریم که اگر حمایت‌ها و امکانات در این زمینه بیشتر شود می‌توانیم به‌سلامت جامعه کمک شایانی کنیم. ظرفیت‌های بسیار بزرگی از نظر منابع انسانی در ورزش کشور وجود دارد که استفاده از این سرمایه سبب ارتقای جایگاه ورزش ایران می‌شود.

ایشان یکی از مشکلات عدیده این رشته‌ها را نبود امکانات و وسایل ورزشی دانست و گفت: به دلیل اینکه اکثر رشته‌هایی که در زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی هستند شناخته‌شده نیستند، ورزشکاران ما برای تهیه لوازم ورزشی با مشکلات روبه‌رو هستند و متأسفانه هیچ‌یک از وسایل موردنیاز رشته‌های زیرمجموعه این هیات در داخل کشور تولید نمی‌شود. ما از مجموعه وزارت خانه درخواست داریم که تمهیداتی بی اندیشند که بخش خصوصی به این عرصه ورود کرده و کمبود را در این بخش بهبود بخشد.

دادویی بابیان اینکه هیئت انجمن‌های ورزشی برای توسعه فعالیت‌های خود نیاز به سالن تمرین دارد، تصریح کرد: باید بستر لازم برای در اختیار قرار دادن سالن اختصاصی به هیات‌ها خارج از ماده 88 موردتوجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص درخواست از مجلس جدید گفت: از مجلس جدید انتظار داریم که در بحث واگذاری دو تیم قرمز و آبی ورود کرده تا سریع‌تر این واگذاری صورت گیرد تا بودجه عظیمی که در این دو باشگاه صرف می‌شود به ورزش‌های پایه اختصاص یابد. و درخواست دیگر بازنگری در قانون ماده 88 (واگذاری اماکن دولتی ورزشی به‌صورت اجاره به بخش خصوصی) می باشد که که این روزها مورد دغدغه و گله بسیاری از هیئت‌های ورزشی است را حل کنند تا ورزشکاران به‌مانند سال‌های قبل بتوانند از این اماکن به‌راحتی استفاده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها