کد خبر: ۴۷۳۶۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۲۹ تير ۱۳۹۹
چه خوب که فرهاد رفت دنبال شیوه خودش
مدافع پیشکسوت استقلال معتقد است درصورتی‌که سرمربی این تیم با تفکرات خودش تیمش را هدایت کند قطعاً می‌تواند نتایج به‌مراتب بهتری را رقم بزند.

به گزارش "598"؛ رضا رجبی مدافع پیشین استقلال ابتدا درخصوص جابه‌جایی‌های زیاد مربیانی که طی هفته گذشته در باشگاه‌ها صورت گرفته گفت: «واقعاً من نمی‌دانم که دیگر چه بگویم. مربی‌ای که نتوانسته در یک تیمی نتایج مطلوبی را کسب کند بلافاصله پس از خروج از باشگاهش وارد یک تیم دیگرمی شود که من فکرمی کنم تابه‌حال این مسئله لااقل در ایران بی‌سابقه بوده است. متأسفانه هرروز این حلقه مربیان محدود ایرانی قدرت بیشتری پیدا می‌کنند و این تعداد به‌خصوص از مربیان دیگر خیالشان راحت است که بلافاصله پس‌ازاینکه موفق نشدند با تیمی نتیجه بگیرند وارد یک تیم بهتری می‌شوند که آرزو می‌کنم بساط این امر برچیده شود که بدون شک دودش به چشم فوتبال ایران خواهد رفت.»


وی در ادامه همین رابطه اضافه کرد: «من از کمیته آموزش مربیان می‌خواهم که لااقل برای مربیان حاضر در لیگ برتر و لیگ یک فیلترهایی قائل شوند که هرکسی با هر رزومه‌ای نتواند به‌راحتی روی نیمکت این تیم‌ها تکیه بزند و سرنوشت این جوانان را به دست بگیرد. شما مطمئن باشید ادامه این روند باعث خواهد شد که استعدادهای زیادی از بین بروند.»
وی درخصوص پیروزی ارزشمند استقلال در مقابل صنعت نفت آبادان هم گفت: «بالاخره استقلال در هر شرایطی استقلال است. به نظر من فرهاد باید زودتر از این‌ها از قالب بازی با روش 3-5-2 بیرون می‌آمد و با تفکرات خودش تیمش را به میدان می‌فرستاد که درنهایت این مهم در آبادان محقق شد که نتیجه‌اش هم پیروزی و کسب این سه امتیاز بود که ازنظر من از نان شب هم واجب‌تر بود.»


رجبی در ارتباط بااینکه آیا اگر مجیدی از قالب سیستم سرمربی قبلی خارج می‌شد همه به او ایراد نمی‌گرفتند عنوان داشت: «ببینید تنها سیستم نیست که موفقیت در هر بازی را تضمین می‌کند، بلکه این نوع تمرینات و شرح وظایف است که تأثیر زیادی در شکل بازی هر تیمی دارد. شما تیمت را با شیوه 3-5-2 به زمین بفرست اما وقتی نوع و شیوه تمریناتت منطبق با آرایش تیمت نباشد طبیعتاً نتیجه حاصل نمی‌شود. فرهاد باید آنچه را که در ذهنش وجود دارد و آن چیزی که خودش بلد است را به اجرا دربیاورد، همان‌طور که در بازی با نفت این کار را انجام داد و نتیجه هم گرفت. اصلاً شاید برفرض مثال دفاع سه نفرِ هیچ جایی در تفکرات مجیدی نداشته باشد و اینکه صرفاً این شیوه با مربی قبلی جواب داد نمی‌تواند صرفاً دلیل بر استفاده از سه مدافع باشد.»


مدافع اسبق استقلال در ادامه افزود: «آنچه مشخص بود شب گذشته استقلال می‌خواست بازی را ببرد. بازیکنان هم خوب دویدند و هم کم‌اشتباه بازی کردند و ازنظر بدنی هم در پیک خوبی بودند. اما درهرحال امیدوارم استقلال در ادامه تنها به این برد بسنده نکند، چراکه هر بازی داستان و چالش‌های خودش را دارد. برای مثال این تیم باید دو هفته دیگر به مصاف سپاهان زخم‌خورده برود که آن بازی هم برنامه‌ها و آنالیز خودش را می‌طلبد.»
وی در ارتباط بااینکه استقلال در دو بازی است که موفق شده دروازه‌اش را بسته نگه دارد خاطرنشان کرد: «شما اگر به شکل بازی استقلال خصوصاً در برابر نفت آبادان دقت کنید متوجه خواهید شد درزمانی که توپ را از دست می‌دادیم، کل تیم به‌منظور به دست آوردن توپ به عقب برمی‌گردند و به این شکل سازمان دفاعی شکل می‌گیرد و فاصله بین خطوط تا حد زیادی از بین می‌رود و رعایت همین اصل گل زدن را به هر تیم سخت خواهد کرد.»

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها