کد خبر: ۴۷۳۸۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۳۰ تير ۱۳۹۹
فاکس نیوز نوشت: رئیس جمهور ایران آقای حسن روحانی تخمین زده که در ایران دو برابر آمار جهانی، 25 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 به نقل قول از «فاکس نیوز»، رئیس جمهور ایران آقای حسن روحانی  تخمین زده که در ایران دو برابر آمار جهانی ،25 میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

علیرغم این برآورد، همچنان مردم کشور قصدی برای انجام اقدامات حیاطی و قرنطینه را ندارند.

آقای روحانی روز شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی به مطالعه جدید وزارت بهداشت ایران اشاره کرد که هنوز منتشر نشده است، اما در رابطه با چگونگی بدست آوردن این آمار حرفی نزد.

وی همچنین افزود؛ "ممکن است بین 30 تا 35 میلیون نفر دیگر هم به این ویروس مبتلا شوند."وی ادامه داد هم اکنون 200,000 نفر در بیمارستان ها بستری شده‌اند که گزارش پیشبینی میکند که بزودی این آمار 2 برابر 150 روز گذشته دیده شوند.

بر اساس تحقیقاتی که توسط دانشگاه «جان هاپکینگز» انجام شده در کل پرونده رسمی کرونا ویروس بالغ بر 14 میلیون نفر است و در ایران 271,660 نفر آلوده به ویروس کرونا بوده‌اند که نزدیک به 14,000 نفرشان فوت کرده‌اند همچنین این بیماری همه گیر،  اقتصاد کشور را که بخاطر تحمیل تحریم ها از سمت ایالات متحده آمریکا فلج شده بود را  ناتوان‌تر کرده‌است.

در مواجه با بررسی 2,166 مورد مبتلا روز شنبه و 188 فوت در 24 ساعت، مقامات ایرانی برخی از فضا های عمومی مانند کافی شاپ ها، باغ وحش ها، پارک ها و تجمعات مذهبی و فرهنگی را به مدت یک هفته ممنوع اعلام کرده‌اند.

دو ماه پس از همه‌گیری ویروس، نمایندگان مجلس گزارشی حاکی از این دادند که به دلیل کمبود کیت های تستی کرونا تعداد افراد آلوده در آن زمان حدود 8 تا 10 برابر بیشتر از ارقام گزارش شده است.

ترجمه از: نیما رحیمی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها