کد خبر: ۴۷۴۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
به گزارش عصرامروز، رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را "تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى" عنوان کرده و بر حمایت از تولید ملی تأکید کردند. 

ایشان در بخشی از پیام خود خاطرنشان کردند: "ما باید بتوانیم از کارِ کارگر ایرانى حمایت کنیم؛ از سرمایه‌ى سرمایه‌دار ایرانى حمایت کنیم؛ و این فقط با تقویت تولید ملى امکان‌پذیر خواهد شد. سهم دولت در این کار، پشتیبانى از تولیدات داخلىِ صنعتى و کشاورزى است. سهم سرمایه‌داران و کارگران، تقویت چرخه‌ى تولید و اتقان در کار تولید است. و سهم مردم - که به نظر من از همه‌ى اینها مهمتر است - مصرف تولیدات داخلى است. ما باید عادت کنیم، براى خودمان فرهنگ کنیم، براى خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالائى که مشابه داخلى آن وجود دارد و تولید داخلى متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلى مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجى بجد پرهیز کنیم؛ در همه‌ى زمینه‌ها: زمینه‌هاى مصارف روزمرّه و زمینه‌هاى عمده‌تر و مهمتر. بنابراین ما امیدوار هستیم که با این گرایش، با این جهت گیرى و رویکرد، ملت ایران در سال ۹۱ هم بتواند بر توطئه‌ى دشمنان، بر کید و مکر بدخواهان در زمینه‌ى اقتصادى فائق بیاید." 

براساس این گزارش، بخش عمده ای از سبد کالای خانواده های ایرانی را "خرید لوازم خانگی" از قبیل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس شویی و ... تشکیل می دهد که در این میان "بانوان" حرف اول و آخر را در خرید این کالاها می زنند. 

نقش زن در اداره امور منزل از اهمیت خاصی برخوردار است و زنان به عنوان گرداننده اصلی خانه، استفاده بیشتری از وسائل منزل می کنند و به همین دلیل معمولا انتخاب و "خرید" لوازم منزل با نظر بانوی خانه صورت می گیرد. 

پس می توان گفت نقش زن خانه در خرید کالای ایرانی و عمل به شعار امسال بسیار مهم تر از نقش مرد خانه است؛ که البته این به معنای نقش نداشتن مردان نمی باشد. 

اما یکی از آفت های اصلی خانواده ای ایرانی "چشم و هم چشمی است" و از آنجایی که طی سال های گذشته کالاهای ایرانی به عنوان کالاهایی بی کیفیت در جامعه شناخته شده اند، با رواج یافتن واژه هایی چون "کالای مارک"، "با کلاس" و ... زنان دیگر میل و رغبتی به خرید کالاهای ایرانی ندارند! 

بنابراین لازم است مسئولان ذیربط در سال جاری به جای کارهای نمایشی و برگزاری همایش های سفارشی و تبلیغاتی با فرهنگ سازی برنامه ریزی شده خرید کالای ایرانی را به یک فرهنگ و یک کار "احسن" تبدیل کنند تا "کالای ایرانی" بتواند جایگزین واژه هایی چون "مارک" شده و به یک اقدام پسندیده در خانواده های ایرانی تبدیل شود. 

بانوان ایرانی نیز می توانند نقش بسزایی در رونق اقتصاد کشور و روان تر کردن حرکت چرخ های صنعتی ایفا کنند و با خرید و البته "بالیدن" به خرید کالای ایرانی "خرید کالای ایرانی" را به یک فرهنگ تبدیل کنند.  

گفتنی است که از نقش بسیار مهم و خطیر تولیدکنندگان و شرکت های ایرانی نمی توان گذشت؛ تولیدکنندگان داخلی باید با افزایش "کیفیت" و البته "تنوع" محصولات خود، آنها را با قیمتی ارزان تر و مناسب تر از محصولات خارجی روانه بازار کنند تا خانواده های ایرانی و به خصوص بانوان میل و رغبت بیشتری به خرید این محصولات نشان دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها