أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۵۵۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
در سال‌های اخیر خبری از ساخت آثار ماندگار با محوریت محرم نیست. حال یا بودجه درستی فراهم نشده یا سینماگران کارکشته به دلیل حمایت نشدن نتوانسته‌اند سریال‌هایی درخور و شایسته را روی آنتن ببرند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از شهرآرانیوز - نگارراد: شبکه‌های مختلف صدا و سیما هرسال بار رسیدن ایام عزاداری محرم و صفر سریال‌های ویژه‌ای را روی آنتن می‌برند. برخی از این آثار مانند «مختارنامه»، «شب دهم»، «سفر سبز» و «معصومیت از دست رفته» در خاطر مردم ماندگار شده‌اند به طوری که حتی بازپخش آن‌ها در ایام بسیاری را پای تلویزیون می‌کشاند.

این درحالی است که در سال‌های اخیر خبری از ساخت آثار ماندگار با محوریت محرم نیست. حال یا بودجه درستی فراهم نشده یا سینماگران کارکشته به دلیل حمایت نشدن نتوانسته‌اند سریال‌هایی درخور و شایسته را روی آنتن ببرند. امسال نیز صدا و سیما از سریال‌های «زمین گرم»، «نجلا»، «بوم و بانو»، «سرزده» به عنوان آثاری که قرار است در روز‌های عزاداری محرم و صفر از شبکه‌های این رسانه پخش شوند، نام برده است. باید منتظر ماند و دید این سریال‌ها می‌توانند تجربیات ناموفق سال‌های اخیر را جبران کنند یا نه.

«زمین گرم» با مضمون اجتماعی و مذهبی

«زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت‌ا... و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی روز‌های پایانی تصویربرداری را سپری می‌کند و هم‌زمان با انجام مراحل فنی خود برای پخش آماده می‌شود. نعمت‌ا... که به عنوان نویسنده سریال‌هایی، چون «رستگاران»، «مادرانه»، «عقیق» و «برادرجان» شناخته می‌شود برای اولین بار کارگردانی یک مجموعه را برعهده گرفته است.

تمام سریال‌های تلویزیون برای ماه محرم

«زمین گرم» درامی خانوادگی است که همچون آثار پیشین نعمت‌ا... با مضمون اجتماعی مذهبی به نگارش درآمده است و در خلاصه داستان آن آمده است: «بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادر از هم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند و ...». در این مجموعه سی قسمتی که قرار است از شبکه سه روی آنتن برود، بازیگرانی، چون مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغر همت، نادر فلاح، کامران تفتی، دنیا مدنی و مارال فرجاد به ایفای نقش می‌پردازند.


قصه‌ای عاشقانه با محور عاشورا و امام حسین (ع)

«نجلا» که برای پخش در دهه آخر ماه صفر هم‌زمان با اربعین حسینی آماده می‌شود، دیگر سریال شبکه سه سیماست. این مجموعه به کارگردانی خیرا... تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی با محوریت داستانی خانوادگی و جوانان ساخته شده است و قصه‌ای عاشقانه را با محور عاشورا و امام حسین (ع) به تصویر می‌کشد.

تمام سریال‌های تلویزیون برای ماه محرم

به گفته تقیانی‌پور قصه طراحی شده پرتعلیق و پرکشمکش است. سال ۱۳۵۸ را به تصویر می‌کشد و تحولات جامعه، یک سال بعد از انقلاب و یک سال قبل از جنگ تحمیلی در این اثر دیده می‌شود. این مجموعه پانزده قسمتی در لوکیشن‌هایی در تهران و آبادان فیلم‌برداری می‌شود و در آن بازیگران مطرح زیادی، چون حسام منظور، مهراوه شریفی‌نیا، آزیتا حاجیان، سوگل طهماسبی، هدایت هاشمی، مهرداد ضیایی و سارا رسول‌زاده به ایفای نقش می‌پردازند.


سریالی عاشقانه و تاریخی

سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب که سال گذشته مقابل دوربین رفت نیز قرار است در ایام محرم از شبکه دو سیما روی آنتن برود. سلطانی که پیش از این تجربه ساخت سریال‌های تاریخی موفقی، چون «پس از باران» و «خانه‌ای در تاریکی» را در کارنامه هنری‌اش داشته، در «بوم و بانو» نیز قصه‌ای تاریخی را روایت می‌کند. در این مجموعه بازیگرانی، چون بهنام تشکر در نقش سرهنگ سپنتا، فریبا متخصص در نقش ماهرخ همسر تیمسار افشار و مسعود رایگان در نقش تیمسار افشار به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین ساغر قناعت، مهدی احمدی و دیبا زاهدی دیگر بازیگران «بوم و بانو» هستند.

تمام سریال‌های تلویزیون برای ماه محرم

در خلاصه داستان این سریال که در دوره پهلوی اول روایت می‌شود و بزنگاهی است از تلاقی عشق، سیاست و مذهب، آمده است: «در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می‌شود و شورشان به یغما می‌رود، عشقی بی‌آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می‌رود، اما در واپسین لحظات، چون سیمرغی از میان خاکستر برمی‌خیزد...» «بوم و بانو» به قلم شعله شریعتی و اعظم بهروز با تصویربرداری در بیش از ۱۵۰ لوکیشن اصلی و فرعی در ۳۵ قسمت برای پخش از شبکه دو سیما تولید شده است.


بازپخش سریال «سرزده»

شبکه یک نیز به دلیل محدودیت کرونایی موفق به تولید و پخش سریال جدید برای محرم نشده و مجبور به بازپخش مجموعه «سرزده» به کارگردان بهادر اسدی شده است. این سریال که پیش‌تر «مرثیه» نام داشت در لوکیشن‌هایی در شهر مشهد جلوی دوربین رفته است. مجموعه «سرزده» در مدت ۶۰ روز و در شرایط کرونایی ساخته شده و داستانش درباره پلیس و یگان ویژه و مواردی همچون توبه و بخشش است. همچنین در آن سعی شده درباره ویروس کرونا نیز اطلاعاتی به مخاطب داده شود.

تمام سریال‌های تلویزیون برای ماه محرم

داستان سریال اجتماعی «سرزده» درباره اصلان و رضا که دوستان دوران جوانی و رقبای کشتی چوخه بوده‌اند می‌گذرد که دست روزگار مسیر آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده است. این مینی‌سریال در ۹ قسمت آماده پخش شده است و در آن بازیگرانی، چون بهرنگ علوی، علی انصاریان، نسیم ادبی، رؤیا میرعلمی، رامبد شکرابی، رحیم نوروزی و مریم مؤمن در کنار برخی از بازیگران تئاتر مشهد به ایفای نقش می‌پردازند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها