أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۵۵۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: هنوز تصمیمی برای برگزاری یا عدم برگزاری اربعین گرفته نشده است اما زیرساخت هایی که برای بهتر برگزاری این مراسم لازم است در حال تکمیل هستند.

به گزارش پایگاه 598، حسین ذوالفقاری در تشریح ضوابط و دستورالعمل‌ها برای برگزاری عزاداری در ماه محرم اظهار داشت: دستورالعمل‌ها و ضوابط در کمیته‌های مربوط به عزاداری ماه محرم و صفر کاملاً تشریح و روشن شده است. قید شده است که امسال عزاداری باید در فضاهای باز و بدون حرکت دسته‌ها انجام شود.

وی افزود: همان طور که گفتم امسال حرکت‌های دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها و سطح شهر را نداریم. هیئت‌ها هم باید فاصله دو متر برای هر نفر را رعایت کنند و عزاداری‌ها باید حتماً در فضای باز باشد و در مساجد یا تکیه‌هایی که امکان گردش هوا وجود ندارد و سقفشان باز نیست به هیچ عنوان هیچ مراسمی نباید برگزار شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اماکنی که متعلق به ادارات و نهادها هستند و یا زمین‌های صبحگاه ناجا و دیگر ستادهای مسلح می‌توانند در اختیار هیئت‌ها برای برگزاری مراسم عزاداری قرار گیرند یا خیر گفت: تمامی اماکن روباز می‌توانند در اختیار هیئت‌ها در بازه محرم برای برگزاری عزاداری قرار بگیرند و صبحگاه‌های ناجا یا دیگر ستادهای مسلح اگر خودشان برنامه‌ای نداشته باشند برای در اختیار گرفتنشان به منظور برگزاری مراسم مذهبی مشکلی نیست.

هنوز تصمیمی برای برگزاری و یا عدم برگزاری اربعین گرفته نشده است

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تصمیم نهایی برای برگزاری اربعین امسال گرفته شده است یا خیر، گفت: هنوز تصمیم قطعی برای برگزاری اربعین امسال گرفته نشده، ما باید ببینیم طرف عراقی شرایطی برای میزبانی زائران کشورهای دیگر را دارد یا خیر و همچنین باید ببینیم شرایط کرونا در آینده به چه صورت است. آیا می‌شود تدابیری برای کاهش انتقال این ویروس در مراسمی مانند اربعین پیدا کرد یا خیر.

ذوالفقاری افزود: چه اربعین امسال برگزار شود چه نشود، تمام کمیته‌های ما فعال هستند. کارهای زیرساختی به منظور برگزاری اربعین در حال انجام شدن است تا اگر شرایطی مهیا شد که زائران بخواهند به کشور عراق سفر کنند، کمبود وقت نداشته باشیم و در ارائه امکانات و زیرساخت با مشکل مواجه نشویم.

وی در پایان گفت: حتی اگر امسال اربعین هم برگزار نشود، کارهای زیرساختی تمام و کمال انجام می‌شود، چرا که مسائل زیرساختی محدود به زمان مشخصی نیست و در سالیان سال می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها