کد خبر: ۴۷۶۴۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مثل کنده شدن قلب از تن؛
دوران لیونل مسی در بارسلونا رو به پایان است؛ تلخ ترین خبر ممکن برای هواداران این باشگاه.
به گزارش پایگاه 598، کابوس بزرگ بعد از سالها به سراغ هواداران بارسلونا آمده و به نظر می رسد دیگر باید افسانه لیونل مسی در این باشگاه را تمام شده توصیف کرد. کاسه صبر ستاره آرژانتینی دیگر لبریز شده و او خواسته اش را تمام و کمال به گوش باشگاه رسانده است؛ جدایی.

 

شاید در شرایط عادی چنین تصمیمی خیلی هم عجیب نباشد. دوران حضور هر ستاره ای در یک باشگاه بزرگ هم بالاخره به پایان می رسد و هواداران بارسلونا دیر یا زود با این حقیقت مواجه می شدند، اما شاید لیونل مسی بدترین مقطع ممکن را برای جدایی از باشگاه انتخاب کرد.

 

 

به نظر می رسد ناکامی های مکرر سال های اخیر در لیگ قهرمانان، استخدام سرمربی های بی کیفیت، بازیکنان ناکارآمد و صدور مجوز جدایی فوق ستاره ای مانند نیمار دیگر باعث کلافگی و خستگی لیونل مسی شده است.

 

تردیدی نیست که لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ بارسلوناست و او در سالهای اخیر بهترین خاطرات ممکن را برای آنها رقم زده است. گلزنی های متوالی در ال کلاسیکو، تکنیکی جادویی و شم و هوش گلزنی غیرقابل توصیف، او را تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ (اگر نگوییم بهترین) کرده است. در واقع او به نوعی دین خود را به باشگاه ادا کرده و قصد جدایی دارد، اما شاید حالا فرصت مناسبی برای این تصمیم نباشد، آنهم در روزهایی که بلوگرانا بیشتر از همیشه به لیونل مسی نیاز دارد.

 

 

داستان لیونل مسی و بارسلونا شاید متفاوت از دیگران باشد. کارلس رکساچ روایت می کند علیرغم مخالفت باشگاه، قرارداد این بازیکن روی یک دستمال کاغذی بسته شد و در واقع ریسک این باشگاه اسپانیایی بود که باعث شد لیونل مسی به همه این افتخارات دست پیدا کند.

 

بیایید یک بار دیگر شرایط را با هم مرور کنیم؛ بارسلونا بی شک در بدترین مقطع 15 سال اخیرش قرار دارد. آنها بعد از مدت ها یک فصل را بدون جام تمام کردند و شکست 2-8 مقابل بایرن مونیخ هیمنه این باشگاه را در هم شکست. در جریان این باخت تاریخی، لیونل مسی بی شک یکی از بدترین بازیکنان زمین بود و نتوانست در این موقعیت دشوار گره از کار تیمش باز کند.

 

 

پس شاید بتوان بخشی از ناکامی های بارسلونا را نیز به علت افت لیونل مسی دانست. بارها در تحلیل های فنی عنوان شده بر خلاف دیگر تیم های بزرگ اروپایی، او و لوییس سوارز هیچ نقشی در پرس از جلو ایفا نمی کنند و در واقع بارسلونا عملا هنگام دفاع کردن 9 نفره است. برای پی بردن به اهمیت این نقش باید بدانیم هانسی فلیک، سرمربی بایرن مونیخ پیش از دیدار فینال لیگ قهرمانان به تمجید از رابرت لواندوفسکی و تلاش بی اندازه او برای تحت فشار گذاشتن مدافعان و هافبک های حریف سخن گفت.

 

لیونل مسی در سالهای اخیر در بازی های بزرگ کمتر اثربخش بوده است. شاید کسی آخرین نمایش درخشان او در ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید را در ذهن نداشته باشد و در پیچ های سرنوشت ساز، لیونل مسی عملکرد چندان مناسبی نداشته است.

 

شب بازگشت تاریخی برابر پاری سن ژرمن اگرچه با درخشش نیمار و نقش آفرینی او در به ثمر رسیدن 3 گل در دقایقی کوتاه رقم خورد، اما تصویری حماسی و افسانه ای از لیونل مسی نماد این بازگشت شد و برخی رسانه ها این شرایط را یکی از دلایل اصلی تصمیم نیمار به جدایی دانستند.

 

 

در دیدارهای بزرگ برابر رم و لیورپول، لیونل مسی نتوانست تیمش را در شرایط دشوار و بحرانی نجات دهد و شاید مسابقه رفت نیمه نهایی سال گذشته برابر لیورپول، از آخرین بازی های درخشان او در مقطعی حساس و تعیین کننده بود.

 

لیونل مسی بعد از شکست سنگین برابر بایرن مونیخ ترجیح داد سکوت کند. بارها درچنین شرایطی شاهد عذرخواهی ستاره های بزرگ از نتیجه رخ داده و رنجش هواداران بوده ایم، اما کاپیتان بارسلونا واکنشی به این باخت عجیب نشان نداد، آنهم در شرایطی که یکی از بدترین بازی های خود برای بارسلونا را ارائه کرد.

 

برخی نشریات نزدیک به لیونل مسی معتقدند دلیل تمایل جدایی او از بارسلونا به این دلیل است که این بازیکن حس می کند دیگر امکان فتح لیگ قهرمانان و دریافت جایزه توپ طلا در نوکمپ وجود ندارد و او به دنبال پیوستن به یک پروژه پیشرفته و برنده است.

 

 

اما نباید فراموش کرد اتفاقا این بیشترین زمانیست که بارسلونای زخم خورده به لیونل مسی نیاز دارد. در واقع بازیکنان بزرگی مانند فرانچسکو توتی، استیون جرارد، خاویر زانتی و بسیاری دیگر هم می توانستند برای فتح عناوین تیمی و فردی بیشتر باشگاه های خود را ترک کنند، اما آنها تصمیم به ماندن و جاودانه شدن گرفتند.

 

اصرار لیونل مسی به جدایی رایگان هم یک مسئله سوال برانگیز دیگر است. بارسلونا می تواند با پول فروش این بازیکن چند جانشین مناسب برای او جذب کند، اما انگار درگیری حقوقی و به نوعی روکم کنی مدیران بارسا در اولویت اول برای لیونل مسی قرار گرفته و او حتی تمایل چندانی به مذاکره هم نشان نداده است. این درگیری حقوقی باشگاه های خواهان مسی را در موقعیت دست بالا قرار داده و اجازه بهره وری حداکثری از فروش او را از بارسلونا می گیرد.

 

 

هر اتفاقی هم رخ بدهد، بی شک لیونل مسی مهم ترین و تاثیرگذارترین ستاره تاریخ بارسلونا تا ابد خواهد بود. بسیاری از هواداران در دنیا به خاطر نام او ترکیب آبی اناری را به عنوان رنگ مورد علاقه شان برگزیده اند و انکار نام لیونل مسی در تاریخ فوتبال غیرممکن خواهد بود. حتی اگر این خداحافظی تلخ سکانس پایانی داستان او و بارسلونا باشد.

 

آریا فاطمی مقدم

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها