کد خبر: ۴۷۶۷۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
فریم‌هایی از گوشه و کنار فینال
بازی آخر جام جذفی هنوز قابل مرور است بخصوص با تصاویری نادیده از گوشه و کنار نبرد مردان فینالیست ورزشگاه خالی امام رضا (ع).
به گزارش پایگاه 598، درحالیکه هنوز هیاهوی این مسابقه مهم و حساس فروننشسته و جو فوتبال ایران تحت تاثیر آن است، با هم دوری در این 90 دقیقه پرگل و دقایق بعدش می زنیم. این روایت مهدی بشکنی(روزنامه نگار) و احمد هادی(عکاس) است:

 

● پایان بهترین مثلث هجومی بدون جام


شیخ دیاباته، قایدی و ارسلان مطهری باوجود آمار گلزنی بالا موفق به فتح هیچ جامی برای استقلال نشدند.


شاید باورش سخت باشد اما مثلثی که روی هم رفته ۳۵ گل در طول فصل برای استقلال به ثمر رساندند بدون لمس کردن هیچ جامی فصل را به پایان بردند.

 


همین آمار خوب باعث شد تا آبی های پایتخت هیچگاه در خلق موقعیت و گلزنی کمبودی حس نکنند اما ضعف در یک سوم دفاعی پاشنه ی آشیل آنها شد تا این سه مهاجم گلزن و گلساز دستشان از رسیدن به حداقل یک جام کوتاه بماند.


حالا و با اتمام فصلی طولانی هواداران استقلال تنها دلخوشی شان دیدن دوباره ی این مثلث با لباس آبی است.

 

 

● فرهاد کلافه از وقت تلف کردن ها؛مشورت برای نماندن


فرهاد مجیدی که نیمه ی دوم از وقت تلف کردن های حریف بشدت کلافه شده بود کم مانده بود به خودزنی روی بیاورد!

 


او وقتی از کسب نتیجه نامید می شد به نیمکت و دستیارانش پناه می برد. جایی که مجید نامجومطلق، سعید رمضانی و صالح مصطفوی ایده هایشان را با فرهاد در میان می گذاشتند.البته این اتفاق آخرین بار وقتی افتاد که دیگر بازی به اتمام رسیده بود. در این لحظه انگار هر ۴ نفر برای جدایی همزمان از استقلال به تفاهم رسیدند تا تیمی که باید دو هفته ی آینده در جام باشگاه های آسیا حضور یابد بدون کادر فنی روزهای نگران کننده ای را در پیش داشته باشد.

 


این وسط هوادارن مات و مبهوت اتفاقات باشگاهند. هرچقدر مدیریت استقلال نشان داد اهل مصاحبه و ادعا کردن است، هیچکدام از اعضای کادر فنی این تیم پس از بازی حاضر به صحبت کردن نشد تا طرفداران استقلال برزخی جهنمی را تجربه کنند.

 

 

 

 

● فرشید؛ یک نیمکت نشین و هافبک تنها


فرشید اسماعیلی پس از جدایی علی کریمی در میانه میدان استقلال تنها خواهد بود.


شماره ی ۸ آبی ها که در دیدار فینال جام حذفی نتوانست آنچنان که باید تاثیرگذار باشد در دقیقه ۹۰ جای خود را به زکی پور داد.

 


جانشین اسماعیلی البته اصلا نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد تا فرشید روی نیمکت بیشتر از درون زمین حرص بخورد. او که احتمالا زودتر از بقیه تصمیم همبازی کناری اش برای جدایی را می دانست به روزهای سخت پیش رو بخصوص در رقابت های آسیایی فکر می کرد.

 


چهره ی مغموم و ناراحتی هافبک خلاق آبی ها روی نیمکت بخوبی گویای حال و روز بازیکنی است که قرار بود مهره ای درخشان و بی جانشین باشد.

 

 

● وقتی روزبه طاقت نیاورد


روزبه چشمی که به دلیل مصدومیت فینال جام حذفی را از دست داده بود روز و شب سختی را پشت سر گذاشت.


بازیکنی که با آمدن او تیم فوق العاده ی استراماچونی سر و شکل گرفت پس از رفتن مربی ایتالیایی نتوانست آن تاثیرگذاری قبل را داشته باشد.

 


روزبه در طول نیم فصل دوم و از سرگیری رقابت ها مدام یا تغییر پست داد یا به دلیل مصدومیت از شرایط آرمانی دور بود.


البته شرایط بحرانی و پرحاشیه ی استقلال هم دراین راه مزید بر علت شد چرا که توقع از بازیکن ملی پوش آبی ها بیش از سایرین بود. همان چیزی که علی رقم غیبت در فینال او را به کنار زمین کشاند تا با فریادهایش سعی در بهتر کردن عملکرد هم تیمی هایش داشته باشد.


بازیکنی که در اتفاقات ناخوشایند فرودگاه هم حضور داشت و از جمله بازیکنانی است که بخاطر وضعیت تیم روزهای سختی را پشت سر می گذارد.

 


● ساکت در نقش تونی؛برای مخاطب خاص


تشابه تصویر پایانی از ساکت الهامی با عکس مشهور تونی اولیویه رای پرتغالی بسیار جالب است.

 


روزی که تراکتور در تبریز فکر می کرد باوجود تساوی مقابل نفت تهران قهرمان لیگ برتر شده است، چهره ی پیرمرد پرتغالی پس از مطلع شدن از واقعیت دردآور بود.

 


حالا تصویر ساکت الهامی باوجود قهرمان کردن تراکتور در جام حذفی در همان حال و روز شکار شده است تا فشار بیش از حدی که روی سرمربیان تیم ها وجود دارد نمایان شود.
سرمربی موفق تراکتور که پس از شنیدن سوت پایان بازی فریادزنان خود را با بیشترین سرعت به چمن ورزشگاه امام رضا رسانده بود هرچه بغض و کینه و خوشحالی داشت همان لحظه بروز داد تا خیلی ها اول از همه نگران حالش شوند.

 


هرچند مخاطب کنایه ها و الفاظ تند ساکت الهامی خیلی ها بودند اما او در نهایت جام را از دستان مخاطب خاصش گرفت تا به آنی همه چیز گل و بلبل شود!

 

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها