کد خبر: ۴۷۷۷۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یادداشت/
یاسر جلالی
مردم کشور ما خیلی خانواده دوست هستند و می‌توان گفت که یکی از خانواده دوست ترین کشورهای جهان‌اند. عموم جامعه معتقدند که اگر خانواده ها لطمه بخورند حتما جامعه لطمه می‌خورد.

عموم مردم ایران استفاده از پوشش مناسب و حیا را هم برای مردان و هم برای زنان جامعه لازم می‌دانند.

مردم بر این باورند که یکی از وظایف مسئولین کشور، صیانت از عفت عمومی بوده و جالب است که بیش از ۷۰ درصد مردم مخالف حضور مردان و زنان بدون رعایت حجاب و پوشش اسلامی در اماکن عمومی هستند.

نزدیک ۹۰ درصد مردم ایران تنظیم قوانین کشور بر اساس اصول و مقررات اسلامی را لازم و ضروری می‌دانند؛ و فقط ۱۳ درصد مردم معتقدند که «رعایت نکردن پوشش اسلامی در اماکن عمومی» از نظر اخلاقی قابل پذیرش است.

چنان‌چه می‌بینیم، شرع و حدود شرعی برای مردم ما مهم است و بعضا اگر نقصی در پوشش بعضی ها هست، به دلیل کوتاهی ما در تبیین صحیح آموزه های دینی و دقیق کردن حدود و احکام الهی است.

ما در این زمینه مسئولیم و بخش مهم و اصلی کار به عهده مسئولین فرهنگی است و باید کار جدی در حوزه حجاب انجام شود. بخشی از این وظیفه تبیین را که نیاز به ابتکار و خلاقیت و قول لین هم دارد، می‌توان به خود جوان‌ها و بیشتر از آن حتی نوجوان‌ها که آشنا به ویژگی‌ها و خلقیات هم‌نسل‌های خود هستند، واگذار کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها