کد خبر: ۴۷۷۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
پخش سريال‌هاي جديد و طنز از هفته آينده از شبكه‌هاي مختلف تلويزيون آغاز مي‌شود.
همراهان نیوز: اين در حالي است كه سال‌هاي گذشته معمولا آنتن شبكه‌ها در فروردين از سريال‌هاي جديد خالي بود.

پس از پايان رقابت سريال‌هاي نوروزي بينندگان تلويزيوني از روز شنبه شاهد سه سريال جديد خواهند بود.

سهمي براي دوست، مسير انحرافي و دختري به نام آهو سه سريالي هستند كه از هفته آينده در جدول پخش شبكه‌هاي 2، 3 و تهران قرار مي‌گيرند. با بسته شدن پرونده سريال‌هاي نوروزي حالا نوبت به سريال‌هاي شبانه فصل بهار است كه مردم را پاي‌تلويزيون بنشانند.

مديران سيما از سال گذشته به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي كردند كه سريال‌هاي زيادي توليد شود و كارهاي جديد بلافاصله جايگزين قبلي‌ها شود.

به اين ترتيب، آنتن تلويزيون خالي نمي‌ماند و هر شب سريال‌هاي متنوعي براي عرضه به بينندگانش دارد.

از سه سريال مورد اشاره مسير انحرافي و دختري به نام آهو حال و هوايي طنز دارند و سهمي براي دوست در گونه اجتماعي قرار مي‌گيرد.

بهزاد فراهاني، اشكان خطيبي، سيروس گرجستاني، مريم اميرجلالي، شهره لرستاني، پوريا پورسرخ، فرزاد حسني، شقايق دهقان و بهنوش بختياري از جمله بازيگران مطرح اين سريال‌ها هستند.

با توجه به اين كه شبكه يك بتازگي پخش سريال «حيراني» را آغاز كرده و شبكه 4 هم پخش سريال «رازهاي يك خانه» را ادامه مي‌دهد مي‌توان گفت بازار سريال‌سازي و پخش سريال در تلويزيون حسابي داغ است.

مسائل اقتصادي در آينه سهمي‌براي دوست

تصويربرداري سريال «سهمي براي دوست» به كارگرداني مسعود اطيابي در گروه فيلم و سريال شبكه 2 سيما به پايان رسيده و در حال حاضر مرحله صداگذاري و تدوين را مي‌گذراند.

اين سريال را مسعود اطيابي كه فيلم‌هايي چون اخلاقتو خوب كن، شرط اول و خروس‌ جنگي را جلوي دوربين برده در13 قسمت كارگرداني كرده است.

سهمي براي دوست مضموني اجتماعي دارد و روايتگر زندگي دو برادرخوانده به نام اسماعيل و بهرام است كه وضعيت مالي مناسبي ندارند.

شرايط زندگي، آنها را وامي‌دارد تا به هركاري تن بدهند بلكه بتوانند شرايط سخت زندگي خود را تغيير دهند. ناگهان اتفاقي مي‌افتد و يكي از برادرها امكان ورود به بازار بورس را پيدا مي‌كند. اين موضوع زندگي هر‌دو برادر را تغيير مي‌دهد.

اين سريال كه نگاهي به مسائل اقتصادي روز همچون شبكه‌هاي هرمي دارد از شبكه 2 روانه ‌آنتن مي‌شود.

در «سهمي براي دوست» اشكان خطيبي در نقش اسماعيل مقابل دوربين رفته است. او جواني امروزي است كه هيچ هدفي در زندگي ندارد و تمام لحظات خود را به بطالت مي‌گذراند.

اين شخصيت در اثر ماجراهايي به هويتي كاذب دست مي‌يابد و با اين شخصيت كاذب پا به عرصه‌هاي جديدي از زندگي مي‌گذارد. اسماعيل برادري ناتني به نام بهرام دارد كه نقش او را علي سرابي بازي مي‌كند.

مهتاج نجومي نيز از ديگر بازيگران اصلي اين سريال است. او در نقش گوهر، مادر اسماعيل و بهرام به ايفاي نقش مي‌پردازد.

جمشيد شاه‌محمدي، شيوا خنياگر، باقر صحرارودي، فرزين محدث، مسعود ميرطاهري، عباس اميري و نويد محمدزاده از ديگر بازيگران «سهمي براي دوست» هستند. فيلمنامه اين سريال را طلا معتضدي نوشته است.

دختري به نام آهو در راه شبكه تهران

«دختري به نام آهو» نام مجموعه‌اي است كه شبكه تهران براي پخش در شب‌هاي فصل بهار در نظر گرفته است. كارگرداني‌ اين مجموعه طنز را قدرت‌الله صلح‌ميرزايي به عهده دارد و داستان سريال درباره مردي به نام آقا مرتضي حشمت است كه چهار پسرش ازدواج كرده‌اند و تمام آنها صاحب پسر شده‌اند.

آقا مرتضي (با بازي بهزاد فراهاني) كه خيلي دوست دارد نوه دختري داشته باشد به تكاپو مي‌افتد تا مقدمات ازدواج پسر پنجمش را كه بتازگي از سربازي آمده، فراهم كند. اما آماده كردن چنين مقدماتي آنقدرها هم كه او فكر مي‌كند كار‌ساده‌اي نيست.

در اين سريال سيروس گرجستاني ايفاگر نقش كمال، دوست آقامرتضي است. مريم اميرجلالي هم در نقش همسر آقامرتضي ديده خواهد شد.

همچنين علاوه بر ميرطاهر مظلومي و پندار اكبري، مجيد ياسر، شهرام عبدلي و مهدي اميني‌خواه در نقش پسران آقا مرتضي نقش‌آفريني مي‌كنند.

شهره لرستاني، فلور نظري، آزاده رياضي، مريم سلطاني، يلدا قشقايي و آزيتا تركاشوند بازيگران ديگري هستند كه در اين اثر در نقش‌هاي مختلف ظاهر شده‌اند.

سريال دختري به نام آهو به تهيه كنندگي عليرضا داوري و محمدحسين قره تپه در 13 قسمت 40 دقيقه‌اي آماده شده است. فيلمنامه اين سريال را هادي كريمي نوشته است.

شقايق دهقان از مسير انحرافي مي‌آيد

پوريا پورسرخ، فرزاد حسني، شقايق دهقان، بهنوش بختياري، سپند اميرسليماني، اكرم محمدي و نادر سليماني از جمله بازيگراني هستند كه در سريال «مسير انحرافي» نقش‌آفريني كرده‌اند.

در اين سريال فرزاد حسني در نقش شخصيتي لمپن و شارلاتان به نام عارف ساتور ظاهر شده است.

داستان اين سريال در يك جزيره ناشناخته روي مي‌دهد و ماجراي دانشمندي را بازگو مي‌كند كه قصد دارد يكي از هواپيماهاي ايراني را كه سرنشينان آن تعدادي از نخبگان هستند به آنجا كشانده و آزمايش‌هايي را روي آنها انجام دهد، اما در اين ميان يك هواپيماي مسافربري كه از ايران به مقصد يكي از كشورهاي آفريقايي پرواز مي‌كند به شكل كاملا اتفاقي در جزيره سقوط مي‌كند و... .

سريال مسير انحرافي به خاطر موضوعش به لاست (گمشدگان) ايراني معروف شده است اما دست‌اندركاران سريال بارها تاكيد كرده‌اند كه اين كار ربطي به لاست ندارد. كار نگارش فيلمنامه اين اثر بر عهده زامياد سعدونديان و پيمان عباسي بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها