أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۸۰۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۰۲ مهر ۱۳۹۹
منابعی آمریکایی ضمن اشاره به قصد کاخ سفید برای تشدید تحریم‌ ایران و حزب‌الله، گفتند، اینگونه نیست که در صورت پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات پیش رو تحریم‌های ایران لغو شود.
منابع آمریکایی: حتی با پیروزی «بایدن» بخش زیادی از تحریم‌های ایران باقی می‌ماند


به گزارش پایگاه 598، روزنامه کویتی «الرأی» به نقل از منابع آمریکایی عالی‌رتبه نوشت، واشنگتن قصد دارد طی سه ماه آینده تحریم‌های مالی علیه حزب‌الله و ایران را تشدید کند.

الرأی امروز چهارشنبه نوشت، مقامات فعلی دولت آمریکا معتقدند که تحریم‌ها «تضمین» است و در صورتی که «دونالد ترامپ» برای دور دوم رأی نیاورد و نامزد حزب دموکرات «جو بایدن» رئیس‌جمهور شود باز هم مقدار زیادی از تحریم‌ها باقی خواهد ماند.

الرأی افزود، تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله بر اساس قانون موسوم به مبارزه با تروریسم انجام می‌شود و مانند اقدامات اداری است که تحت تأثیر تصمیم‌های سیاسی یا حزبی رئیس‌جمهور آمریکا نیست، این بدان معناست که صرف‌نظر از آنچه برای ایران رخ می‌دهد، تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله و متحدان آن در لبنان تا اطلاع ثانوی باقی خواهد ماند.

در ادامه این گزارش آمده، همچنین در صورت پیروزی جو بایدن و بازگشت وی به برجام، تحریم‌های آمریکا علیه سوریه از جمله تحریم موسوم به «سزار یا قیصر» باقی می‌ماند.

این منابع آگاه سپس ادعا کردند: مقامات دولت ترامپ معتقدند که لغو تحریم‌های ایران بویژه در بخش هسته‌ای و موشکی یا حمایت مالی از تروریسم، کار آسانی نیست و هزینه سیاسی زیادی برای واشنگتن خواهد داشت بنابراین جو بایدن (اگر قصد اینچنین کاری را دارد) باید دلیل تعلیق تحریم‌ها از برخی بخش‌ها در ایران را توجیه کند که این موضوع پیچیده‌ای است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است در سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود. در حالی که کمی بیشتر از پنج هفته تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی است، نظرسنجی‌ها از پیشتازی جو بایدن در برابر دونالد ترامپ حکایت دارد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها