أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۸۰۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۰۲ مهر ۱۳۹۹
یک اندیشکده آمریکایی بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در 13 کشور جهان، نوشته میزان نگرش‌ مثبت نسبت به آمریکا و «دونالد ترامپ» در میان نزدیک‌ترین متحدان غربی این کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.
میزان نگرش مثبت به آمریکا در میان متحدانش به پایین‌ترین حد خود رسید

به گزارش پایگاه 598،  اندیشکده «ریسپانسیبل استیت‌کرافت» در تحلیلی نوشته میزان نگرش‌های مثبت نسبت به آمریکا در میان نزدیک‌ترین متحدان غربی این کشور، به پایین‌ترین سطح خود رسیده و نگرش‌ها نسبت به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور نیز حتی بد‌تر از آن است.  

به نوشته این اندیشکده آمریکایی، کاهش نگرش مثبت نسبت به آمریکا و ترامپ حتی از دوره ریاست‌جمهوری «جورج بوش» بعد از لشکرکشی وی به عراق نیز پایین‌تر آمده است.

تحلیل این اندیشکده آمریکایی که بر اساس یافته‌های مرکز تحقیقاتی «Pew» در پروژه «نگرش‌های جهانی» منتشر شده، فاش کرده است که این نگرش‌های نامطلوب هم نسبت به کشور آمریکا و هم نسبت به نحوه مدیریت دونالد ترامپ بوده‌اند.

این مرکز تحقیقاتی با انجام یک نظرسنجی‌ در ۱۳ کشور جهان این آمار و ارقام را منتشر کرده است.

آمار و ارقام این مرکز تحقیقاتی نشان می‌دهد که از ۱۳ شهروند این کشور‌ها، البته به جز کره جنوبی، ۱۲ نفر نظری منفی نسبت به آمریکا داشته‌ و تنها ۳۴ درصد از این شهروندان نظر مساعدی نسبت به آمریکا داشته‌اند.

نحوه مدیریت ترامپ نظرات منفی بیشتری را در این کشور‌ها به خود جذب کرده و این نظرات منفی بیشتر در غرب اروپا مشاهده شده است. تنها ۱۶ درصد از شهروندانی که در این نظرسنجی‌ها شرکت کرده بودند گفته‌اند که به رئیس‌جمهور آمریکا در انجام اقدامات درست در امور جهانی اعتماد دارند.

به گفته مدیر برنامه این پروژه این آمار و ارقام عمدتاً به سیاست خارجی ترامپ در قبال این کشور‌ها باز می‌گردد و بخشی از آن نیز به نحوه کنترل ویروس کرونا توسط وی مربوط می‌شود.

این در حالی است که این نظرسنجی‌ها و متعاقباً آمار و ارقام منتشر شده از آن نشان می‌دهد که در مقایسه با دیگر رهبران جهان از جمله، «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه و «شی‌جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین، دونالد ترامپ اعتماد کمتری را به خود جذب کرده است.

این نظرسنجی از میان ۱۳ هزار نفر از شهروندان کشور‌های مختلف جهان از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و هلند، بلژیک، سوئد، دانمارک، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و کانادا و از تاریخ دهم ژوئن تا سوم اوت امسال به عمل آمده است.

پروژه نگرش‌های جهانی در مرکز تحقیقاتی «Pew» از سال ۲۰۰۰ تا کنون نظرسنجی‌های مشابهی را در سطح بین‌الملل انجام داده‌ است. نظرسنجی اخیر این مرکز روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شده است.

این نظرسنجی در حالی منتشر شده که نتایج یک نظرسنجی‌ در داخل آمریکا نیز نشان می‌دهد، دست کم ۷۰ درصد آمریکایی‌ها به گفته‌های ترامپ پیرامون اخبار واکسن کرونا اطمینان ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها