أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۸۰۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۲ مهر ۱۳۹۹
در حالی که این روزها کلاهبرداری‌هایی تحت عنوان ارائه سیم‌کارت شاد انجام می‌شود، مسوولان بارها عنوان کردند که سیم‌کارتی تحت عنوان شاد وجود ندارد و درمقابل والدین می‌توانند از کدهای دستوری برای جابه‌جایی بسته اینترنتی در سیم‌کارت‌های عادی استفاده کنند،‌ برای اینکه تنها بسته شاد برای کودک فعال باشد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا: در حالی که این روزها کلاهبرداری‌هایی تحت عنوان ارائه سیم‌کارت شاد انجام می‌شود، مسوولان بارها عنوان کردند که سیم‌کارتی تحت عنوان شاد وجود ندارد و درمقابل والدین می‌توانند از کدهای دستوری برای جابه‌جایی بسته اینترنتی در سیم‌کارت‌های عادی استفاده کنند،‌ برای اینکه تنها بسته شاد برای کودک فعال باشد.

 بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری با اما و اگرهایی روبه‌رو بود و از سوی وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش هم تمهیداتی برای آموزش مجازی در نظر گرفته شده بود،‌ در نهایت از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد مدارس از شنبه ۱۵ شهریورماه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به‌صورت حضوری آغاز خواهد شد و اینکه اصل بر حضور بوده مگر پروتکل‌ها اجازه ندهند، هرچند اعلام شد اجباری به حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست و می‌توان آموزش را به‌صورت آنلاین ادامه داد.

از سوی دیگر، با ادامه‌دار شدن شرایط و روند صعودی کرونا در کشور و تصمیم اتخاذ شده مبنی بر ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و به منظور تداوم و پایداری یادگیری دانش‌آموزان و جلوگیری از ایجاد وقفه در آموزش آن‌ها، وزارت آموزش و پرورش کل کشور اقدام به راه‌اندازی اپلیکیشن شاد کرد و وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد استفاده دانش‌آموزش و معلمان کشور از شبکه شاد رایگان خواهد بود.

سیم‌کارتی تحت عنوان سیم‌کارت شاد نداریم

وزیر ارتباطات پیش از این درباره کلاهبرداری‌های انجام‌شده با عنوان شبکه شاد، گفته بود: سیم‌کارتی تحت عنوان سیم‌کارت شاد نداریم و مردم به تلفن‌هایی که موضوعشان دعوت به فروش سیم‌کارت است، پاسخ ندهند و آن را کلاهبرداری تلقی کنند. همراه اول و ایرانسل سیم‌کارت‌هایی تحت عنوان سیم‌کارت کودک دارند که برای دریافت آن هزینه‌ی مازادی نباید پرداخت کنند و می‌توانند به پورتال این اپراتورها یا دفاتر و مراکز آنها در سطح کشور مراجعه کنند.

جهرمی همچنین درباره ویژگی‌های سیم‌کارت کودک گفته بود: سیم‌کارت کودک یک لیست سفید دارد که همه سایت‌های اینترنتی برای آنها باز نیستند و فقط چیزی را که برای فرآیند آموزشی کودک مورد نیاز است را در اختیار او قرار می‌دهد. این سیم‌کارت‌ها از سال 1396 وجود داشته و این روز ها به دلیل افزایش استقبال، در حوزه زیرساخت با مشکلاتی مواجه شد که در حال برطرف شدن است. خانواده‌هایی که دغدغه دارند می‌توانند از این سیم‌کارت‌ها استفاده کنند.

وی در مقابل از ارائه بسته شاد خبر داده و گفته بود: آنچه که ما داریم بسته شاد برای دانش‌آموزان است. این بسته قابلیت فعال‌سازی روی هر سیم‌کارتی را دارد. زمانی که سیم‌کارت دست والدین است، بسته عادی استفاده می‌شود و وقتی که در دست دانش‌آموز قرار می‌گیرد، با یک کد بسته شاد فعال می‌شود. تفاوت بسته شاد با خود شاد این است که یک‌سری پیام‌رسان‌ها و موتورهای جست‌وجو با توجه به نیاز دانش‌آموزان روی بسته شاد تعریف شده است که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

سیم‌کارت دانش‌آموزی رایگان توزیع نشده است

از طرفی بر اساس اطلاعات خانه ملت، آذری جهرمی به‌تازگی درباره اینکه چرا با وجود دستور رئیس جمهوری، سیم‌کارت دانش‌آموزی رایگان در بین دانش‌آموزان توزیع نشده است، گفت: نه سیم‌کارت رایگان توزیع شد و نه آقای رئیس جمهوری چنین دستوری را صادر کرد. یکی از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس جمهوری نامه‌ای را نوشته‌ بود که در بحث عدالت آموزشی تسهیلاتی را در نظر بگیرید که رئیس جمهوری این نامه را برای بررسی و اقدام لازم به وزارت ارتباطات ارجاع داد، این که ارجاع به معنای دستور اجرا نبود.

وی تصریح کرد: جمع‌بندی نهایی ما با وزارت آموزش و پرورش این بود که یک بسته سه‌ماهه رایگان به معلمان اعطا شود، ۶۸ هزار مدرسه به‌صورت رایگان به شبکه اینترنت متصل شوند و برای دانش‌آموزان بسته اختصاصی "شاد" در نظر بگیریم و در آخر "شاد" در شبکه رایگان شود که همه این اتفاق‌ها رخ داده است. لزومی ندارد سیم‌کارت رایگان توزیع شود چراکه همه سیم‌کارت‌های فعلی قابلیت تبدیل به سیم‌کارت کودک و اتصال به شبکه شاد را دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها