أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۴۸۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۲۸ مهر ۱۳۹۹
حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق کاهش تا ۱۰ هزار تومانی قیمت دلار را محتمل می‌داند. اما چه عاملی ممکن است این پیش‌بینی را محقق کند؟
به گزارش پایگاه 598، به نقل از تجارت نیوز: حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق کاهش تا ۱۰ هزار تومانی قیمت دلار را محتمل می‌داند. اما چه عاملی ممکن است این پیش‌بینی را محقق کند؟

روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد با ۱۵۱ تومان افزایش با قیمت 31855 تومان‌ معامله شد. اما در صرافی ملی دیروز چهار نرخ اعلام شد که آخرین مرتبه با کاهش ۵۰ تومانی به رقم 31850 تومان رسید.

پیش‌بینی کاهش ۱۰هزار تومانی نرخ دلار

در بازار آزاد امروز نیز قیمت دلار به ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.

در همین حال تداوم تزریق ارز، کاهش نرخ دلار نیمایی، کاهش شدید قیمت سکه، انتشار اخباری درباره برگشت برخی پول‌های بلوکه شده ایران و نزولی شدن آخرین قیمت امروز صرافی ملی پنج نشانه مهم برای آینده دلار است که شاید حاکی از ارزانی احتمالی آن باشد.

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

به گفته وی، بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از ۲۰ هزار تومان را ندارد و در نتیجه اتفاقات مثبت می‌تواند ریزش قیمت‌ها در این محدوده را رقم بزند.

مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی نیز خطاب به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز را دارند توصیه می‌کند که ریسک دلار 20 هزار تومانی را بپذیرند.

علاوه بر این دو، بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز گفته است: به نظر من اگر ترامپ برنده شود، هرچند دلار در این محدوده باقی خواهد ماند اما شرایط سیاسی سخت‌تر می‌شود و باید دید گزینه ایران برای انتخابات سال آینده خودش چیست ولی چنانچه بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، دلار واکنش هیجانی خواهد داشت و ممکن است تا ۱۰ هزار تومان ریزش داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها