أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۵۹۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۳۰ مهر ۱۳۹۹
یک متخصص تغذیه در خصوص توصیه های غذایی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان به معرفی منابع طبیعی مفید در این زمینه پرداخت.
به گزارش پایگاه 598، سید ضیاءالدین مظهری،  متخصص تغذیه گفت: عموم افراد جامعه با مصرف سبد غذایی اشتباه در معرض خطر ابتلا به سرطان ها هستند. سبد غذایی پر چرب و کم فیبر، نوشیدن نوشابه های گازدار از هر نوع و الکل، راه را برای افزایش رادیکال های آزاد و آمادگی بدن برای سرطان فراهم می کنند.

وی افزودد: مصرف آنتی اکسیدان هایی مانند سبزیجات، مغز دانه ها و پروتئین ها می تواند به شکل قابل توجهی از ابتلا به انواع سرطان ها جلوگیری کند. همچنین از مصرف ویتامین C که در سبزیجات و میوه ها به وفور یافت می شود نباید غافل شد. برای مثال مصرف پرتقال، نارنگی، گریپ فروت، سبزی جعفری منبع غنی از این ویتامین هستند.

مظهری با اشاره به مصرف ویتامین A جهت جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها، اظهار داشت: سبزیجاتی مانند هویج و فلفل دلمه ای منبع غنی از ویتامین A هستند و نباید مصرف آنها را فراموش کرد. همچنین مصرف مغز دانه هایی مانند تخم شربتی، تخم کتان و کنجد منبع غنی از ویتامین E  هستند که مصرف آنها برای این منظور باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی در پایان گفت: ویتامین D  از آن دسته ویتامین هایی است که تامین آن جهت جلوگیری از بسیاری از بیماری ها اعم از دیابت و بیماری های کبد و کلیه مفید واقع خواهد شد اگرچه که منبع بسیار خوب این ویتامین نور خورشید است و در سبد غذایی ما به مقدار کمتری حضور دارد اما مصرف شیر و ماهی به دفعات زیاد می تواند درصد زیادی از این ویتامین را تامین کند. توجه به این نکته ضروری است که برای مقابله با هر بیماری و پیشگیری از ابتلا به آن باید اطلاعات درستی از منابع غذایی و میزان مصرف آنها در دست داشته باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها