أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۶۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۳۰ مهر ۱۳۹۹
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب طرح اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی ملزم شد.
به گزارش پایگاه 598، حمید‌رضا حاجی‌بابایی ‌با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون بودجه سال 1399 کل کشور و الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: بر اساس این اصلاحیه دولت م،کلف است به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخورداری از ابتدای شش ماهه دوم سال 1399 بصورت ماهانه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (موضوع ردیف(31) جدول تبصره 14 قانون بودجه سال 1399 کل کشور، از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیون و 200 هزار ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول و مبلغ 600 هزار ریال برای هر یک از افراد سابر دهک‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه این اعتبار صرفا برای تامین کالای اساسی و ضروری در نظر گرفته شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است امکان تخفیف در خرید این کالاها را برای مشمولان فراهم کند، افزود: منابع مورد نیاز برای اجرای این بند به میزان 300 هزار میلیارد ریال، به میزان مبلغ 150 هزار میلیارد ریال از محل تغییر در ارقام، مبلغ 500 هزار میلیارد ریال مندرج در بند(و) تبصره (2)، مبلغ 150 هزار میلیارد ریال از محل تغییر حداکثر تا 20 درصد ارقام هر یک از مصارف جدول تبصره (14) قانون بودجه سال 1399 کل کشور به اسثتنای ردیف‌های(1)_ (2) _(3)- (6)،(7)(9)_(10)- (11) - (33)- (24) (25)، (26)- (27) - (28) (29) - (30) و (31) تا مین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مبلغ 350 هزار میلیارد ریال باقی مانده موضوع بند(و) تبصره(2) نیز به میزان مبلغ 170 هزار میلیارد ریال برای اجرای همان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مبلغ 180 هزار میلیارد ریال برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری هزینه می‌شود.

وی با اشاره به مسئله به فروش اموال نیزعنوان کرد: قسمتی از این اعتبار نیز با، فروش اموال موضوع بند (و) تبصره (2) قانون بودجه سال 1399 مازاد بر 500 هزار میلیارد ریال تا سقف 500 هزار میلیارد ریال دیگر به شرح زیر هزینه می‌شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه اولین مجوز برای فروش اموال را ، مبلغ 200 هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات صندوق تامین اجتماعی از دولت است، مطرح کرد: در بخش همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری ولشکری وفولاد به مبلغ100هزار میلیارد ریال نیز، به عنوان دومین مجوز برای فروش اموال لحاظ می‌شود.

وی بیان کرد: مبلغ 100 هزار میلیارد ریال برای اجرای باقیمانده مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و همسان سازی حقوق بازنشستگان فولاد و کارکنان غیر هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در این اصلاحیه مد نظر قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصلاحیه قانون بودجه 1399 ، مبلغ 200 هزار میلیاردریال برای تکمیل طرحهای تملک دارائی‌های سرمایه‌ای نیمه تمام در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: آیین نامه اجرایی این بند مشتمل بر مبلغ یارانه سرانه، مصادیق کالاهای اساسی به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی ، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی ، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی حداکثر ظرف دو هفته پس از ابلاغ این قانون تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلف هستند گزارش عملکرد این قانون را هر دو ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات عمران و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها