أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۶۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۳۰ مهر ۱۳۹۹
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با تاکید بر اینکه گروههای آسیب پذیر و کارگران بی بضاعت باید در طرح یارانه خرید کالاهای اساسی به طور ویژه دیده شوند، اختصاص سهام شستا به کارگران به منظور تقویت قدرت معیشت آنها را خواستار شد.
به گزارش پایگاه 598، هادی ابوی، درباره تقویت بازار کار و حفظ قدرت خرید کارگران در شرایط کرونا اظهار کرد: از کارفرمایان می خواهیم که در این شرایط نیروهای شاغل در کارخانه ها را حفظ کنند و کارفرمایان کارگاههای کوچک را اگر بیمه نمی کنند حداقل اخراج نکنند تا از تامین معاش و هزینه های زندگی بازنمانند.

وی ادامه داد: برای حفظ قدرت خرید کارگران بهترین کاری که می توان انجام داد این است که از محل منابع یارانه ها به کارگرانی که کارشان را به دلیل کرونا از دست داده اند، کمک شود. طبعا کارگری که کارش را از دست داده و خانه نشین شده بیشتر مستحق دریافت کمک است و می توانیم به او سبد معیشتی بدهیم و به شکل غیرنقدی با تامین اقلام اساسی و پروتئینی او را حمایت کنیم تا دچار مشکل نشود.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به طرح یارانه خرید کالاهای اساسی، اظهار کرد: این طرح در مجلس و با توجه به شرایط حاضر اقتصاد دنبال می شود در حالی که سالها است بر احیای کوپن برای حمایت از اقشار ضعیف تاکید داریم با این حال انتظار ما این است که گروههای آسیب پذیر و کارگران به طور ویژه در طرح یارانه معیشتی دیده شوند و اینطور نباشد که بعد از پرداخت متوجه شویم که کارگران بی بضاعت از گرفتن آن محروم مانده اند.

به گفته ابوی، در بحث پرداخت یارانه به گروههای هدف آسیب پذیر و کارگران نباید تنها به آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی اکتفا شود چون بسیاری از کارگران در کارگاههای کوچک بدون بیمه مشغول کارند و از حداقل های زندگی محروم هستند که لازم است این دسته کارگران شناسایی و مشمول کمک معیشتی قرار بگیرند.

وی در پایان اختصاص سهام شستا و شرکتهای تابعه تامین اجتماعی به کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی را یکی دیگر از راههای تقویت قدرت معیشت کارگران عنوان کرد و گفت: پیشنهاد ما به سازمان تامین اجتماعی این است که از محل فروش سهام شستا و مجموعه های تابعه درصدی برای کارگران عضو و بیمه شده تامین اجتماعی درنظر بگیرند و یا به کارگرانی که تحت شرایط کرونا بیکار شده اند درصدی اختصاص بدهند تا ضمن سهامداری کمکی برای حفظ قدرت معیشت آنها باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها