کد خبر: ۴۸۱۹۴۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۲۷ آذر ۱۳۹۹
مهندس عزت الله ضرغامی در ارتباط زنده با استادان و دانشجویان استان فارس با اشاره به گام دوم انقلاب گفت : شکستن ساختارهای ناکارآمد و کهنه و برهم زدن رویه‌هاو روش‌های نادرست لازمه‌ی گام دوم انقلاب است.
به گزارش پایگاه 598، وی افزود: میزها را طوری چیده‌اند که برای بقیه جا نیست! صاحبان تعارض منافع، امکان خلق فرصت‌های جدید را از شایستگان گرفته‌اند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه نگرانم که دانشگاه‌ها از رویکرد انقلابی و سازنده به ورطه توجیه و ابتذال بیفتندافزود: لازمه پیشرفت کشور، استقلال فکری و آزادی بیان در محیط‌های دانشگاهی و نخبگانی است. برهم زدن ساختارهای امتحان پس داده نیاز به شجاعت و حمایت دارد.

ضرغامی عقلانیت و اصلاحات واقعی را در زدن زیرمیز ناکارآمدی و توجیه دانست و تصریح کرد :  باید زیر میز زد. زیرمیز ناکارآمدی، اشرافیگری، تبارسالاری و پنهان کاری.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما تأکید کرد: مخالفت با ارکان و اصول حاکمیت و نفی مقدسات دینی و اعتقادی «ساختارشکنی کاریکاتوری» است که در غیاب ساختارشکنی سازنده و مثبت ظهور و بروز پیدا می‌کند. 

ضزغامی استقلال و آزادی را دو مفهوم وابسته به هم معرفی کرد که بی‌توجهی به هر کدام از آنها، موجب آسیب دیدن دیگری است.

وی افزود : «جمهوریت» و «اسلامیت» دو رکن اصلی نظام است که هر زمان یکی از آنها مورد تهدید جدی‌تر قرار می‌گیرند.

ضرغامی در پایان گفت: این اسلامی که بعضی‌ها ترویج می‌کنند نه از امام خمینی آموخته‌‎ایم و نه از رهبر انقلاب! رهبر انقلاب امر به «آتش به اختیار» می‌کنند و محافظه‌کاران از «آقا اجازه» حرف می‌زنند!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها