کد خبر: ۴۸۲۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا با اشاره به کشته شدن و سوزاندن 21 شیعه در شمال بغداد، آن را سیاسی دانست و هدف از آن را تحریک احساسات شیعیان برای مقابله به مثل اعلام کرد.

فارس به نقل از پایگاه خبری "السومریة نیوز" "عبدالمهدی الکربلائی" نماینده آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان در عراق در خطبه‌های نماز جمعه دیروز کربلا اعلام کرد که 21 شیعه در هفته گذشته در منطقه "النباعی" واقع در شمال بغداد به شهادت رسیده‌اند و اجساد آنها سوزانده شده است.

وی با اشاره به این‌که برخی طرف‌های خارجی و داخلی برای باقی ماندن عراق در گرداب خشونت تلاش می‌کنند، تاکید کرد که این جنایت با اهدافی سیاسی صورت گرفته است.

نماینده‌ آیت الله سیستانی دیروز تصریح کرد: کشتن و سوزاندن 31 راننده شیعه در منطقه "النباعی" یک جنایت وحشیانه دارای اهداف سیاسی است و مهمترین هدف آن شعله ور کردن آتش شعله‌های فتنه طائفه ای است.

وی افزود: نحوه سوزاندن وحشیانه پیکرهای این افراد به گونه ای بوده تا احساسات شهروندان در مرکز و جنوب بغداد را برای انجام مقابله به مثل برانگیزد.

شیخ "عبدالمهدی الکربلائی"، برخی طرف‌های داخلی و خارجی را در پشت پرده جنایت النباعی دانست و گفت که اختلافات سیاسی بر کشور تاثیری منفی داشته و موجب برانگیخته شدن اختلافات و ایجاد فضای عدم آرامش در میان شهروندان شده است.

وی از شخصیت‌های سیاسی عراق خواست تا اختلافات و تفرقه‌ها را کنار بگذارند زیرا شکست در روند سیاسی عراق گریبانگیر همه خواهد شد و موفقیت آن نیز به همه بازخواهد گشت.

منطقه نباعی در شمال بغداد قرار دارد که منطقه‌ای زراعی در نزدیکی منطقه "التاجی" است. این منطقه از نظر امنیتی تحت کنترل فرماندهی عملیات بغداد است اما از سال 2003 این مکان یکی از لانه‌های القاعده بوده است و تا سال 2010نیز مخفیگاه "ابوایوب المصری" سرکرده سابق القاعده در عراق بوده است که طی عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و عراقی به هلاکت رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها