کد خبر: ۴۸۵۰۰
زمان انتشار: ۲۱:۰۰     ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني در پاسخ با به استفتاء جمعی از مومنین، نظر خود را پیرامون شیوه و زمان عزاداری برای حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا (سلام الله عليها) اعلام کردند.
باشگاه خبرنگاران- ضمن عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا دختر گرامي پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله، بفرماييد با توجه به معلوم‌نبودن دقيق تاريخ شهادت آن بزرگوار، بهترين ايام جهت عزاداري براي حضرت چه روزهايي است؟ و بهترين نوع عزاداري در اين شهادت عظمي چيست؟

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این استفتا بیان کرد: نسبت به روز شهادت حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا سلام الله عليها اقوال مختلفي ذكر شده است، لكن آنچه بيشتر مورد توجّه علماء واقع شده است فاطميه اول و فاطميه دوّم در ماه جمادي الاولي و جمادي الثانية است؛ و شايسته است كه شيعيان از روز سيزدهم جمادي الاولي تا سوّم جمادي الثانية سوگوار، و با انجام مراسم عزاداري آن حضرت، ارادت و مودّت خود را به اهل بيت عليهم‌ السلام اظهار نمايند و از انجام مراسمي‌ كه موجب وهن مراسم شهادت آن حضرت است، اجتناب نمايند.

 بهترين عزاداري، بيان فضائل و مناقب و مصائب آن حضرت و ذكر اخلاق و سيره عملي و دفاع ايشان از امام مظلوم حضرت اميرالمؤمنين عليه ‌السلام است كه در همه اعصار بايد براي مردم تبيين شود.

 ان‌شاء الله تعالي مؤمنين با تمسك به قرآن و عترت به بهترين صورت ممكن به ساحت مقدس آن بزرگوار عرض ادب و اخلاص نمايند،به ويژه بانوان متدينه باحفظ حجاب و عفت و پاكدامني، ايشان را الگوي خود قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها