کد خبر: ۴۸۶۷۶۶
زمان انتشار: ۱۸:۵۹     ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
نقدی بر اولین فیلم‌ انتخاباتی رئیسی، لاریجانی و جهانگیری؛
علی لاریجانی در این فیلم تبلیغاتی همچون بازیگری حرفه ای عملا در اختیار کارگردان و فیلمبردار قرار گرفته و بدون هیچ اشباهی، به خوبی از پس نقش خود برآمده است تا جایی که به نظر می رسد ساعت ها برای تولید چنین ویدئویی جلسات توجیهی و هماهنگی برگزار شده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-احسان اشرفی؛ روز گذشته افراد سرشناسی با حضور در وزارت کشور، کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را اعلام کردند.

نکته جالب توجه انتشار کلیپ های تبلیغاتی آقایان سیدابراهیم رئیسی، علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری از حضور خود در وزارت کشور می‌باشد؛ فیلم هایی با فرم‌های متفاوت که هر کدام جامعه هدفی را نشانه گرفته‌اند.

سید ابراهیم رئیسی:

در فیلم 1 دقیقه و 10 ثانیه ای ابراهیم رئیسی از حضور در وزارت کشور، موسیقی سنتی بر محتوا قالب بوده به گونه ای که برای انتقال پیام تنها 10 ثانیه در نظر گرفته شده است که در فضای تبلیغات انتخاباتی مناسب نمی باشد و بیشتر سعی شده است با واقع نمایی و روایت مستند گونه، حس مردمی بودن را به مخاطب القا کند و این کلیپ بیش از آنکه کارکرد تبلیغاتی داشته باشد گزارشی است از حضور تا رساندن پیامی مهم.

نکته دیگر اینکه به نظر نمی رسد برای ضبط تصاویر داخل ستاد انتخابات کشور، کارگردانی را به استخدام گرفته باشد و فیلم بردار با توجه به سلیقه خود ، محدودیت ها و شرایط شلوغ وزارت کشور و همچنین تجهیزات ساده ای فیلم برداری اقدام به ضبط این تصاویر کرده است و کارگردان کار در مرحله تدوین انجام داده اند.


علی لاریجانی:

اما حرفه ای ترین کلیپ تبلیغاتی، مربوط به علی لاریجانی می باشد، فیلمی که با واکنش های فراوانی نیز روبه رو شده است.

این فیلم تبلیغاتی نشان داد که برای حضور علی لاریجانی در وزارت کشور برنامه ریزی خاصی صورت گرفته و تیمی حرفه ای گردهم آمده است؛ تیمی شامل کارگردان، فیلمبردار، صدا بردار و تدوین گری کارکشته و البته بازیگری شاخص به نام علی لاریجانی!

علی لاریجانی در این فیلم تبلیغاتی همچون بازیگر یا مانکنی حرفه ای عملا در اختیار کارگردان و فیلمبردار قرار گرفته و بدون هیچ اشباهی، به خوبی از پس نقش خود برآمده است تا جایی که به نظر می رسد برای تولید چنین ویدئویی جلسه ای توجیهی و هماهنگی برگزار شده است.

همچنین حضور او در ساعات ابتدایی روز شنبه و خلوت بودن وزارت کشور در ساعات ابتدایی ، شرایط مناسبی را برای کارگردان و مانور دوربین فراهم کرده است.

حالات دوربین و فرم به کار رفته کاملا مطابق با سبد رای آرای لاریجانی، یعنی قشر متوسط شهری در نظر گرفته شده است؛ به عنوان نمونه ارتفاع دوربین در برخی از مواقع پایین تر از تراز سینه بازیگر-علی لاریجانی- می باشد که همین موضوع او را با ابهت نشان می دهد و در ثانیه هایی دیگر دوربین هم تراز با صورت لاریجانی قرار می گیرد تا مخاطب با حس صورت او همزاد پنداری کند.

تیم رسانه ای علی لاریجانی به خوبی توانسته است تا با یک برنامه ریزی مناسب، هماهنگی فوق العاده و ابزارهای حرفه ای پیام خود را در 2 دقیقه به مخاطبان خود القا کند.


اسحاق جهانگیری

شاید بتوان گفت ضعیف ترین فیلم از لحاظ فرم ، نسبت به دیگر کلیپ ها ، فیلم حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت یازدهم در ستاد انتخابات کشور باشد.

تیم رسانه ای جهانگیری در این کلیپ سعی کرده است با روایتی ساده و مستند گونه بیشتر حرف بزند و کمتر به فرم توجه کند و با استفاده از موسیقی حماسی ضعف های تکنیکی خود را بپوشاند و فضا را به گونه ای رقم زند که گویی ناجی مردم وارد کارزار انتخابات می شود .

البته به دلیل قاب بندی و تدوین نسبتا ضعیف کلیپ، رفت و برگشت و کات های های بسیار زیاد و استفاده از ترانزیشن های بی مورد، در انتقال پیام نیز دچار مشکل شده و عملا باعث سردرگمی مخاطب شده است .

از طرفی فیلم تبلیغاتی اسحاق جهانگیری، برخلاف دو فیلم مذکور، مدت زمانی طولانی تر داشته -بیش از 6 دقیقه- که احتمالا بدلیل عجول و کم تحمل بودن کاربران فضای مجازی، این کلیپ کمتر تا انتها دیده شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها