کد خبر: ۴۸۶۹۵۴
زمان انتشار: ۱۷:۰۹     ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
لاریجانی با بیان اینکه دسته بندی‌های متعارف را قبول ندارم و بنا ندارم کنار بروم، تاکید کرد: با عنوان دولت سوم روحانی تبلیغاتی علیه من می‌کنند. سوال این است که در تاریخ انقلاب کدام دولت‌های مشی شان شبیه یکدیگر بوده است. انگ نزنید، من ۲۰ سال پیش صدا و سیما را با جوانان اداره کردم، گوشم برای انتقاد باز است، نباید یک مدیر در برابر ایراد‌های سلیقه‌ای تسلیم شود.
به گزارش پایگاه 598، علی لاریجانی شب گذشته (پنج شنبه) در شبکه اجتماعی کلاب هاوس در پاسخ به سوالات کاربران این شبکه، درباره حضور او در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، گفت:می دانستم در پروسه انتخابات با چه مسائلی مواجه می‌شوم. دولت بعد باید مسائل پیچیده بین المللی و اقتصادی را حل کند از این رو به دلیل تجربه اجرایی در حوزه‌های مختلف برداشتم این بود که وظیفه‌ای بر دوش دارم که وارد انتخابات شوم.



وی ادامه داد: گناه کبیره و «ذَنب لایغفر» نکردم که وارد انتخابات شدم، گام در منطقه ممنوعه نگذاشتم این همه توهین و تحقیر درست نیست.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: با خار پاشیدن و مشوه کردن صحنه انتخابات مشکلات مردم حل نمی‌شود.

لاریجانی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا جدال خود را با حمله به حوزه نظامی و قضایی شروع کرده اید؟ گفت: در قضاوت حکم قاضی و در محل نظامی سلسله مراتب مطرح است، من افتخار می‌کنم که در زمان جنگ در نیرو‌های مسلح بودم. اما ورود نظامیان و قضات به اقتصاد و دولت مثل این است که در وسط اتوبان نهج البلاغه بگذاریم، نهج البلاغه خوب است، اما جای آن وسط اتوبان نیست.

وی همچنین در خصوص اینکه شما اختیار نظارت بر عملکرد دولت را در مجلس داشتید، اما بی عملی داشتید، افزایش قیمت بنزین با موافقت شما بود، به عنوان رئیس سابق مجلس، این بی تدبیری را چگونه توجیه می‌کنید؟ اظهار داشت: هر بخشی از حکومت وظیفه خود را دارد، دولت‌ها سلایق مختلفی دارند، چندین اَبَر چالش در کشور داریم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: پیشنهاد اولیه در مورد بنزین این بود که به هر ایرانی ماهانه ۳۰ لیتر بنزین بدهیم، اما وفاق روی آن حاصل نشد؛ راه حل‌های اساسی‌تر مورد قبول واقع نشد به همین جهت گفتیم حداقل این راه حل، اجرایی شود. باید برای چالش‌های بزرگ اراده‌های قوی وجود داشته باشد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: قبول دارم که در مسئله بنزین تدبیر و نحوه اجرا اشکال داشت، این که در عمل این شد را بخش‌های امنیتی باید ارائه بدهند. درباره بنزین چند ماه بحث شد و پیشنهاد اولیه این بود که به هر ایرانی میزان مشخصی داده شود و افراد که بیشتر خواستند به شکل آزاد بنزین تهیه کنند. اما درباره این موضوع وفاق نشد، بالاخره در این مسائل قوه مجریه هم باید همراه باشد.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه «برجام» را در ۲۰ دقیقه جمع کردید؟، گفت: برخی قطعنامه‌ها روشن است و نیازی به چشم بندی ندارد، جلیلی هم گفت در زمان فلانی سه قطعنامه تصویب شد. قطعنامه ۱۹۲۹ جزو بدترین قطعنامه‌های سازمان ملل بود.

وی افزود: در فروردین سال ۸۵ زنجیره سانتریفوژ ساختیم، آن زمان مجبور بودیم مقاومت کنیم، چون خیلی جلو آمده بودند. وقتی دیدند اراده ما قوی است، وزیر خارجه آمریکا سال ۸۵ در خواست مذاکره کرد.

داوطب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سال ۸۵ از بروکسل به سوریه رفتم هم زمان جنگ ۳۳ روزه شروع شده بود، وقتی دیدند نمی‌توانند در جنگ ۳۳ روزه پیشرفت کنند علیه ایران قطعنامه ۱۶۹۶ صادر شد.

لاریجانی با بیان اینکه بعد از آن در موضوع هسته‌ای اختلاف نظر پیش آمد و من استعفا داده بودم، اما علنی نشده بود، تصریح کرد: موضوع هسته‌ای به اندازه، مشکل ساز بود و خار به اندازه کافی داشت، و باز خار اضافه می‌کردند. مثلا موضوع هلوکاست را مطرح کردند که من مخالف بودم.

وی تاکید کرد:حل مسائل بین المللی احتیاج به تدبیر دارد و با سخنرانی در نماز جمعه و داد و بیداد نمی‌شود آن را حل کرد.

رئیس سابق مجلس در مورد تصویب برجام در۲۰ دقیقه، گفت: اگر کسی که بتواند موضوع به این مهمی را در ۲۰ دقیقه حل کند به وی رای بدهید، چون مدیر توانمندی است.

لاریجانی اظهار داشت: دو ماه قبل از روز بررسی برجام در کمیسیون ویژه برجام بررسی شد، تصمیم نظام بود و دبیرخانه شورای عالی امنیت از دو فراکسیون دعوت کرد و در مورد برجام بحث شد.

وی افزود: آقایان توافق کردند، اما بعد در صحن توافق را برهم زدند و می‌خواستند ۴۰۰ پیشنهاد بررسی شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نمی‌خواستند این توافق تصویب شود، گفت: برای سر و صدا و احساسات یک عده می‌خواستند جلوی تصمیم عاقلانه نظام را بگیرند. شورای نگهبان دو تا ۱۰ روز وقت داشت، اما ظرف چند ساعت اعلام نظر کرد؛ اگر برجام طرح خائنانه‌ای بود شورای نگهبان می‌توانست نگه دارد و بنظرم مسئله عمیق‌تر هست.

لاریجانی با بیان اینکه وقتی یک نوجوان، سرش را در سطل آشغال می‌کند و این دَرد، آدم را می‌کُشد، اظهار داشت: امروز هم باید تلاش کنیم سریع‌تر به توافق برسیم. برجام در آن مقطع کار درست و دقیق نظام بود. الان هم برای نجات کشور باید شرایط را برای تفاهم مهیا کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصولگرا هستید یا اصلاح طلب؟ گفت: شما فکر می‌کنید افراد یا باید اصلاح طلب یا اصولگرا باشند! محور جبهه انقلاب، شهید بهشتی و مطهری بودند؛ جبهه انقلاب یعنی همه مردم نه افرادی که با سنگ و مُهر پراکنی می‌خواهند کار کنند.

داوطلب اتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید تلاش کنیم، مردم در انتخابات حضور پیدا کنند.

لاریجانی با بیان اینکه دسته بندی‌های متعارف را قبول ندارم و بنا ندارم کنار بروم، تاکید کرد: با عنوان دولت سوم روحانی تبلیغاتی علیه من می‌کنند. سوال این است که در تاریخ انقلاب کدام دولت‌های مشی شان شبیه یکدیگر بوده است. انگ نزنید، من ۲۰ سال پیش صدا و سیما را با جوانان اداره کردم، گوشم برای انتقاد باز است، نباید یک مدیر در برابر ایراد‌های سلیقه‌ای تسلیم شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از اشکالات دولت فعلی جدیت نداشتن در کار است.

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد اصل قانون حجاب چیست؟ گفت: پدیده حجاب را باید با کار فرهنگی سامان داد، پدیده حجاب دستخوش کشمکش سیاسی شده است.

وی تاکید کرد: معتقدم زنان نباید پرده نشین باشند، باید زمینه حضور و رقابت آنان را فراهم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها