کد خبر: ۴۸۷۲۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
انتخابات ۱۴۰۰؛
امروز احمدی‌نژاد برحلاف آرا و عقاید پیشینی که داشته در تلاش است تا مردم را از دخالت در تعیین سرنوشت‌ کشورشان باز دارد. یقینا دولتی که با پشتوانه آرای تعداد بیشتری از مردم برگزیده شود چه در سیاست خارجی و عرضه بین‌الملل و چه در پیشبرد سیاست‌های داخلی قوی‌ ظاهر می‌شود و خروجی عملکرد این روزهای احمدی‌نژاد در راستای تشکیل دولتی بدون پشتوانه مردم است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، رهبر انقلاب روز پنج‌شنبه ششم خرداد ماه در دیدار با اعضای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت انتخابات در سرنوشت مردم فرمودند: "انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید."

ایشان تأکید کردند: "کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آنها اعتنا نکنید."

به نظر می‌رسد یکی از مخاطبان رهبر انقلاب، محمود احمدی‌نژاد است که در پی ردصلاحیت‌اش توسط شورای نگهبان گفته است انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسد.

احمدی‌نژاد در پیامی تصویری که پس از اعلام نتایج صلاحیت‌ها منتشر کرد؛ گفت: "در وزارت کشور اعلام کردم دوبار بدون ارائه هیچ دلیلی رد صلاحیت شدم اما به خاطر شرایط کشور و احترام به مردم سکوت کردم. اعلام کردم که اگر رد کنید قطعا شرکت نخواهم کرد،‌ به رسمیت نخواهم شناخت و از کسی حمایت نخواهم کرد."

احمدی‌نژاد در برهه‌های مختلف و گذر زمان ثابت کرده سرناسازگاری دستگاه‌های مختلف نظام داشته با این حال این اختلافات هیچ‌گاه به اندازه این روزها به تقابل منجر نشده است و مواضع اخیر احمدی‌نژاد حکایت از این دارد که آخرین رشته‌های اتصال او با نظام در حال گسستن است. گسستی که با تردید و سرخوردگی بسیاری از هواداران انقلابی احمدی‌نژاد همراه شده است.

کارنامه ضعیف و غیرقابل قبول دولت روحانی در بهبود وضعیت معیشتی مردم باعث شده که خدماتی که در دولت احمدی‌نژاد صورت گرفته است؛ بیشتر به چشم آید و احتمالا این موضوع یکی از عواملی است که سبب شده آقای ژبه خود ببالد و به ورطه غرور بیافتد و در جایی که شورای نگهبان دست رد به سینه احمدی‌نژاد زد و او را فاقد صلاحیت‌های لازم برای اداره مجدد امور کشور دانست؛ خیلی راحت به سیستمی که خود روزی برآمده از آن بود پشت کند.

شاید اگر در اثنای مناظرات انتخاباتی سال ۸۸ که احمدی‌نژاد خطاب مهدی کروبی، دیگر نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری گفت «من تعجب می‌کنم. شما سیستم انتخابات کشوری رو زیر سوال می‌بری که چند بار باهاش انتخاب شدی» کسی مدعی می‌شد که احمدی‌نژاد هم روزی مقابل همین سیستم خواهد ایستاد؛ مورد استهزاء قرار می‌گرفت!

اما امروز او برحلاف آرا و عقاید پیشینی که داشته در تلاش است تا مردم را از دخالت در تعیین سرنوشت‌ کشورشان باز دارد. یقینا دولتی که با پشتوانه آرای تعداد بیشتری از مردم برگزیده شود چه در سیاست خارجی و عرضه بین‌الملل و چه در پیشبرد سیاست‌های داخلی قوی‌ ظاهر می‌شود و خروجی عملکرد این روزهای احمدی‌نژاد در راستای تشکیل دولتی بدون پشتوانه مردم است.

احمدی‌نژاد 1400 اگر واقعا دلسوز مردم بود به جای یک‌دندگی و ایستادن مقابل مردم و تحریم و زیر سوال بردن انتخابات می‌بایست در جهت شور و شوق انتخابات تلاش می‌کرد. انتخاباتی اثر نتیجه انتخابات سال‌ها بر زندگی مردم و کشور سایه‌افکن خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۹
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها