کد خبر: ۴۸۷۷۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
طبق نظرسنجی‌های رسمی، میزان اقبال عمومی به مدیر ارشد بانکی دولت روحانی با نزدیک شدن به انتخابات افت چشمگیری داشته به گونه‌ای که حتی نزدیکان جناب همتی که مسئولیت ستادهای تبلیغاتی ایشان را بر عهده داشتند نیز شکست انتخاباتی را پیش از برگزاری انتخابات پذیرفته‌ و انگیزه‌ی خود برای حمایت از این نامزد را از دست داده‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، انتخابات ریاست جمهوری به سبب اینکه مقدمه‌ای بر تغییر رویه اداره کشور به حساب می‌آید همواره از حساسیت و هیجاناتی برخوردار است، بخصوص اگر جزو حامیان یا مخالفان یکی از کانداداهای انتخاباتی باشیم.

علیرغم هیجاناتی که ممکن است در روزهای اول انتخابات به وجود آید فضای کشور با شیبی ملایم به سمت یک عقلانیت عمومی حرکت می‌کند تا در نهایت به انتخاب یکی از کاندیداها منتهی شود.

در روزهای اول تبلیغات انتخاباتی برخی شعارها که شاید چندان قرابتی با مواضع واقعی کاندیداها نداشته باشد مورد توجه مردم قرار می‌گیرد اما هرچه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم عیار واقعی افراد مشخص می‌شود و مردم می‌توانند با قاطعیتی که کمتر تحت تاثیر جو سیاسی باشد کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

در ایام تبلیغات انتخابات 1400 نیز طی روزهای نخست این تحلیل در بین برخی کاندیداها وجود داشت که شاید بتوان با تکنیک‌های انتخاباتی بخشی از آراء خنثی را جذب کرد، کما اینکه عبدالناصر همتی از اولین مناظره تلویزیونی تصور می‌کرد با قرائت یک بیت شعر ترکی می‌تواند آراء ترک‌زبانها را به سمت خود بکشاند یا مثلا با بیان لیست‌وار برخی اسامی همچون تاج‌زاده، صفایی فراهانی، آذری جهرمی، مسجدجامعی و محمدجواد ظریف به نحوی حمایت آنان را به دست بیاورد.

با این حال به نظر می‌رسد هیجانات اینچنینی چندان دوامی نداشته است چراکه طبق نظرسنجی‌های رسمی، میزان اقبال عمومی به مدیر ارشد بانکی دولت روحانی با نزدیک شدن به انتخابات افت چشمیگیری داشته به گونه‌ای که حتی نزدیکان جناب همتی که مسئولیت ستادهای تبلیغاتی ایشان را بر عهده داشتند نیز شکست انتخاباتی را پیش از برگزاری انتخابات پذیرفته‌اند و انگیزه‌ی خود برای حمایت از این نامزد را از دست داده‌اند.

همچنین نظرسنجی‌ رسانه‌های حامی دولت نیز نشان می‌دهد که مقبولیت ایشان با نزدیک شدن به انتخابات به شدت افت کرده و از بین کاندیداهای موجود در جایگاه چهارم قرار دارد.

وضعیت دیگرکاندیدای اصلاح‌طلب یعنی مهرعلیزاده به مراتب از همتی وخیم‌تر است و طبق پیش‌بینی های انتخاباتی تعداد آراء او کمتر از 1درصد خواهد بود.

فارغ از اینکه جناب همتی و مهرعلیزاده چه کارنامه‌ای دارند و تا چه میزان شایسته‌ی حضور در کسوت ریاست جمهوری هستند، بنظر می‌رسد هر شخص حامی دولت روحانی که وارد انتخابات می‌شد هیچ شانسی در انتخابات نداشت، بعبارتی عملکرد دولت روحانی بزرگترین "رای منفی" برای هر کاندیدایی است که به نوعی در فجایع اقتصادی این 8 سال سهیم بوده است.

اصلاح‌طلبان نیز به خوبی می‌دانند که در شرایط فعلی شانسی در انتخابات ندارند و از سویی نمی‌خواهند شکست همتی به پای اصلاحات نوشته شود لذا علیرغم شعارهای اصلاح‌طلبانه مطرح شده از سوی همتی و مهرعلیزاده، جناح اصلاحات مشی "سکوت" در پیش گرفته است و بر روی مهره سوخته قمار نخواهد کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها