کد خبر: ۴۸۷۹۴۲
زمان انتشار: ۲۳:۳۱     ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
اصلاح‌طلبان چندان رغبتی به همتی ندارند و برای اشتهاآور کردن لقمه چرب و نرم پاستور به افزوردنی لذت آور دیگری نیاز دارند که عکس یاد شده آن شخص مورد نظر را به اصلاح طلبان و مردم اعلام می کند. در هر صورت اگر فرض را بر پیروزی همتی در انتخابات بگیریم با این تفاسیر باید او را دولت سوم روحانی با همان سبک و سیاق اما با البسه و شکل و شمایلی دیگر نامید.

سرویس سیاسی پایگاه 598-رضا احمد زاده؛ از امروز تا روز انتخابات چند ساعت بیشتر نمانده است و جریانات سیاسی برای جذب آرای مردمی خصوصا اقشار خاکستری بیشتراز گذشته ذات و تفکرات سیاسی خود در باره کاندیداها و برنامه های آینده ایشان را به اجبار به صحنه رسانه های مکتوب و مجازی به نمایش می گذارند و پیامهای مختلفی را ارسال می کنند . نشریه سازندگی که حسب ظاهر یکی از احراب اصلاحات و از تکنو کرات های متمایل به تفکرات هاشمی رفسنجانی بوده و از حامیان دولت حسن روحانی نیز بحساب میآیند در این دوره تقریبا توانسته اند:

1- کاندیدای خود را بعنوان کاندیدای محوری اصلاحاتبه دیگر احزاب سیاسی اصلاحات بقبولانند و اینگونه القا کنند که تنها کاندیدای ایشان است که می تواند در برابر افکار عمومی بشدت منفی نگر به دولت روحانی و هر کسی که در آن مسئولیت و مدیریت داشته حرفی برای گفتن داشته باشد.

2- عبدالناصر همتی که در ماههای واپسین عمر سیاسی دولت فعلی در یک نمایش سیاسی و واضح از ریاست بانک مرکزی برکنار و تبدیل به منتقد دولت شد در حالی مورد حمایت کارگزاران قرار گرفت که بیشتر به کاندیدای خیر الموجودینی می مانست که اصلاح طلبان مجبور بودند او را قبول کنند در باره چرایی این امر می توان به این موارد اشاره کرد:

- از فیلتر شورای نگهبان رد شده بود.

- در وضعیت فلاکت بار اقتصادی حاصل ار عملکرد مدیریتی بد دولت او بعنوان یک اقتصاد دان شاید می توانست بهتر ازسیاستمداران مردم را جذب خود کند آنجایی که می گفت این همه سال سیاستمداران کاردستشان بود بگذارید چند سال هم کار دست اقتصادانان باشد شاید ناظر به همین ادعا بوده است.

3-پذیرش همتی در این زمان حتی در خوش بینانترین حالت نمی توانست چشم انداز موفقی از دولت داری را به ریاست او نمایش دهد زیرا او نه سابقه سیاسی در حد مدیریت کلان سیاسی داشته و نه اینکه مدیریت موفقی در دوران ریاست بر بانک مرکزی از خود نشان داده است امروز او در نگاه مردم کسی است که در مسیر سوزاندن سرمایه های مردم در بورس، اررش پول ملی، حجم نقدینگی کشور، توریع ارز جهانگیری و از دست دادن دهها تن طلای بانک مرکزی، سیاست های علط پولی خصوصا در زمینه کاهش نرخ سود سرمایه های بانکی مردم و....با دولت حسن روحانی همراهی و مساعدت کرده است .بیاد داشته باشیم که در مناظرات تیز خلاصی نیار بود تا تمام مشکلات مردم به یکباره به صورت تجمیعی به سوی همتی پرتاب شود که موضوع پیشنهاد افزایش نرخ نزین به روحانی از سوی همتی این تیرخلاص را شلیک کرد.

4- اما نشریه سازندگی با نمای فوق بسیاری از موضوعات مرتبط با جایگاه و نقش آینده همتی در صورت پیروزی در انتخابات را نشان داد و آینده سیاسی وی را تشریح کرد. به عکس توجه کنید، همتی در حالی که کاندیدا و فرد اصلی در رقابت انتخاباتی است در پشت ظریف که روزهای آخر حیات سیاسی خود را در دولت روحانی ظاهرا می گذراند قرار گرفته است!!!! و این یعنی اینکه:

*اقتصاد کماکان نقش درجه دوم را در دولت خواهد داشت و سیاستمداران باز هم پایه و اساس دولت همتی خواهند بود.

*سیاست خارجی باز هم اصل و اسا سدولت خواهد بود. شما بخوانید نگاه به دستان کدخدا و غرب یا دولت سوم روحانی.

* همتی فردی در سایه خواهد بود و محمد جواد ظریف با توجه اظهارات خود و همتی در دولت پررنگتر از همتی ایفای نقش خواهد کرد.

*آنگونه که از رصد فضای سیاسی اصلاح طلبان بر می آید آنان تمایل چندانی هم به همتی نشان نمی دهند .وقتی برخی جریانات اصلاح طلب بدون نام بردن از همتی :

- مردم را دعوت به انتخابات می کنند.

-یا برخی احزاب اصلاح طلب آشکار از همتی حمایت نمی کنند.

- یا مهر علیزاده کنار کشیدن خود را هدایت آرای هوادارانش به سمت همتی اعلام نمی کند .

- یا تعدادی از مسئولان رسانه های اصلاح طلب به دیدار رئیسی می روند.

- .....

همه گویای این نکته هست که اصلاح‌طلبان چندان رغبتی به همتی ندارند و برای اشتهاآور کردن لقمه چرب و نرم پاستور به افزوردنی لذت آور دیگری نیاز دارند که عکس یاد شده آن شخص مورد نظر را به اصلاح طلبان و مردم اعلام می کند. در هر صورت اگر فرض را بر پیروزی همتی در انتخابات بگیریم با این تفاسیر باید او را دولت سوم روحانی با همان سبک و سیاق اما با البسه و شکل و شمایلی دیگر نامید. در پایان ذکر یک رفتار سیاسی از م.خ در چند روز گذشته بسیار مهم بود. وی در دو نوبت صحبت نود در یک نوبت مردم را دعوت به شرکت در انتخابات کرد بدون نام بردن از همتی و البته بدون نام بدون از اسلامیت، ولی در نوبت دوم حمایت خود را از لیست جمهور اصلاح‌‍طلبان برای شورای شهر آشکارا بیان داشت. حال خود مفصل بخوان از این مجمل.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها