کد خبر: ۴۸۸۰۹۰
زمان انتشار: ۱۵:۵۱     ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
کشورهای اروپایی به ویژه آلمان به دنبال افزایش تحریم ها علیه دولت بلاروس در بخش های اقتصادی هستند.

به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله نوشت: وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که امروز دوشنبه با یکدیگر در شهر «لوکزامبورگ» دیدار می کنند تصمیم دارند از طریق قرار دادن نام حامیان دولت «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در لیست سیاه، فشارها را بر وی افزایش دهند.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان که خواستار وضع تحریم های گسترده علیه بلاروس شده است در مصاحبه با روزنامه آلمانی «دی وت» (Die Welt) گفت: «گمان کنم که تحریم های بیشتر علیه بلاروس اجتناب ناپذیر باشد».

وی ادامه داد: «ما باید دایره تحریم ها علیه بلاروس را برای در برگرفتن بخش های اقتصاد این کشور مانند صنعت پتاس و یا انرژی، وسیع تر کنیم. همچنین باید جلوی این امکان را که دولت بلاروس بتواند با انتشار اوراق قرضه ملی، در داخل اتحادیه اورپا موفق به تامین بودجه شود؛ بگیریم».

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه اروپا پیش از این با متهم کردن بلاروس به فرود اضطراری یک هواپیمای مسافربری جت برای دستگیری یکی از مخالفان دولت این کشور، آسمان کشورهای عضو این اتحادیه را به روی هواپیماهای بلاروس بسته بود.

تنش ها با بلاروس پس از آنکه لوکاشنکو برای ششمین بار عنوان ریاست جمهوری را از آن خود کرد بالا گرفت. کشورهای غربی به حمایت از اپوزیسیون بلاروس، نتیجه این انتخابات را زیر سوال بردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها