کد خبر: ۴۸۸۶۹
زمان انتشار: ۱۷:۳۴     ۲۲ فروردين ۱۳۹۱

دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی تهران دیروز محل اکران سیاسی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود و دانشجویان این دانشکده به تماشای این فیلم نشستند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، بسیج دانشجوئی دانشگاه علامه طباطبائی در تقدیر از عوامل فیلم سینمائی قلاده های طلا بیانیه ای صادر کرد.
 
دانشجویان در بیانیه خود خطاب به طالبی نوشته اند: تو همانگونه که خود گفتی فرزند امام و انقلابی و چه فرزند صالحی هستی. سرت را درد نمی آوریم که تو کارهای بسیار و بارهای گران بر زمین مانده ی فراوانی داری و کلام را در این شاه بیت سید شهیدان اهل قلم خلاصه می کنیم که: "ای بلبل عاشق جز برای شقایق ها مخوان!"
 
متن این بیانیه به شرح زیر است: 
 
هنـرى زیبـا و پاک است که کـوبنـده سـرمایه دارى مـدرن و کمـونیسـم خـونآشـام و نـابـود کننـده اسلام رفـاه و تجمل ، اسلام التقاط ، اسلام سازش و فـرومایگـى ، اسلام مـرفهیـن بـى درد و در یک کلمه اسلام آمریکایـى باشـد.  حضرت روح الله (ره)– 30/6/67
 
بار دیگر هنر متعهد توسط هنرمندی انقلابی به کار گرفته شد و اثری بزرگ آفرید. کارگردانی متعهد و زمان شناس که با تخصص و تعهد ی مثال زدنی از عهده موضوع جنجال برانگیز فتنه 88 برآمده است. قلاده های طلا فیلمی خوش ساخت و غیر سفارشی است که  فرمی خوب و محتوایی بسیار عالی دارد. فيلم درآمده، صحنه هاي اغتشاشات عالي است و از همه مهم تر فيلم باورپذير است و مخاطب با آن همذات پنداری می کند. 
 
مسائل و اتفاقات سال 1388 را به دو دسته ی فرعی و اصلی تقسیم کرده است و اصل آنچه را اتفاق افتاده بود به تصویر کشیده و از فرعیّات صرف نظر کرده است. ژانر معمّائی انتخابی هوشمندانه برای روایت نا آرامی های قبل و پس از انتخابات است.
 
 اما در این میان حکایت دوپینگی های سیاست زده ی مدعی بیش از پیش مذبوحانه و ترحم بر انگیز است. از عناصر مطرود و منفور سیاسی خارج نشین و رسانه ی به اصطلاح بی طرف وزارت خارجه ی بریتانیا تا دوجریان شبه روشنفکری و  فیلم فارسی ساز سینمای ایران و تا برخی محافظه کاران دلسوز نما و کانون های قدرت و ثروت که وی در فیلمش آنها را به چالش کشیده است. 
 
از زمان حضور فیلم در جشنواره تا اکران نوروزی و تا به امروز، برخی با تحریم و بعضی با سکوت های معنادار و گروه دیگر با طعنه و کنایه سعی در کاستن از استقبال مردمی این اثر هنری بزرگ دارند، غافل از اینکه مردم به خاطر فیلم هایی که آنها ساختند با سینما قهر کردند و اصولا جنس این افراد مردمی نیست و حلقه ی وصل این گروه های سیاسی و فرهنگی اشرافیّت است و مردم از اشرافیّت عمیقاً بیزارند.
 
ابوالقاسم طالبی عزیز! هرگز از ملامت ملامت کنندگان نترس! تو نه مانند فیلم فارسی سازان مبتذل سطحی و عافیت طلبی و نه مانند فیلم انتلکت سازان غرب زده جشنواره پرست. تو فیلمت را از قسمت مسابقه ی جشنواره خارج کردی تا نشان دهی عمیقاً انقلابی و عدالتخواهی. 
 
آری جوایز جشنواره ای لیاقت تو را ندارند و اصولاً افق نگاه تو بسیار فراتر از این بازیچه های مادی است. تو همانگونه که خود گفتی فرزند امام و انقلابی و چه فرزند صالحی هستی. سرت را درد نمی آوریم که تو کارهای بسیار و بارهای گران بر زمین مانده ی فراوانی داری و کلام را در این شاه بیت سید شهیدان اهل قلم خلاصه می کنیم که:
 
"ای بلبل عاشق جز برای شقایق ها مخوان!"
 
ما دانشجویان بسیجی دانشگاه علامه طباطبائی، از تمام عوامل سازنده ی این شاهکار هنری جریان ساز صمیمانه کمال تقدیر و تشکر را داشته و به آنها بابت ساخت چنین اثری تبریک عرض می کنیم و عمیقاً معتقدیم خدمتی که هنر متعهد می تواند به انقلاب اسلامی کند هیچ جایگزینی نداشته و نخواهد داشت.
والسّلام علی عباد الله الصالحین
 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها