کد خبر: ۴۸۹۱۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۱ تير ۱۴۰۰
فرمانده میدانی «بسیج مردمی در برابر طالبان» در گفت‌وگو با ۵۹۸:
یک فرمانده میدانی «بسیج مردمی در برابر طالبان» با بیان این‌که اردوی ملی و امنیه‌ در مقابله با طالبان نباید تردیدی به خود راه دهند؛ خاطرنشان کرد: روزهای گذشته در ولایت فاریاب، کوماندوهایی که قصد تسلیم شدن به طالبان را داشتند و حتی عده‌ای از آنان در حال باز کردن سینه خشاب خود بودند؛ به صورت ناجوانمردانه‌ای توسط افراد طالب قتل عام شدند. همین جنایت برای غیرقابل اعتماد بودن طالبان کافی است و نباید مغلوب پروپاگاندای آنان شد.

طالبان غیرقابل اعتماد است و فرقی با داعش ندارد/ هر جایی که مقاومت شده؛ طالبان حرفی برای گفتن نداشته است/ فرماندهان خائن، علت تسلیم شدن اردوی ملی در برخی مناطق استبه گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، یک فرمانده میدانی «بسیج مردمی در برابر طالبان» در گفت‌وگو با 598 ، پیرامون آخرین وضعیت پیشروی‌های طالبان گفت: پیشروی‌های این گروه در هفته‌های اخیر چشمگیر بوده و بیشتر این پیشروی‌ها به خاطر ضعف و هراس مردم است. از آنجایی که بیشتر مردم سلاحی در اختیار ندارند؛ نمی‌توانند در برابر جنگجویان این گروه مقاومت کنند.

علی مسرور در توضیح پیشروی‌های اخیر طالبان در مناطق مختلف افغانستان ادامه داد: از طرفی سابقه طالبان در برخورد وحشیانه با مخالفین خود باعث شده است که بسیاری از مردم ولایات افغانستان، فرار را بر قرار ترجیح دهند.

وی با انتقاد از این ادعا که «طالبان اصلاح شده است» گفت: یکی از سیاست‌های طالبان برای ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، تهدید آنان است. طالبان در صورتی که در منطقه‌ای با مقاومت مردمی روبه‌رو شود؛ باشندگان آنجا را به هر طریقی که بتوانند مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

این فرمانده میدانی در پاسخ به این سوال که «چرا نیروهای نظامی افغانستان علیرغم دارا بودن تجهیزات به روز، به راحتی تسلیم شده یا پا به فرار می‌گذارند» تصریح کرد: البته این موضوع عمومیت ندارد اما یک علت آن، وجود افراد و قوماندان خائن در اردوی ملی افغانستان است. گزارش‌های مستندی وجود دارد که این افراد با زیرکی و فریب به زیردستان خود اینطور القا می‌کنند که دولت مرکزی با طالبان مصالحه کرده که این منطقه به آنان واگذار شود؛ بنابراین نباید مقاومتی صورت گیرد.

مسرور در ادامه با بیان این‌که اردوی ملی و امنیه‌ در مقابله با طالبان نباید تردیدی به خود راه دهند؛ خاطرنشان کرد: روزهای گذشته در ولایت فاریاب، کوماندوهایی که قصد تسلیم شدن به طالبان را داشتند و حتی عده‌ای از آنان در حال باز کردن سینه خشاب خود بودند؛ به صورت ناجوانمردانه‌ای توسط افراد طالب قتل عام شدند. همین جنایت برای غیرقابل اعتماد بودن طالبان کافی است و نباید مغلوب پروپاگاندای آنان شد.

طالبان غیرقابل اعتماد است و فرقی با داعش ندارد/ هر جایی که مقاومت شده؛ طالبان حرفی برای گفتن نداشته است/ فرماندهان خائن، علت تسلیم شدن اردوی ملی در برخی مناطق است

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: این در حالی است که در ولسوالی ناور در ولایت غزنی، تنها پنج سرباز توانستند حمله تهاجمی طالبان را پس بزنند و آنان را از ساحه فراری دهند. این نشان می‌دهد هر جایی که مقاومت شده است؛ طالب حرفی برای گفتن ندارد.

این فرمانده میدانی «بسیج مردمی در برابر طالبان» در پاسخ به این سوال که «چرا دولت افغانستان در سالهای گذشته نتوانسته‌ است طالبان را از بین ببرد» بیان کرد: طالبان یک گروه متمرکز نیست و تنها زمانی می‌شود تجمع آنان را یافت که به یک ولوسوالی یا نقطه مشخصی حمله‌ور شوند. در مقابل اردوی ملی و پلیس افغانستان در مناطق مشخصی حضور دارند و بیشتر در نقش مدافع، ظاهر می‌شوند و این کار را دشوار کرده است.

مسرور همچنین طالبان، داعش و القاعده را گروههایی «هم‌ مسلک» توصیف و خاطرنشان کرد: مفتی‌های القاعده به صورت علنی از طالبان حمایت می‌کنند و رفتار طالبان نیز نشان داده است که فرقی با داعش ندارد. از طرفی افراد خارجی زیادی در طالبان عضو هستند که تذکره‌های به دست آمده از جنازه‌های به جا مانده از بسیاری از افراد طالبان نیز این موضوع را تایید می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا مسلح کردن احزاب و گروههای مردمی می‌تواند برای آینده کشور افغانستان خطرآفرین باشد» گفت: تنها موضوعی که در حال حاضر اهمیت دارد؛ بحث دفاع از کشور است و مردم افغانستان باید برای دفاع از شرف خود پای کار بیایند به دشمن اجازه زورگویی ندهند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها