کد خبر: ۴۸۹۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۲۲ فروردين ۱۳۹۱
به گزارش «خبرگزاري دانشجو»، ستاد تكريم و پاسداشت «ننه علي» و مادران شهدا كه در نخستین اقدام خود، نامه سرگشاده‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران منتشر کرده و در آن از شهردار تهران خواسته كه ضمن برخورد با افرادی که با دستور خود موجب تخریب کلبه ننه علی، این سند گویای دفاع مقدس شده‌اند، پیگیر تحقق وعده مسئولان سازمان بهشت زهرا مبنی بر ساخت بنای یادبود ننه علی بر سر مزار وی باشد؛ بنایی که قرار بود تا پیش از چهلم ننه علی ساخته شود.
 
اين ستاد با صدور بيانيه اي اعلام كرد: از مسئولان امر می خواهیم ضمن عذرخواهی از خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر، نسبت به احداث یادمانی فرخنده بر مزار «ننه علی» و «شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست» که جبران کننده ویرانی آلونک تخریب شده باشد، اقدامی در خور شان فقیده سعیده «بانو ننه فتح اللهی» انجام دهند.
 
متن كامل بيانيه ستاد تكريم و پاسداشت «ننه علي» و مادران شهدا به شرح زير است:
 
یادمان نرود «شهدا»، «خانواده معظم شهدا»، «ایثارگران» آن زندگان ابدی، «آرمان» ها و «باور» های شان، «قداست و پاکی» خون های «حیات بخش» آنها، «فرهنگ» بارور شده «عاشورایی» این بزرگمردان تاریخ «ایران زمین»، نه تنها متعلق به «انقلاب اسلامی» و نسل حاضر در ایران اسلامی است، بلکه ارزشی متعلق به همه ملت های آزاده جهان در همه اعصار و نسل های آینده است!
 
«ننه علی» مادر بزرگوار «شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست» اینک در سلوک صبورانه خویش به دعوت حق لبیک گفته است. او پس از 17 سال سکونت و سُکنی در کنار مزار متبرک فرزند شهیدش، به ما آموخت «عشق به شهادت» ماندگارتر از «عشق به فرزند» است و می توان وجود خویش را وقف «خدمت به شهدا» كرد.
 
«ایمان»، «باور»، «صبر»، «استغنا» و «اعتقاد راستین» به ارزش های «انقلاب اسلامی»، «راه شهدا» و «آرمان» های «امام راحل» (رض)، در سلوک صبورانه این «شیرزن» مسلمان ایرانی تا رسیدن به حق، متجلی است!
 
او با «صبر» و «قناعت» به ما آموخت كه «پاسدار حق خون شهیدان» مان باشیم و گذر زمان ما را در این مهم دچار «غفلت» نکند!
 
آلونک «ننه علی» که به مدت 17 سال سجده گاه آن شیرزن مومنه بر مزار فرزند شهیدش بود، یک «نماد و ارزش فرهنگی» بود که به همین سبب متعلق به «همه مردم» است.  وجدان های بیدار می توانند «قضاوت» کنند که ارزش «آلونک محقر ننه علی» ، بسیار بیشتر از ارزش کاخ ها و برج ها و دیگر بنا های پر نقش و نگار «دنیاپرستان» است! این حق ما بود - و هست - که محل سکونت و سکنای ساده و محقر «ننه علی»، مادر «شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست» را به فرزندانمان نشان دهیم که به همه دنیا پشت کرده بود و چنانچه ویرانی آلونک رقم نمی خورد، «ساده زیستی» بی تظاهر و نیرنگ و فریب را به فرزندان مان می آموختیم؛ اگر آن محل، نه تنها «تخریب»، بلکه «محو» نمی شد!!
 
آن اسطوره ای که اکنون در میان ما نیست با جثه ای ریز و 30- 20 کیلو پوست و استخوان که در غم شهیدان سوخته بود و نورافشانی می کرد، اراده ای فولادین و بس محکم تر ، ایمانی سخت تر از هر بتونی که قابل دسترس باشد و عاطفه ای مرمرین و صیقل خورده داشت که شب های تاریک زمستان و تابستان، در قطعات متبرک شهدا رژه می رفت و ترس و وهم را درهم شکسته بود و تا صبح پاسداری می داد و همراز شهیدان خدایی بود!
 
از منظر عقلی و عرفی، آیا پذیرفتنی است که صبح علی الطلوع و به فاصله 6 - 5 ساعت پس از عروج ملکوتی روح بلند «ننه علی» ، خانواده متالم و داغدار ایشان را به مذاکره و انجام معامله (شما بخوانید اخذ رضایت نامه) فرا بخوانند و با سرعتی عجیب و باور نکردنی و به شکلی ضربتی چنان «آلونک ننه علی» را از بیخ و بن بر کنند و آب و جارو کنند که گویی هیچ گاه و هرگز وجود نداشته است؟!
 
انصاف چیز خوبی است و قضاوت منصفانه، نشان از شرافت داوری است که حقیقت را فدای مصلحت نمی کند و باطل را لباس حق نمی پوشاند! آیا برای جلوگیری از اثرات تخریبی عوامل جوی، تنها راه ممکن جهت حفظ و صیانت از این نماد برجسته و ماندگار ایثار و فداکاری که معروفیتی جهانی یافته بود، همین اقدامات و اتخاذ تصمیم شتابزده و غیر اصولی و غیر منطقی بر ویرانی و محو «آلونک ننه علی» بود؟! آیا امکان نداشت با ساخت بنایی محافظ بر فراز آن، این نماد شاخص و مجسم عشق مادرانه به شهدا و امام شهدا (رض) را که حضرت آقا سید علی خامنه ای (حفظ الله تعالی) نیز به آن عشق می ورزیدند، از گزند احتمالی آسیب های جوی و عوامل محیطی حفظ كرد؟! شما را به «خون شهدا»، چنین امکانی وجود نداشت یا حوصله پرداختن به دغدغه های خانواده های معظم و معزز شهدا و مردم فهیم «ام القرای جهان اسلام» موجود نبود و شد آنچه نباید می شد و کردند کاری که نباید می کردند؟!
 
ما حافظان و دوستداران انقلاب اسلامی و نظام ولایی برآمده از خون هزاران شهید، نظر به اینکه در قبال خون شهدا مسئولیم و جهت پیمودن راه نورانی کبوتران خونین بال حریم حضرت دوست با «امام شهدا» (رض) و خلف صالح آن عزیز سفرکرده امام خامنه ای (مد ظله العالی) بیعت بسته ایم و از مسئولان امر می خواهیم ضمن عذرخواهی از خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر، نسبت به احداث یادمانی فرخنده بر مزار «ننه علی» و «شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست» که جبران کننده ویرانی آلونک تخریب شده باشد، اقدامی در خور شان فقیده سعیده «بانو ننه فتح اللهی» انجام دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها