کد خبر: ۴۹۰۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز با اشاره به ایجاد کمیته های وصول قبوض گاز مشترکان در استانها با دستور رئیس جمهور از قطع گاز مشترکان بدهکار خبر داد و گفت: سناریوهای جدید افزایش قیمت گاز که به دولت ارسال شده، محرمانه است.
مهر، مجتبی شیخ بهایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سالجاری گاز رسانی به یکهزار روستا و 20 شهر جدید در دستور کار وزارت نفت قرار دارد، گفت: برای نخستین بار در سال جاری اجرای پروژه های گازرسانی به روشهای BOO ، BOT وEPCF  در دستور کار قرار دارد.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با اشاره به اجرای طرح واگذاری طرحهای گازرسانی به شهر و روستا به بخش خصوصی اظهار داشت: بخش خصوصی طرف قرارداد در این پروژه های گاز علاوه بر انجام مراحل طراحی، نصب و ساخت خطوط لوله گاز درون شهری مسئولیت صدور ، توزیع و وصول قبوض گاز مشترکان را برعهده دارد.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه این طرح جدید گازرسانی به صورت پایلوت در یک شهر و در تمامی استانهای کشور در سال جاری عملیاتی می شود، بیان کرد: در حال حاضر اجرای این پروژه در استان قم نسبت به سایر استانها از پیشرفت اجرایی مطلوب تری برخوردار است.
 
شیخ بهایی این عضو هیئت مدیره شرکت ملی گاز همچنین با یادآوری اینکه در شرایط فعلی وصول مطالبات گازی از مشترکان بدهکار وضعیت مطلوبی دارد، تاکید کرد: بر اساس مصوبه جدید دولت گاز مشترکانی که سه ماه نسبت به پرداخت گازبهای خود اقدام نکنند قطع می شود.
 
این مقام مسئول از صنایع عمده و نیروگاهها به عنوان بدهکارترین مشترکان گازی دولت یاد کرد و افزود: پس از قطع گاز مشترکان بدهکار، گازبهای این دسته از مشترکان به صورت آزاد محاسبه می شود.
 
شیخ بهایی همچنین از دستور رئیس جمهور برای ایجاد کمیته های وصول قبوض گاز در استانهای سراسر کشور خبر داد ویادآور شد: بر اساس این دستور رئیس جمهور و با موافقت وزارت کشور همکاری و مساعدت لازم با شرکت گاز استانی سراسر کشور برای وصول قبوض گاز از مشترکان انجام می شود

وی همچنین درباره جزئیات افزایش قیمت گاز در فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: در حال حاضر جلسات متعددی برای تعیین قیمت گاز مشترکان خانگی و تجاری در فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سطح دولت انجام می شود.
 
مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز با محرمانه عنوان کردن سناریوی‌های افزایش قیمت گاز بیان کرد: قیمت گاز سال گذشته با نظر ستاد هدفمندی یارانه ها تمدید شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها