کد خبر: ۴۹۰۷۲۴
زمان انتشار: ۱۵:۴۷     ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
آیت الله میرباقری در مراسم پنجم سوم ماه محرم ۱۴۲۳:
استاد میرباقری در ادامه به بیان علت تحرکات جبهه نفاق در داخل امت حضرت مسیح و حضرت موسی سلام الله علیها پرداخت و گفت: جریان نفاق برای اینکه بتواند خود را در جای خداوند بنشاند، و به جای خداوند در عالم اعمال ربوبیت کند، دست به تحریف دین الهی برده و جریان هدایت و نور را از مسیر اوصیای رسولان الهی منحرف کرده­اند.

به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، آیت الله میرباقری در شب پنجم ماه محرم در مدرسه مبارکه فیضیه در ادامه مباحث شب­های گذشته به موضوع درگیری بین حضرت سیدالشهدا علیه­السلام و بنی­اُمیه اشاره کرد و گفت: آن دلیلی که موجب قیام امام حسین علیه­السلام در برابر دستگاه فاسد یزید شد، برپایی دین حق و تلاش برای بازگردان امت اسلامی به مدار اسلام حقیقی بود. در واقع انحرافی که جریان بنی­امیه به دنبال تحقق آن بود، انحراف مردم از جریان هدایتی بود که انبیای الهی صلوات الله علیهم اجمعین، در طول تاریخ مردم را به آن دعوت می­کردند.

استاد میرباقری در ادامه به لزوم اظهار دین، توسط انبیای الهی برای جلوگیری از انحراف امت­ها اشاره کرد و افزود: اظهار دین توسط انبیای الهی سلام الله علیهم، دارای خصوصیات و مراحلی است. وی با اشاره به حقیقت دین که بر اساس آیات الهی همان جریان نور و هدایتی است که از عالم بالا به این عالم نازل می­شود، گفت: با اینکه اراده­ی الهی بر تحقق این نور در عالم، تعلق گرفته ­است، ولی جبهه کفر و نفاق به دنبال خاموش کردن این نور الهی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه، جریان تحقق نور و هدایت الهی را بر اساس آیات قرآن تبیین کرد و آن را به خلفای الهی و دین الهی تفسیر کرد. وی با اشاره به تلاش­ جریان کفر و نفاق برای ایجاد انحراف از مسیر هدایت الهی در میان امت­ها افزود: بر اساس آیات مبارکه سوره توبه، یهود برای انحراف امت حضرت موسی سلام الله علیه از جریان توحید، «عُزَیز» را فرزند خدا معرفی کرد و نصاری برای انحراف امت حضرت عیسی سلام الله علیه از جریان توحید، خود حضرت عیسی سلام الله علیه را فرزند خداوند معرفی کردند. وی تأکید کرد: البته این جریان انحرافی که در داخل امت این دو رسول الهی به وجود آمده، برخلاف جریان اوصیای ایشان بود.

استاد سید محمدمهدی میرباقری در ادامه با بیان این مطلب که همه انبیای الهی صلوات الله علیهم، با دو جریان مخالف رو به رو بودند، یک جریان از درون و یک جریان از بیرون، گفت: جریان نفاق و مخالفی که در درون جبهه انبیاء شکل می­گرفته، اختصاص به اسلام نداشته و در دین حضرت مسیح و در دین حضرت موسای کلیم سلام الله علیهما نیز چنین جریانی وجود داشته است. وی افزود: هدف نهایی این جریانات نیز، انحراف امت از مسیر اوصیای حقیقی این رسولان الهی و در نهایت تحریف در اصل دینی است که به وسیله انبیای الهی برای هدایت جامعه آورده شده است.

تبیین خصوصیات و مراحل اظهار دین توسط انبیای الهی برای جلوگیری از انحراف امت‌ها/ تشریح طرح نفاق برای انحراف در دین حق / هدف نهایی جریان نفاق، اعمال ربوبیت بر انسان­هاست/ چگونگی اعمال ربوبیت جریان نفاق بر مردم

آیت الله میرباقری با اشاره به این نکته که جنس تحریف در دین اسلام با جنس تحریف در ادیان گذشته تفاوت دارد، افزود: شباهت جریان کفر و جریان نفاق در این است که هر دو جریان، به دنبال انکار اصل توحید هستند ولی جریان نفاق با یک استدلال و قول برتر نسبت به جریان کفر، به دنبال دستیابی به اغراض خود است. در حقیقت جریان کفر در همان ابتدا به دنبال انکار توحید است. درحالی که جریان نفاق در ظاهر توحید را می­پذیرد ولی به دنبال دین سازی در مقابل دینِ حق است.

استاد میرباقری در ادامه به بیان علت تحرکات جبهه نفاق در داخل امت حضرت مسیح و حضرت موسی سلام الله علیها پرداخت و گفت: جریان نفاق برای اینکه بتواند خود را در جای خداوند بنشاند، و به جای خداوند در عالم اعمال ربوبیت کند، دست به تحریف دین الهی برده و جریان هدایت و نور را از مسیر اوصیای رسولان الهی منحرف کرده­اند.

حضرت آیت الله میرباقری در فرازهای پایانی سخنان خویش به چگونگی اعمال ربوبیت توسط جریان نفاق اشاره کرد و افزود: جریان نفاق هیچ وقت درخواست پرستش خود از جانب مردم را نداشتند، بلکه خطاب به امت­ها می­گفتند: هر چه ما دستور می­دهیم شما موظفید که اطاعت کنید و البته در فرمان دادن کاری به خداوند متعال نداشتند و اراده­ی خودشان را تبدیل به فرمان می­کردند. وی در ادامه افزود: آغاز بدعت در دین حق و انحراف از مسیر هدایت الهی از جائیست که عده­ای برای خود «مقام اَمر» قائل می­شوند و هواهای نفسانی خود را در قالب دستور به امت­ها القا می­کنند و عده­ای هم به دنبال آن می­روند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها