کد خبر: ۴۹۱۲۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۳     ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
در پی انتشار غرض ورزانه سخنان سال ۸۹ حسن عباسی:
درپی انتشار غرض ورزانه سخنان سال 89 حسن عباسی که در کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه اصفهان پیرامون فلسفه اسلامی به اظهار نظرهایی پرداخته بود، برخی از رسانه ها و اشخاص هجمه های فراوانی را نسبت به این پژوهشگر قرآنی روانه داشتند. لذا اندیشکده یقین به منظور پاسخ به شبهات فردا پنجشنبه جلسه ی درس و پرسش و پاسخ استاد حسن عباسی را به موضوع فلسفه اسلامی اختصاص داده است.
به گزارش پایگاه 598، درپی انتشار غرض ورزانه سخنان سال 1389 دکتر حسن عباسی که در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه اصفهان پیرامون فلسفه اسلامی به اظهار نظرهایی پرداخته بود، برخی از رسانه ها و اشخاص هجمه های فراوانی را نسبت به این پژوهشگر قرآنی روانه داشتند که فارغ از سخنان مطرح شده، چنین واکنش های نسبت به سخنان ایشان، خارج از سیره علما و حوزه های علمیه نسبت به نقد های وارده بوده است.

بنابر اخبار رسیده، اندیشکده یقین به منظور پاسخ به شبهات و ابهاماتی که برخی در جهت دهی به سخنان حسن عباسی ایجاد نموده اند، فردا جلسه ی درس و پرسش و پاسخ استاد حسن عباسی را به موضوع فلسفه اسلامی اختصاص داده است.

این جلسه با حضور حسن عباسی ار ساعت 9 صبح فردا در اندیشکده یقین برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که این کلاس هر پنج شنبه با حضور ده ها تن از دانشجویان و طلاب برگزار شده و در آن به نقد شاخه های مختلف علوم انسانی و ارایه مدل های قرآنی پرداخته می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۴۱
۷
برای جناب آقای عباسی آرزوی سلامت و موفقیت دارم. از دوستداران و مریدان ایشانم در تمامی زمینه ها و از منتقدان ایشان در مواردی که به سبب عصبانیت از کوره در میروند و گاهاً با لحن ناخوشایند حرف میزنند. از خدای خوبم برایشان عالیترین درجات و در کنار آن آرامش را مسئلت دارم. موفق و پیروز باشید.
پاسخ
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۳۰
۳
ای کاش میتوانستم در این جلسه حضور یابم ولی متاسفانه هم دیر از این جلسه مطلع شدم و هم بدلیل شرایط کاری در حال حاضر نمینوانم مرخصی بگیرم. اگر ساکن تهران بودم به هر نحوی خودم را میرساندم. بهرحال دوست دارم فردا پاسخ دندان شکنی از استاد خطاب به آنهایی که قصد توطئه و عوام فریبی و تخریب ایشان را در سر دارند بشنوم. به امید موفقیت فرزند پاک و سربلند ایران و اسلام. اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ
يك رهگذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۱۰
۵۱
مي خواهد ماست مالي كند
پاسخ
خاتم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۳۳
۶
کسانی که از حضور عباسی در انتخابات گذشته زخم خورده اند( هنوز دستگیری ایشان در سال 83 و 88 به دلیل شکایت آقایان را از یاد نبرده ایم)اینبار با پیشدستی در تخریب ایشان قصد حذف وی را از عرصه ی تبلیغات انتخابات سال آینده دارند. به قول غربی ها: تفرقه بینداز و حکومت کن.
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۲۶
۶
من کل صحبت های دکتر رو گوش دادم
به حق درست بود اما ظاهرا بعضی ها می خواهند با بعضی درس ها نون بخورند مثل آقای غرویان(شاگرد مطرود آقای مصباح)

به قول یکیشون رشته تخصصی دکتر فلسفه نیست ، من در جوابش میگم دکتر که رشته تخصصیش فلسفه نیست این قدر مسلطه شما ها که ادعا دارید همین یک موضوع رو هم متوجه نشدید
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۹
۲۸
کسی که به علما توهین کند هیچی نمی فهمه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
هیچ توهینی نکرده. شما برو متن دقیق حرف هاش رو اول بخون، بعد نظر بده
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
نوع سخن باید متناسب با شخصیت ها باشد
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۵
۹
خلاصه مباحثی که عباسی در جلسه مطرح کرده عبارت بوده از:
-فارابی ، ابن سینا ، ملاصدرا تا فلاسفه امروزی همه اشتباه کردند.
-اگر مرحوم طباطبایی و مطهری می دانستند موضوع فلسفه ماده اولیه است هیچگاه بحث فلسفه اسلامی را مطرح نمی کردند.
-حکمت متعالیه ملاصدرا هزار و یک اشکال درآن هست
-اگر شما سرتاسر بدایه، نهایه مر حوم طباطبایی را بخوانید به ایمانتان اضافه می شود؟
-این حجم چند صد هزار دقیقه ای تلوزیونی آقای جوادی آملی یک نفر بگوید در جامعه اثرش چه بوده است؟!
پاسخ
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
دکتر عباسی حدود 15 جلسه نقد فلسفه اسلامی دارند. شما همین چند جمله را، آن هم از خبرگذاری ها کپی کردی؟!
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۶
۴
فرمایشات امام خامنه ای درباب فلسفه:
-تفکرات مرحوم طباطبایى و مرحوم مطهرى - این متفکران شیعه - در زمینه‏هاى فلسفه اسلامی و مسائل اجتماعى و مباحث عمومى اسلام، عمیقتر از همه است؛ مباحث تخصصى، مثل عرفان و فلسفه و اینها که جاى خود دارد.
-در گذشته در حوزه‌ى قم با فلسفه و وجود مرحوم آقاى «طباطبایى» مخالفت مى‌شد. الان هم بعضی نفهمیده درباره ایشان حرف هایی می زنند....جریان فلسفى‌اى که به وسیله‌ى ایشان پایه‌گذارى شد، باید به شکل وسیعى گسترش پیدا مى‌کرد، که نکرده است. نتیجه‌اش این شد. این نباید تکرار شود
-فلسفه‌ى اسلامى، فقه اکبر است؛ پایه‌ى دین است؛ مبناى همه‌ى معارف دینى در ذهن و عمل خارجى انسان است؛ لذا این باید گسترش و استحکام پیدا کند و برویَد و این به کار و تلاش احتیاج دارد.
-من خدمت آقاى جوادى آملی و آقای مصباح به تفاریق مکرّراً گفته‌ام باید کارى کنیم که قم از مرکزیّت و مرجعیّتِ فلسفه نیفتد و قطب اصلىِ فلسفه‌ى اسلامى همچنان باقى بماند.
-
پاسخ
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
اینکار شما، استفاده از ابهت بزرگان برای نقد یک حرف علمی است و کاملاً مخالف روش علمی مباحثه است و نوعی مغالطه است. وقت نیست، والا نشان می دادم که تک تک جملاتی که نقل کردی از آقا، هیچ یک ناقض حرف استاد نیست.
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۸
۹
جریانی بسیار خطرناک و تخریب کننده با موزی گری و عوام فریبی در صدد هستند با تخریب جایگاه علمی ((روحانیت)) اثبات نمایند که علمای دینی و روحانیت توانایی علمی نداشته و فاقد یک برنامه و تز علمی جهت اداره مملکت می باشند.اگر به سخنان عباسی در این جلسه توجه کنید بزرگترین علمای جهان اسلام از ملاصدرا و ابن سینا و فارابی گرفته تا شهید مطهری و علامه طباطبایی و آیت الله جوادی آملی به نادانی و اشتباه در مسیر حرکتیشان متهم شده اند.اگرعده ای از مسئولین به ایشان تریبون می دهند که هر سخن ناروایی را در مورد علمای اسلام بزند بزرگترین خیانت را به جهان اسلام و حکومت اسلامی روا می دارند.
پاسخ
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۷
۸
عباسی که می گوید:((این حجم چند صد هزار دقیقه ای تلوزیونی آقای جوادی آملی
یک نفر بگوید در جامعه اثرش چه بوده است؟!))بداند:آیت الله جوادی آملی فخر جهان تشیع است. آیت الله جوادی آملی حامل پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی به گورباچف رهبر شوروی بود .تنها کسی که لیاقت تبیین و تفسیر پیام امام خمینی به سردرمداران کمونیسم را داشت٬ ایشان بودند.اگر امام خمینی (ره) فلسفه و علوم عقلی را قبول نمی داشت هیچ گاه برای ارسال و تبیین و تفسیر پیام بسیار مهم خود از یک فیلسوف استفاده نمی کرد.وانگهی تنها دینی که بر مساله عقلانیت و استفاده از عنصر عقل و فلسفه در شناخت دین تاکید می کند دین اسلام است .در ضمن بزرگترین علمای جهان اجازه جسارت به مقام علمی ابن سینا ٬ ملاصدرا ٬ فارابی و افلاطون را به خود نمی دهند حالا یک فرد مجهول الهویه که مشخص نیست تحصیلات حوزوی یا آکادمیک دارد یا نه به خود اجازه می دهد در هر موردی اظهار نظر نماید.این فرد دارای افکار التقاطی و بدون پشتوانه علمی است ولی به واسطه نبود نظارت کافی بر عملکرد ایشان و نیز بزرگ نمایی سوری و مصنوعی که از سخنانش شده دچار نوعی خود بزرگ بینی بیمارگونه شده و جرات جسارت به خود را داده است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
خیلی سطحی فکر میکنی :ایشان کسی بودند که پیام امام را بردند ایشان کسی بودند که . . . . . اینها که ملاک نیست
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
ما آدمهای سطحی پیرو روحانیت و نخبگان علمی حقیقی همچون آیت الله جوادی آملی خواهیم بود شما هم پیرو امثال عباسی ها باشید و سطحی نمانید.
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۶
۲
سخنان امام خامنه ای در باب فلسفه اسلامی:
فلسفه‌ى اسلامى، فقه اکبر است؛ پایه‌ى دین است؛ مبناى همه‌ى معارف دینى در ذهن و عمل خارجى انسان است؛ لذا این باید گسترش و استحکام پیدا کند و برویَد و این به کار و تلاش احتیاج دارد.
مرکز فلسفه هم باید حوزه‌ى علمیه باشد. یکى از بزرگترین خسارتهایى که ما کردیم، این بوده که مرکز فلسفه‌ى اسلامى از حوزه‌ى علمیه به مناطق مختلف منتقل شده است. بعضى از آقایانِ اساتید فلسفه، ماه رمضان پیش من بودند؛ مى‌گفتند برخى از آقایانى که اصلاً اهلیّت ندارند، در مساجد علیه فلسفه تدریس مى‌کنند و ناقص و سطحى و به عمق نرسیده و جویده جویده مطالبى را دست افراد مى‌دهند. اینها خسارت است؛ ما نباید بگذاریم این کار ادامه پیدا کند.
( ۱۳۸۲/۱۰/۲۹بیانات در دیدار گروهى از فضلاى حوزه‌ى علمیه‌ى قم)
پاسخ
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۴
۰
در گذشته در حوزه‌ى قم با فلسفه و وجود مرحوم آقاى «طباطبایى» مخالفت مى‌شد. الان هم بعضی نفهمیده درباره ایشان حرف هایی می زنند. مى‌دانید درس اسفار ایشان به دستور تعطیل گردید و ایشان مجبور شد شفا تدریس کند. ... درعین‌حال کسى مثل آقاى طباطبایى که جرأت کرد و فلسفه را ادامه داد و عقب نزد، این‌طور مورد تهاجم قرار گرفت. نتیجه چیست؟ نتیجه این است که امروز سطح تفکّرات و معرفت فلسفى ما در جامعه و بین علماى دین محدود است. با بودنِ استادى مثل آقاى طباطبایى، جا داشت امروز تعداد زیادى استاد درجه‌ى یک از تلامذه‌ى ایشان در قم و دیگر شهرستان ها داشته باشیم. آقاى طباطبایى فرد فعّالى بود؛ بنابراین جریان فلسفى‌اى که به وسیله‌ى ایشان پایه‌گذارى شد، باید به شکل وسیعى گسترش پیدا مى‌کرد، که نکرده است. نتیجه‌اش این شد. این نباید تکرار شود( ۱۳۸۲/۱۰/۲۹)
پاسخ
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۳
۲
بیانات امام خامنه ای در باب ارزش علمی ملاصدرا:
مکتب فلسفى صدرالمتالهین همچون شخصیت و زندگى خود او، مجموعه‌ى در هم تنیده و به وحدت رسیده‌ى چند عنصر گرانبها است. در فلسفه‌ى او از فاخرترین عناصر معرفت یعنى عقل منطقى، و شهود عرفانى، و وحى قرآنى، در کنار هم بهره گرفته شده، و در ترکیب شخصیت او تحقیق و تأمل برهانى، و ذوق و مکاشفه‌ى عرفانى، و تعبد و تدین و زهد و انس با کتاب و سنت، همه با هم دخیل گشته، و در عمر علمى پنجاه‌ساله‌ى او رحله‌هاى تحصیلى به مراکز علمى روزگار، با مهاجرت به کهک قم براى عزلت و انزوا، و با هفت نوبت پیاده احرامى حج شدن، همراه گردیده است.(۱۳۷۸/۰۳/۰۱ )
پاسخ
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۵
۲
امام خامنه ای :
تفکرات مرحوم طباطبایى و مرحوم مطهرى - این متفکران شیعه - در زمینه‏هاى فلسفه اسلامی و مسائل اجتماعى و مباحث عمومى اسلام، عمیقتر از همه است؛ مباحث تخصصى، مثل عرفان و فلسفه و اینها که جاى خود دارد.
نباید این‏گونه باشد که ما در باب مسایل شیعه، ناگهان بحثى را ارایه کنیم که بحث سبک و کم ‏مایه و رقیقى باشد؛ بحث خیلى عمیقى نباشد. این کار ممکن است به جاى جذب، موجب دفع بشود.
( ۱۳۶۹/۰۱/۲۶)
امرزو طرح مباحث فلسفه اسلامی از نگاه شهید مطهری یک ضرورت است.... (۱۳۸۲/۱۲/۱۸)
پاسخ
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۵
۲
امام خامنه ای :
ما باید به فلسفه اسلامی افتخار کنیم . فلسفه‌ى اسلامى، پایه و دستگاهى بوده که انسان را به دین، خدا و معرفت دینى نزدیک مى‌کرده است. فلسفه براى نزدیک شدن به خدا و پیدا کردن یک معرفتِ درست از حقایق عالم وجود است؛ لذا بهترین فلاسفه‌ى ما - مثل ابن‌سینا و ملاّ صدرا - عارف هم بوده‌اند. اصلاً آمیزش عرفان با فلسفه در فلسفه‌ى جدید - یعنى فلسفه‌ى ملاّ صدرا - به‌خاطر این است که فلسفه وسیله و نردبانى است که انسان را به معرفت الهى و خدا مى‌رساند؛ پالایش مى‌کند و در انسان اخلاق به‌وجود مى‌آورد. ما نباید بگذاریم فلسفه به یک سلسله ذهنیّات مجرّد از معنویت و خدا و عرفان تبدیل شود. راهش هم تقویت فلسفه‌ى ملاّ صدراست؛ یعنى راهى که ملاّ صدرا آمده، راه درستى است. آن فلسفه است که انسان را وادار مى‌کند هفت سفر پیاده به حج برود و به همه‌ى زخارف دنیوى بى‌اعتنایى کند.
به نظر من همین جریان ترویج فلسفه در حوزه را باید تقویت کرد. نگذارید حوزه از مرکزیّت فلسفه بیفتد. در این زمینه هر کارى مى‌شود کرد، باید انجام داد.
( ۱۳۸۲/۱۰/۲۹بیانات در دیدار گروهى از فضلاى حوزه‌ى علمیه‌ى قم)
پاسخ
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۳
۷
با مقایسه تفکرات امام خامنه ای و عباسی در باب فلسفه اسلامی حقیقت برای همه روشن می شود.
برای کسب حقیقت و انتخاب راه به سراغ علمای دینی و روحانیت محترم بروید نه هر کلبه ای که شاید کلبه ی مسیر انحرافی باشد.
((این جاهلان که دعوی ارشادمی کنند
درخرقه شان به غیرمنم تحفه ای میاب ))
پاسخ
ترابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
علمای دین و مراجع تقلید در این روزگار و روزگارهای قبل در طول تاریخ شیعه مخالف فلسفه و عرفان مصطلح بودند و احترام رهبری و امام خمینی برای ما به خاطر صدرایی بودن یا نبودن آنان نیست
مبین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
محمد امین 57 جان، ای ناقلا! شما هم خوب بلدی copy-paste کنی ها ، آبارکلا بگرد تو همه سایت ها هر جا اسم عباسی دیدی بازم paste کن. در ضمن عباسی میگه بیایید حرف نو بزنید اتفاقاً مثل کاری که ملاصدرا کرد نه اینکه همچنان اندر خم کوچه ای که ملاصدرا ساخته بمونید. من که فکر میکنم اگر از غیراصولی حرف زدنش بگذریم نه کسی میتونه منکر سوادش بشه و نه منطق حرفهاش!!!!!!!!!!!!
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
قابل توجه آقایان ترابی و مبین:
من آنچه شرط بلاغست با تو میگویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
شیرین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۳ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۲
۴
تفاسیر استاد جوادی املی تخصیصی ودر سطح بالایی است که برای همه قابل درک و فهم نیست و در نیجه هم تاثیری عام ندارد و این همان نکته ایی است که استاد عباسی به ان اشاره دارد.واین توهین نیست که واقعیتی است کهسخنان بزرگان ما بدلیل پیچیدگی کلام مورد فهم واقع نشده وکارایی خود را از دست می دهد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۲
۱
من الان نمیفهمم مشکل جناب محمد امین 57! چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
پاسخ
محمدامین57
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
من مشکلی ندارم چون متوجه شدم قصد عباسی و عباسی ها چیه جنابعالی مشکل داری که این مطالب رو خوندی و متوجه نشدی جریان چیه ولی برای تفسیر بیشتر قصد عباسی از ایراد سخنانش بابت نقض فلسفه اسلامی به لینک زیر مراجعه کن:
http://www.khabaronline.ir/detail/206312/
اگه بازم نفهمیدی دیگه مشکل از خودته.
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۵۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
۲
۹
جناب عباسی شکری خورده که حالا حالاها مزش از دهنش نمیره
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
مرگ بر امریکا
امام خامنه ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
۵
۱۰
خاک بر سر مسئولان سایت به جای اینکه تو دهن عباسی بزنند با این مطالب علنا در مقابل حضرت آیت الله جوادی شمشیر می کشند البته خیلی هم بعید نیست کسی که طرفدار جبهه هوای نفس (پایداری) باشه و به صزاحت در مقابل امام خامنه ای بایستد امروز هم جلوی علما می ایستد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
برو بابا زمان فتنه کجا بودی عضو جبهه ساکتین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
مطمئني امام خامنه اي هستي؟
مهاجر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
اولین نشانه نفاق شما استفاده از نام امام خامنه ایست.
دومین نشانه آن تهمت زدن است.
و... .
البته این ها نشانه ساده انگاری هم هست.
محمد جواد عرب قهستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
۵
۴
ای کاش صدا وسیما از سخنان دکتر عباسی در شبکه مختلف استفاده میکرد تنها استادی حرفش واقعان به دل انسان مینشیند چون واضح واشکار ومسایل ومشکلات را بیان مینمایید وبنده تا جای که افراد را مشناسم به دنبا ل فیلم ویا سی دی های دکتر هستن خدا حفظش کند واقعان مسایل روز جامعه را به درستی به شنوده بیان مینماید شاید هم عدهی کم خوششان نیاید چون از حقایق روز جامعه عقبند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
۲
۵
عباسی ... می کنه به خودش اجازه توهین به مرجع تقلید آیت الله جوادی آملی را بده. دهان هزار بار پاک تر می خاود که اسم استاد جوادی حفظه الله رو ببره
پاسخ
مهاجر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
شما که فرق مرجع تقلید و مجتهد را نمی دانی حتما صحبت های دکتر عباسی را یا نشنیدی یا نفهمیدی پس بیشتر تفکر و تحقیق کن.
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
۲
۴
اشکالی که منتقدان عباسی به او می گیرند این است که یک فردغیر متخصص در اموری که در حیطه تخصص‌ اش نیست مطلبی نگوید.این فرد در تمام حوزه ها و شاخه های علوم انسانی مدعی نظریه پردازی است. عباسی و عباسی ها با افکار التقاطی که آکنده از تعارضات است و با شیوه پوپولیستی و عوام فریبانه قصد دارند این مملکت را به دوران پارینه سنگی برگردانند. آیا فردی که ابن سینا و ملاصدرا و فارابی را (که جهان آنها را تحسین می کند )مورد شماتت قرار می دهد یا علوم انسانی دنیای مدرن را که حاصل تلاش اندیشمندان دنیای معاصر است پوچ می خواند انسان بزرگی است؟امثال این فرد به راحتی افرادی را که عقل را تعطیل نموده و تابع احساسات هستند فریب داده و به اهداف خویش نزدیکتر می شوند.
پاسخ
بچه شاه عبدالعظیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۱
۲
۵
آقاجون زیاد شلوغش نکنید، چه موافقین و چه مخالفین. همه میدونیم که دکتر عباسی جزو سرمایه های نظامه. حالا اگه یه نظریه علمی داده کسانی که مخالفا بیان ردش کنن. تو همه جای دنیا دانشمندان و متفکران نظرات همدیگر رو رد می کنند و این هیچ اشکالی که نداره هیچ خیلیم خوبه.
در پایان باید یادآور بشم که ما در ایران 70میلیون مجتهد، دکتر، فیلسوف، مکانیک و... داریم به خاطر همین هم است که ما در تمامی زمینه ها خودمون رو صاحب نظر میدونیم حتی مسائلی که درباره اونها تا حالا یه صفحه هم مطالعه نکردیم!
پاسخ
صراط عدالت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
۳
۶
همین امثال چهارتا بچه بسیجی اند که با دفاع کورکورانه باعث می شند عباسی و امثال عباسی هوا ورشون داره بعد مدعی بشند همه بی سوادند بجز خودش . یه کمی هوشیاری بد نیست. آخه مگه عباسی چی می گه ؟ غیر از یانه که همه رو به جون هم انداخته . الانم مطمئن باشید تا یه جنگ بین ایران و آمریکا راه نندازه ول کن ماجرا نیس.
پاسخ
انسیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۳ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
وقتی دشمن دکتر عباسی رو هنری کسینجر ایران میدونه
واقعا جای تاسفه که بعضیا اینچنین در موردش موضع بگیرند
اکثریت پیش بینی های ایشان در زمینه های سیاسی واقتصادی وفرهنگی درست از اب در امده
واقعا مانند یک پدر دلسوز ومطلع واندیشمند برای جوانان این مملکت وقت می گزذارند
تنها دلخوشی ما دانشجو ها اینه که هر هفته جلسه ثابت نظریه پردازی ایشون رو شرکت کنیم وبه سبد تحلیل ها واطلاعات روزمون افزوده بشه
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۳
۰
امثالی مثل آقای حسن عباسی برای کشور مفید می باشند . منتها لحن سخن گویی ها باید متناسب با شخصیت ها باشد.
پاسخ
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
منظور دکتر عباسی این بوده که این مورد بحث آقای جوادی آملی(حفظه ا...)در تلوزیون برای عوام جواب نمیدهد و بحث های تخصصی آقای جوادی باید در مکان و زمان خودش استفاده شود تا تاثیر بسیار زیاد خود را بگذارد
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۱
۵
عباسی فکرمیکنن تاثیرصحبتهای آقای جوادی باید چی باشه مثلا؟غیرازاینه که از همین صحبتهای آیت الله جوادی طلبه هایی بزرگ شدن که حرفهای مفت وغیرعلمی وجاهلانه عباسی هاروبدن؟هیچ نیازی نیست آقای جوادی برای مناظره باشما اقدام کنه یه طلبه پایه 9تمام یاوه گویی های این یارو رومیده.
والسلام
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۱
۳
من مونده ام عباسی چطوری در خصوص همه چیز نظر می دهد. ازفیلم گرفته تا فلسفه
حداقل احترام امثال آیه الله جوادی آملی که از افتخارات شیعیان می باشند را حفظ نماید.
پاسخ
ناشناس
SWITZERLAND
۰۸:۳۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
دکتر عباسی در این سخنرانی دائم از ادب حضور حرف می زنه ولی متاسفانه در مورد بزرگان حوزه ادب را رعایت نمی کنه الفبای حکمت ادب می باشد
پاسخ
siros
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۱
۳
این عباسی بنده خدا تعادل روانی نداره !
پاسخ
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۰
۱
زنده باد استاد عباسی.
پاسخ
شيعه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
گوش دادم واقعا درست ميگه قصد به علما ندارم ولي حرف هاي عباسي سال هاست گفته ميشه و اگه كسي جواب منطقي و قانع كننده داد ما هم قبول مي كنيم چرا به جاي پاسخ به شبهات فلسفه از شخصيت علماي ديني استفاده مي كنيد، جواب بديد؟ اصلا كرسي آزاد انديشي بزاريد ...در فضاي علمي به جاي جريان سازي عليه استدلال افراد....
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
عزیز دل کرسی آزاد اندیشی گذاشتیم ، شما کجا بودی؟؟؟
آقای عباسی رو دوسش دارم تا وقتی در حیطه تخصص خودش حرف بزنه ، نه اینکه هرچی به ذهنش میرسه بگه
در مورد شبهات فلسفه هم سالها پیش کتابهایی نوشته شده اما باز هم مخالفین فلسفه همان اشکال های کهنه رو دوباره تکرار میکنن
دکتر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
بابا این مهاجر خیلی ...، هر که یه حرفی زده این بابا که خودشو مهاجر معرفی کرده یه ... زده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها