کد خبر: ۴۹۱۴۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
بسیج سازمان صداوسیما تصمیم دارد جشنواره «نوجونیم» را با موضوع انتخاب نوجوان برتر برگزار کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، نشست خبری جشنواره معرفی نوجوان برتر سال امروز در سالن بسیج سازمان صداوسیما برگزار شد.

«حسین شکیب راد» دبیر جشنواره معرفی نوجوان برتر در این مراسم طی سخنانی گفت: جشنواره زیست بوم فرصتی است برای همه مجموعه هایی که می خواهند در این جا حضور پیدا کنند و ما به واسطه باشگاه نوجوان و موسسه آوینی می توانیم خلاهایی که در حوزه نوجوان وجود دارد را پر کنیم. همچنین در این بین از موسسه ماوا و سازمان اوج و سازمان بسیج نیز کمک گرفتیم.

وی با اشاره به نقش شبکه امید و مجموعه ماوا در برگزاری بهتر این جشنواره، افزود: شبکه امید و مجموعه ماوا می توانند در این مسیر ما را کمک کنند‌ تا بتوانیم در فاصله زمانی بین  ۸ تا ۱۳ آبان نوجوان برتر سال را معرفی کنیم.

شکیب راد گفت: هویت سازی برای این جشنواره بسیار مهم است و کارهایی که می‌خواهیم در این جشنواره انجام دهیم و عرضه کنیم شاید خارج از آثاری باشد که تا به حال ساخته شده است. من نوجوان را تولید کننده می بینم و نمی گویم همه چیز در آینده است. 

 «محمد مهدی رحمتی» رییس بسیج سازمان صدا و سیما، در ادامه این مراسم گفت: برساخت گرایی یکی از ویژگی های رسانه است. تصور ما همیشه این بوده اگر درباره نوجوان قرار باشد اتفاقی رخ دهد بدون هم افزایی ممکن نیست و اگر هم اتفاقی بیفتد طولانی و موثر نیست.

 

وی ادامه داد: امروز ما می خواهیم به یکپارچگی شناخت و معرفی حوزه نوجوان ها کمک کنیم و برای برگزاری بهتر این جشنواره حمایت سازمانی وجود دارد اما حمایت ساختاری نه و به دنبال این نیستیم که نوجوان در این جشنواره خودش را سانسور کند.

 «علی جانباز» معاون فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، گفت: هم افزایی خیلی مهم است. ما امروز مسئله مان با نخبگان در حوزه نوجوان است و نوجوان برای سیاسیون ما مسئله نیست و فرقی ندارد چه فردی رئیس جمهور باشد. چرا؟ چونکه با نوجوان ها در تعامل نیستند و نوجوان ها رای نمی دهند و مسئولین ما درباره نوجوان ها می گویند آنها درکی از فضای جامعه ندارند.

وی ادامه داد: در کشورمان فرایندها کم کم به هم افزایی و بعد به ساختار تبدیل می شوند و از شما می خواهم ساختارمند نشوید.

«نرگس لواسانی» معاون فرهنگی بسیج کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، در این مراسم گفت: اگر قرار است هم افزایی کنیم این کار سبقه زیادی در حوزه فرهنگی دارد و باید ببینیم چه تفاوتی را باید در اینجا ایجاد کنیم. باید به نوجوان انقلاب اسلامی از دریچه این آکادمی نگاه کنیم.

وی افزود: ما با نگاهی که داریم می خواهیم بدانیم این نوجوان ها با ظرافتی که انقلاب اسلامی به آنها داده چطور هستند؟ اگر فقط بخواهیم به یکسری ویژگی ها در نوجوان ها نگاه کنیم باعث می شود خیلی از بچه ها را از دست بدهیم و این با نگاه بسیج که نگاه ایجاد انسجام و استفاده از قابلیت های همه است زیر سوال می رود.

لواسانی در ادامه نیز بیان داشت: نکته بعدی این است که جریان مغفول در بین نوجوان ها چیست که ما به خاطر آن دور هم جمع شدیم؟ این را باید بدانیم که مسئله های نوجوانی با پررنگ کردن حوزه نوجوان حل نمی شود. ما باید کارگزاران نوجوانی را بیاوریم و از آنها بخواهیم جز به جز مسئله های نوجوان ها را بررسی کنند.

«اسماعیل ارجمندی» مدیر تولید شبکه امید، در ادامه این مراسم گفت: سرمایه گذاری روی آموزش نوجوان ها و کشف استعداد آنها، ماموریت شبکه امید است. طبیعتا لازمه اش این است که ما بتوانیم به این‌ جمع بندی برسیم که کدام بخش از این را ما انجام دهیم و کدام را شما.

وی افزود: در این بازنمایی می توانیم چند اتفاق را رقم بزنیم. تمام آثار فرهنگی و رسانه ای که برای نوجوان و توسط نوجوان تولید می شود قابلیت این را دارد که بازنمایی شود.

 «مصطفی حمزه»، نماینده موسسه ماوا نیز درباره هدف از تشکیل چنین جشنواره ای، گفت: هدف ما تعریف نوجوان شاخص است یا اینکه می خواهیم برای نوجوان خوبی هایی تعیین کنیم؟ و هنوز مسیر ما در این جشنواره مشخص نیست. در ۷ ماه اخیر چند مواجهه عجیب شاهد بودیم و یکی از اینها این است که جای تیپ هایی مثل ما در بین نوجوان ها خالی است.

وی ادامه داد: مسئله دیگر که باید به آن توجه کنیم این است که کنشگرها در حوزه رسانه چه کسانی هستند؟ در بخش سرود، اتفاقات خوبی در موسسه ما توسط نوجوان ها رخ داده است. ظرفیت آموزش در بدنه کشور و در استان های محروم به شدت دیده می شود و تمایل نوجوان ها به دیده شدن زیاد است و باید این را مدیریت کرد که صرفا برایشان مثل یک عنصر ارزشمند نشود.

 

«محمدصادق باطنی» رییس باشگاه هنر و رسانه شهید آوینی، در ادامه گفت: اولین کار در شروع، شناخت است. ما امروز با نسلی مواجهیم که با رفتارهایشان دائما ما را شگفت زده می‌کنند و باید برای شناخت بچه هایمان مصرفشان را بشناسیم.

 وی افزود: در کشور ما در مورد نوجوان ها تقاضایی نبوده که عرضه ای باشد. برای همین است که نوجوان ما دنبال هویت می‌گردد و امیدواریم اقدام ارزشمندی که راه افتاده مثمر ثمر واقع شود.

بنابراین گزارش، در پایان نشست با حضور مدیران رسانه ملی از لوگوی جشنواره نوجوان برتر رونمایی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها