کد خبر: ۴۹۲۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
وزیر امور خارجه روسیه بعد از نشست شورای وزیران «گروه هشت» در واشنگتن اعلام کرد همه شرکای ما این مسئله را درک می‌کنند که حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تنها بصورت مرحله به مرحله امکان پذیر خواهد بود.

فارس به نقل از خبرگزاری «ایتار تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران باید مرحله به مرحله صورت بگیرد.

به گفته وی، 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان که طرف مذاکره مقامات تهران در جهت حل و فصل مشکلات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران هستند، در خصوص لزوم چنین موضع‌گیری هم عقیده هستند.

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در واشنگتن تاکید کرد که او و همتایانش از کشورهای عضو «گروه هشت» در آغاز رایزنی‌های روز سه شنبه خود در واشنگتن، پایتخت آمریکا، در میان مسائل مهم بین المللی به بررسی اوضاع کنونی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران نیز پرداختند. 

لاوروف یادآور شد که وزرای امور خارجه کشورهای «گروه هشت» همگی برای "کاترین اشتون" نماینده عالی اتحادیه اروپا در مسائل خارجی در دور آتی مذاکرات وی با مقامات تهران که قرار است 14-13 ماه آوریل در چارچوب مذاکرات ایران و گروه «1+5» در استانبول (ترکیه) برگزار شود، آرزوی موفقیت کردند.

به گفته وی، در نشست روز گذشته وزیران خارجه «گروه هشت» به بررسی دیدگاه‌هایی پرداختند که قرار است هیئت‌های نمایندگی آنها در مذاکرات استانبول مطرح کنند.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد: این درک وجود دارد که لازم است تا هدف نهایی که برطرف کردن همه سئوالات موجود در خصوص صرفا صلح‌آمیز بودن جنبه برنامه هسته‌ای ایران است، مهارت دیپلماتیک را نشان دهد تا شکل و مراحل دستیابی به این هدف مورد موافقت قرار بگیرد.

لاوروف در عین حال تاکید کرد که همه طرفین این مسئله را درک می‌کنند که دستیابی به این هدف تنها مرحله به مرحله و از طریق راه‌های دیپلماتیک امکان پذیر خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها