کد خبر: ۴۹۳۷۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۱۸ مهر ۱۴۰۰
گفتنی است مدعیان اصلاحات همچنان تلاش دارند با دادن آدرس غلط، راه گشایش در اقتصاد و پیشرفت را امتیازدادن یکطرفه به آمریکا و شرکای اروپایی‌اش جا بزنند.

به گزارش پایگاه 598، روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «شلاق‌های تورم بر زندگی» نوشت: «تورم بالای 40 درصد، نقدینگی بالای 4000هزار میلیارد تومانی، نرخ بیکاری ۹.۶ درصدی ظاهرشان فقط چند عدد است و بیش از یک اشاره در خود ندارند ولی چون به بقالی سر کوچه مراجعه کنیم‌اندکی از معانی این عددها را می‌فهمیم و وقتی میزان درآمد توده‌های مردم را در نظر آوریم و نسبتش را با گرانی‌ها بسنجیم کم‌کم این اعداد سنگین می‌شوند... اگر تورم و اقتصاد دستورپذیر نیست که نیست چرا آگاهی مردم را دست‌کم می‌گیریم و با انبوه تبلیغات آنها را به سراب ارزانی بشارت می‌دهیم؟ خدا را شکر که رییس دولت مکررا به استان‌ها سفر می‌کند و لابد از نزدیک اصلی‌ترین درد مردم و خصوصا محرومان جامعه یعنی فقر و نداری را لمس می‌کند.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «اگر این امور تبلیغاتی نیستند نه یک روز که یک ساعت هم برای درمان بیماری‌های اقتصادی نباید از دست برود. ما بدون تحریم‌ها همواره زیر ضرب تورم بوده‌ایم، کاملا مشخص است که بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ چه رنجی را بر محرومان مسلط کرده است. لمس و درک شرایط خطیر و بحرانی معیشت مردم به این است که نه در حرف که در عمل و نه با دستور‌های کاغذی یا خطابه‌ها و شعارها اولویت اصلی و اساسی و فوری کشور نشاندن آتش تورم از راه کارشناسی و معقول و منطقی‌اش باشد. چشم بازار و اقتصاد خیره‌تر از همیشه به مذاکرات هسته‌ای و امید به رفع تحریم‌ها دوخته شده است، تاخیر در آن دقیقا تاخیر در رساندن لقمه‌های نان بر سر سفره‌های خالی اقشار بزرگی از جامعه است.»

گفتنی است مدعیان اصلاحات همچنان تلاش دارند با دادن آدرس غلط، راه گشایش در اقتصاد و پیشرفت را امتیازدادن یکطرفه به آمریکا و شرکای اروپایی‌اش جا بزنند.

دولت روحانی با کمک همین طیف سیاسی و با شعار مذاکره و رفع تحریم‌ها و ایجاد درآمد سرشار برای مردم رای آنها را گرفت اما ۸ سال بعد علاوه‌بر نابودکردن معیشت مردم‌، افزایش چند صد درصدی قیمت مسکن‌، دلار‌، خودرو‌، کالاهای اساسی‌، کاهش چند ده درصدی ارزش پول ملی و... کشور را با ۸۰۰ تحریم جدید دیگر تحویل داد و رفت. حالا و در شرایطی که مردم با مقاومت خود سیاست فشار حداکثری آمریکا را به شکست کشانده و ایستادگی در برابر تحریم‌ها در حال ثمر دادن است، این جریان بار دیگر به تقلا افتاده تا با ارسال پالس ضعف به طرف غربی‌، اعتبار‌دهی به تحریم‌ها و بزک دوباره مذاکره‌، تیغ کند شده دشمن را تیز و دولت سیزدهم را هم به سیاه چال مماشات و باج‌دهی به غرب هل دهد./ کیهان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها