کد خبر: ۴۹۴۶۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۲۹ مهر ۱۴۰۰
رئیس اتاق بازرگانی ایران:
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تولید باید اقتصادی باشد، اما در حال حاضر شاهد تفاوت فاحش نرخ‌های بازدهی بین صنعت و بخش‌های واسطه‌گری مالی هستیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، غلامحسین شافعی با اشاره به مشکلات حوزه تولید گفت: فشارهای مختلفی از حوزه‌های متعدد تصمیم‌گیری به بخش تولید وارد می‌شود؛ این فشارها سبب شده که تولید رقابتی نباشد و سرمایه در گردش تولیدکنندگان با محدودیت‌های جدی مواجه شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی درباره تبعات تصمیم‌های دولت‌ها گفت: آنچه مورد تاکید بخش خصوصی است اینکه پایه اصلی اقتصاد کشور، تولید است. برای همین جلوگیری از تصمیمات غیرکارشناسی و بدون مشورت با اهل فن و بخش خصوصی ممانعت از تصمیمات خلق‌الساعه و یک‌شبه و تسهیل در امور تولید در راستای کاهش هزینه‌های مبادله از راهکارهایی است که بخش خصوصی انتظار دارد در این دولت مورد توجه قرار گیرد.

شافعی تصریح کرد: صنعتی شدن زیربنای تحریکات توسعه‌ای در هر کشوری است؛ باید از صنعت و تولید ایرانی همپای رشد و توسعه تکنولوژی در جهان حمایت شود، وگرنه قدرت رقابتی کشور در محصولات به‌شدت کاهش می‌یابد.

رئیس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی باید از ظرفیت‌های موجود برای معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های خود استفاده کند و نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یکی از همین ظرفیت‌هاست که کارآفرینان می‌توانند ظرفیت‌های تولید خود را در این بستر به دولت معرفی کنند.

شافعی تاکید کرد: تولید باید اقتصادی باشد، ما هم‌اکنون شاهد تفاوت فاحش نرخ‌های بازدهی بین صنعت و بخش‌های واسطه‌گری مالی هستیم؛ تا این مشکل حل نشود تزریق منابع مالی هم باعث رشد صنعت نمی‌شود. برای همین تاکید می‌کنیم که باید جایگاه تولید احیا شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها