کد خبر: ۴۹۴۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به زرادخانه‌های اتمی رژیم صهیونیستی و سکوت غرب در قبال آنها تاکید کرد که غرب با تحریم و ترور نمی‌تواند جلوی برنامه‌ هسته‌ای ایران را بگیرد.

"انیس نقاش" کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به مذاکرات امروز سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با گروه ۱+۵ در استانبول با بیان اینکه غربی‌ها هیچ دلیلی مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران ندارند، گفت: همه دلائل و شواهد بیانگر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران است و غربی‌ها نیز از مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌‌ای ایران کاملا اطلاع دارند.

وی با بیان اینکه گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تاکید کرده است، ‌افزود: غربی‌ها نگران آن بودند که مبادا ایران به تکنولوژی ساخت سلاح اتمی دست یابد ولی اخیرا مواضع خود را تغییر داده و تاکید کردند که فقط به دنبال جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای هستند که البته ایران هیچ گاه به دنبال ساخت هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

نقاش این تغییر مواضع آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران را عقب نشینی عاقلانه و منطقی خواند و گفت: اگر غربی‌ها در مواضع خود صادق هستند بنابراین بایستی در مذاکرات جاری استانبول با برنامه هسته‌ای مسالمت آمیز تهران موافقت کنند.

وی با اشاره به زرادخانه‌های اتمی رژیم صهیونیستی و سکوت غرب در قبال آن، تعامل غربی‌ها با برنامه‌های هسته‌ای را متناقض خواند و با خنده دار خواندن مواضع غربی‌ها در عدم فشار بر کشورهایی که عضو معاهده "ان‌پی‌تی" نیستند، گفت: متاسفانه فقط کشورهای عضو معاهده منع گسترش سلاح هسته‌‌ای مورد تعقیب محافل بین‌الملل هستند این در حالی است که هند و رژیم صهیونیستی مورد حمایت و پشیتبانی غربی‌ها قرار می‌گیرد و این موضوع سیاست یک بام و دو هوای مجامع بین‌الملل در تعامل برنامه‌های هسته‌ای را نشان می‌دهد.

نقاش با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت سلاح اتمی تصریح کرد: این فتوا یک موضع دینی و اخلاقی مسالمت آمیز است و بایستی غربی‌ها پاسخ این سئوال را بدهند که چرا به رغم حرام اعلام شدن ساخت سلاح از سوی مرجع دینی که در رأس هرم نظام قرار دارد، باز هم بر ملت ایران فشار وارد می‌کنند؟

وی با اشاره به تحریم‌های سریالی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌ وجود برنامه هسته‌ای گفت: غربی‌ها علاوه بر تحریم‌ها طی عملیاتی تروریستی دانشمندان هسته‌ای ایران را هدف قرار می‌دهند ولی هیچ گاه نمی تواند با این فشارها و عملیات تروریستی برنامه‌ هسته‌ای ایران را متوقف کنند.

نقاش افزود: حذف فیزیکی دانشمندان هسته‌ای در قرن گذشته که تعداد دانشمندان هسته‌ای کم بود، شاید به زعم غربی‌ها می‌توانست کارساز باشد ولی اکنون که علم فراگیر شده و دانشمندان بسیار بیشتر شده‌اند، غرب به هیچ روی نمی‌توان با ترور و حذف فیزیکی برنامه‌ هسته‌ای را متوقف کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها