کد خبر: ۴۹۵۲۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: رژیم صهیونیستی و اذنابش منشأ حملات سایبری به شبکه سوخت‌رسانی کشور است، این حمله در میان‌افزار اتفاق افتاده و قدری پیچیده است.

به گزارش پایگاه 598، سردار غلامرضا جلالی در برنامه نگاه یک، گفت: اولین مدال پدافند غیر عامل را خدمت خانواده شهید لندی اعطا می‌کنیم، این قهرمان نشان داد که هنوز جوانان بسیجی مانند شهید حسین فهمیده در جامعه حضور دارند.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل تأکید کرد: فضای سایبری به جنگ سایبری تبدیل‌شده است و ابعاد مختلف دارد، امروز در دنیا ۶۹ جنگ سایبری به رسمیت شناخته‌شده است و یک نمونه آن جنگ زیرساختی و نظامی است، بعضی‌ها جنگ شبکه اجتماعی را به یک نوعی از جنگ شناخته‌اند.
 
جلالی تصریح کرد: حمله آمریکایی‌ها به خطوط نفتی روسیه در سیبری را کارشناسان یک جنگ سایبری می‌داند و آن را دنبال می‌کند و ویژگی خاص خود را دارد.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل اضافه کرد: استراتژیک دشمن در استفاده از ابزار‌های جنگ سایبری به حدی است که ۱۲۱ یگان آفندی در حوزه‌های مختلف شکل دادند، نمونه‌های زیادی در دنیا دارد، نمونه حمله سایبری به پمپ بنزین را در دنیاداریم.

حمله به ۱۱ هزار شبکه سوخت در آمریکا یکی از نمونه‌های جنگ سایبری است
وی ادامه داد: حمله به ۱۱ هزار شبکه سوخت در آمریکا یکی از نمونه‌های جنگ سایبری است، دشمن در جنگ سایبری تهدید را در برنامه دارد، زیرساخت‌های کشور‌ها به سمت استفاده از فناوری فضای مجازی سوق داده شده است.
 
جلالی اظهار داشت: آسیب‌ها و تهدید‌هایی در آن نهفته است و با دارا بودن فناوری‌ها، آسیب‌پذیری‌هایی دارد، آسیب‌پذیری‌هایی به نام نقطه صفر در جریان حمله سایبری وجود دارد که هکر‌های متخصص و کار کشته از آن فناوری‌ها استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: هکر‌های کلاه سفید و کلاه سیاه  در جریان جنگ سایبری داریم که فعالیت متفاوتی دارند. برای بررسی حملات سایبری نیاز به شواهد داریم وقتی این ابزار‌ها در اختیار نداریم، نوع، تکنولوژی‌های آن در قالب تحلیل اطلاعاتی باید بررسی شود.
 
رژیم صهیونیستی و اذنابش منشأ حملات سایبری به شبکه سوخت‌رسانی کشور است
رئیس سازمان پدافند غیر عامل تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و اذنابش منشأ حملات سایبری به شبکه سوخت‌رسانی کشور است، این حمله در میان‌افزار اتفاق افتاده و قدری پیچیده است، از پشت سیستم‌عامل حمله می‌کند و پاک‌سازی آن قدری سخت است.
 
جلالی تصریح کرد: حمله به بندر شهید رجایی و راه آهن به این حمله شباهت دارد و آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث ایجاد این حمله سایبری هستند و دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی هستند.
 
وی اضافه کرد: به طور مثال ما در جریان این حمله یک گل خوردیم، ولی بازی را نباختیم، حضور هوشمندانه  پرداختن  به این موضوع توسط صداوسیما مورد توجه بود، از طرفی هم مردم شناخت خوبی از این مسئله پیدا کردند و تلاش تیم‌های فنی هم در بحث سوخت‌رسانی خوب بود و تنها در ساعات اولیه شاهد ایجاد صف‌های طولانی بودیم و در نهایت دیدیم توطئه دشمن شکست خورد و این بازی را با تفاضل سه، چهار گل بردیم.
 
دولت دوازدهم با عینک سیاسی به پدافند غیر عامل نگاه می‌کرد
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: دولت دوازدهم با عینک سیاسی به پدافند غیر عامل نگاه می‌کرد و تهدیدات را جدی نمی‌گرفت و علاقه‌مند بود به پدافند غیر عامل دستور بدهد.
 
جلالی اظهار داشت: نگاه حاکمیت ملی در پدافند غیر عامل وجود دارد و نگاه سیاسی ندارد و تداوم کارکرد خط قرمز ماست.
 
وی تأکید کرد: نوع تقسیم کار‌ها در دولت قبل مشکل داشت، اقدامات ما خیلی حمایت نمی‌شد، بودجه عملیاتی ما در دولت دوازدهم صفر شد و بدون بودجه سازمان گفتار درمانی هستیم.
 
تا زمان دولت اقای رئیسی، موفق به حضور در شورای عالی فضای مجازی نشدیم
جلالی تصریح کرد: ما در گذشته در شورای عالی فضای مجازی حضور نداشتیم، مجلس قبل هم حضور ما را تصویب کرد و مقام معظم رهبری هم ابلاغ کردند ولی تا دولت آقای رئیسی موفق به حضور در این شورا نشدیم.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: ما در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم حضور  داشته و داریم و مذاکرات جدی برای رفع آن مشکلات ایجاد شده است.
 
وجود برگزاری بیش از ۶۰ مانور سایبری دنبال بررسی ضعف‌ها هستیم
جلالی ادامه داد: با وجود برگزاری بیش از ۶۰ مانور سایبری دنبال بررسی ضعف‌ها هستیم، اشکالات موجود را به دستگاه‌های ذی‌ربط و شورای عالی فضای مجازی ارائه کردیم و دنبال رفع اشکالات هستیم، نیاز به بودجه عملیاتی داریم.
 
وی ادامه داد: خیلی از پروژه‌ها را با هزینه‌های رسمی سازمان پدافند غیر عامل اجرا کردیم، با دولتی مواجه  بودیم در گذشته ی که بنایش انقلابی کار نکردن بود، اشکالات زیادی به وجود آمد، با وجود این مشکلات کار‌های انجام شده زیادی هم داریم.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل تأکید کرد: خیلی از مجموعه‌ها مانند پالایشگاه‌هایی را بررسی کردیم و در بازدید اولیه شاهد اشکالاتی بودیم، برخی از مدیران این پالایشگاه‌ها روحیه انقلابی داشت، بعد از مدتی کار با شبیه سازی مراحل امن سازی را ایجاد کردیم و سامانه‌ای نو و مترقی دنیا را اَمن سازی کردیم.
 
جلالی تصریح کرد: روز اول که ما شروع کردیم سامانه اَمن نداشتیم و طی هشت سال اخیر ۲۲۰ محصول از این نوع سامانه‌ها، به تعداد بالا در مدل‌های مختلف به شکل بومی تولید شده و پروانه قابل قبول امنیتی دریافت کردند و ۳۰۰ شبکه بومی امن تولید شده را در حوزه‌های صنعتی که در اولویت سایبری قرار دارد، تولید شده است.
 
سامانه‌ها باید در مقابله با تهدیدات بومی باشند
وی افزود: این اقدام سرآغاز تحول است، ما نیاز به یک وزارت خانه داریم تا این نوع سامانه‌ها را تولید کند، سایبری شدن زیرساخت‌های ما سیر صعودی زیادی دارد و در سرازیری تند داریم و به پیشرفت‌هایی رسیدیم، سامانه‌ها باید در مقابله با تهدیدات بومی باشند.
 
دنیا به سمت ملی سازی فضای سایبری حرکت می‌کند
دنیا به سمت ملی سازی فضای سایبری حرکت می‌کند و امریکا دنبال تسلط در قالب اداره جهان در فضای سایبر است
جلالی ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی شبکه ملی اطلاعات بود، دنیا به سمت ملی سازی فضای سایبری حرکت می‌کند و امریکا دنبال تسلط در قالب اداره جهان در فضای سایبر است، فضای اینترنت چینی به معنای ملی‌سازی فضای سایبر به دور از دخالت آمریکاست و اروپا هم دنبال آن است.
 
هیچ‌کدام از سرور گوشی‌های خارجی در کشور وجود ندارد
رئیس سازمان پدافند غیر عامل تأکید کرد: ما در فضای شبکه مجازی شاهد تولید داده هستیم و در نهایت این داده‌ها ذخیره می‌شوند، هیچ‌کدام از سرور گوشی‌های خارجی در کشور وجود ندارد، نقشه توسعه و تحولات کشور در بحث دیتا کاوی ایجاد می‌شود و دنیای بازی دیتا‌ها خیلی بزرگ است و قابل فروش و جابجایی است.
 
جلالی با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های ما به درد دشمن می‌خورد تصریح کرد: دشمن داده‌های ما را از کشور‌هایی که آن را جمع می‌کند خریداری و با شبکه‌های خارج پایه آن را جمع و در فضای مجازی ما بررسی می‌کند و مورد استفاده قرار می‌دهد.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: آن‌ها در این فضا افکار عمومی ما را در علیه منافع ملی ما استفاده می‌کنند، شبکه ملی اطلاعات باید در برخورد با این مشکلات ایجاد شود.
 
شرکت ملی زیرساخت باید ایجاد شود
دولت باید خدمات حاکمیتی و زیرساختی را بدهد و به شرکت‌های خصوصی واگذار نکند
جلالی تأکید کرد: بخشی از داده‌های ما، ثروت و دارایی کشور است و باید آن را مدیریت، حفاظت کنیم، دولت باید خدمات حاکمیتی و زیرساختی را بدهد و به شرکت‌های خصوصی واگذار نکند و شرکت ملی زیرساخت باید ایجاد شود، خدمات زیر بنایی را باید دولت ارائه دهد و تصدی گری آن را به مردم و شرکت‌های خصوصی واگذار کند و دولت باید زیرساخت شبکه‌های اجتماعی کشور را تأمین کند.
 
دولت گذشته نتوانست رمز ارز تعریف تولید کند
رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: فرصت و تهدیدات رمز ارز‌ها را بررسی کردیم، دولت گذشته نتوانست رمز ارز تعریف تولید کندو پشتوانه آن نفت باشد و از آن استفاده کند، رمز ارز تجهیزات، ابزار و قوانین و مقررات می‌خواهد، رمز ارز نباید حکمرانی ملی را مورد آسیب قرار دهد، بلکه باید تقویت کند.
 
از قانون‌شکنی شبکه‌های مجازی خارج پایه در داخل بالای ۹۰ درصد حمایت شده است
جلالی اضافه کرد: از قانون‌شکنی شبکه‌های مجازی خارج پایه در داخل بالای ۹۰ درصد حمایت شده است، متأسفانه در این رابطه کارشکنی شده است.
 
تنظیم سند پدافند شهری
وی با اشاره به ضرورت خروج مراکز پر خطر از داخل شهرها، ادامه داد: وجود مناطق پرخطر در شهر‌ها مسئله جدی ماست و اجازه ندهیم مشکل برای مردم ایجاد شود و در این رابطه سند پدافند شهری تنظیم‌شده است، بیش از ۵۰ شهر را به عنوان هدف انتخاب و بسته تسهیلات اولیه را به آن‌ها ارائه و دستور عمل پدافند شیمیایی را در حوزه شهری و صنعتی تنظیم کردیم.
 
انتقال مراکز پر خطر نیاز به قانون دارد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد: انتقال مراکز پر خطر نیاز به قانون دارد و به کمیسیون امنیت ملی ارائه شده است، مراکز سوخت از این نوع مراکز هستند و باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
 
جلالی با بیان اینکه امنیت و سلامت نعمت است، تصریح کرد: تهدیدات امنیتی و سایبری وجود دارد، غوغاسالاری رسانه‌ای انجام شد که سازمان پدافند غیر عامل باید حوزه سوخت را اَمن سازی کند، من در حضور رئیس قوه قضائیه درخواست کردیم که دادگاهی برای برخورد با ترک فعل‌ها در این رابطه تشکیل شود، تا از منافع مردم حمایت کنند.
 
وی اظهار داشت: ۴۰ صفحه گزارش اقدامات اساسی را خدمت مقام معظم رهبری و رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ارائه کردیم، ما مسئول کشف تهدید هستیم و این موضوعات باید مورد بررسی قرار بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها