کد خبر: ۴۹۵۶۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۱۶ آبان ۱۴۰۰
آنچه در عراق می‌گذرد؛
خانه‌ای که رسانه امنیتی دولت مدعی هدف‌گیری آن توسط پهپاد شده است، متروکه و خالی می‌باشد.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، بامداد امروز رسانه‌های دولتی عراق مدعی ترور نافرجام مصطفی الکاظمی شدند. نهادی موسوم به «گروه رسانه‌ای امنیتی عراق» در بیانیه‌ای اعلام کرد که منزل نخست‌وزیر عراق با یک فروند پهپاد انفجاری هدف سوءقصد قرار گرفته بود اما این تلاش ناکام مانده و الکاظمی در سلامت کامل است.

یک منبع ویژه از داخل کاخ ریاست‌جمهوری عراق نیز در خصوص خسارت حمله پهپادی به محل مصطفی الکاظمی گزارش داد که هیچ آسیبی (به اقامتگاه وی) وارد نشده است. یک پهپاد کوچک به کاخ مصطفی الکاظمی برخورد کرد که بدون آسیب‌دیدگی بود.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با انتشار پیامی در توئیتر به ترور خود واکنش نشان داد و در پیامی نوشت: فدایی برای عراق و ملت عراق بودم و هستم. موشک های خیانت، مومنان را دلسرد نمی کند و ذره ای تزلزل در ثبات و عزم نیروهای امنیتی قهرمان برای حفظ امنیت، احقاق حق و برقراری قانون به وجود آمده است.

وی در ادامه این پیام آورده است که : حالم خوب است و الحمدالله در میان مردم هستم و به خاطر عراق، همه را به آرامش و خویشتن داری، دعوت می کنم.

اما در واکنش به این قضیه ابوعلی العسکری مسئول امنیتی گردان های حزب الله عراق، طرح سوء قصد به جان نخست وزیر این کشور را یک حرکت نمایشی دانست.

 العسکری بامداد یکشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: بازی کردن نقش قربانی از شیوه های نخ نمایی است که به تاریخ پیوسته است.

وی افزود: براساس اطلاعات موثق ما، در عراق هیچ کسی حاضر نیست برای هدف قراردادن نخست وزیر سابق، یک پهپاد ضرر کند. اگر هم کسی بخواهد به این موجود فیسبوکی آسیبی برساند، راه های بسیار با هزینه کم تر و مطمئن تری برای این کار وجود دارد.

العسکری گفت: مسخره تر اینکه او ملت را به خویشتنداری و آرامش دعوت می کند، معلوم نیست چه کسی ممکن است نگران شود یا کنترل خود را از دست دهد؟

محمود الربیعی رئیس عصائب اهل الحق عراق در توییتر خود نوشت: پیش بینی من این است که این انفجار و ترور( الکاظمی) مصنوعی بوده تا افکار عمومی را مشغول کرده و سرپوشی بر جنایت او در چند روز گذشته باشد.

اما رسانه‌های دیگر عراقی نیز همچون صابرین نیوز با انتشار تصاویری مدعی شدند، خانه‌ای که رسانه امنیتی دولت مدعی هدف‌گیری آن توسط پهپاد شده است، متروکه و خالی می‌باشد.

ترور نمایشی الکاظمی! / رئیس عصائب اهل الحق: ترور الکاظمی مصنوعی بوده تا سرپوشی بر جنایت او در چند روز گذشته باشد

ترور نمایشی الکاظمی! / رئیس عصائب اهل الحق: ترور الکاظمی مصنوعی بوده تا سرپوشی بر جنایت او در چند روز گذشته باشد

ترور نمایشی الکاظمی! / رئیس عصائب اهل الحق: ترور الکاظمی مصنوعی بوده تا سرپوشی بر جنایت او در چند روز گذشته باشد

حدود یک ماه از انتخابات عراق می‌گذرد و هنوز معترضان به نتیجه انتخابات اعتراضات مسالمت آمیز خویش را در فضای مجازی و همچنین با راهپیمایی در خیابان‌های عراق اعلام می‌دارند. از آنجا که سرور های سیستم اخذ رای در کشورهای امارات و اردن بوده و نیز شمارش آرا بصورت الکترونیکی صورت گرفته، معترضان خواستار شمارش دستی آرا بودند.

رسانه‌های مردمی عراقی با انتشار عکسی بیان کرده بودند: جایی که برگه تأیید در یکی از شعبه ها نشان می دهد که تعداد رأی دهندگان به 98 نفر رسیده است. از این تعداد 54 مرد و 38 زن بودند که مجموعاً 92 نفر می‌باشند.

ترور نمایشی الکاظمی! / رئیس عصائب اهل الحق: ترور الکاظمی مصنوعی بوده تا سرپوشی بر جنایت او در چند روز گذشته باشد

اما این اعتراضات تاکنون ادامه داشته تاجایی که در چند روز گذشته دولت و نیروهای امنیتی با خشونت با مردم رفتار کردند.

در چند روز گذشته مردم عراق به همراه سران طوایف و عشایر و همچنین شخصیت‌های برجسته عراق در تظاهرات رد نتایج انتخابات شرکت کردند. همچنین مردم معترض کرکوک نیز با تجمع و فریاد عدالت‌خواهی با شعارهای "کلا کلا آمریکا" و "کلا کلا لتزویر" سر دادند.

اما مردم معترض که با تجمع مسالمت آمیز به سمت منطقه سبز بغداد در حرکت بودند که با دخالت و مقابله نیروهای امنیتی روبرو شدند. گفتنی است طبق گفته شاهدان عینی ، برخی از نیروهای آمریکایی در بین نیروهای امنیتی حضور داشتند.

اما پس از گذشت ساعاتی ، کارشکنی نیروهای امنیتی موجب تشدید درگیری بین ینروهای امنیتی و معترضان مسالمت آمیز شد. در آخر، این درگیری‌ها باعث تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت مردم معترض شد که در این جریان چند نفر شهید و بیش از 100 نفر مجروح شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها