کد خبر: ۴۹۶۰۸
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
دادستان عمومي و انقلاب تهران با بيان اينکه فيلتر کردن شايد راحت ترين کار در حوزه اينترنت باشد گفت: اقدامات ديگري مي توان انجام داد که سايت مربوطه فعال نباشد، اما فيلتر نيز نشود.
باشگاه خبرنگاران؛ عباس جعفري دولت آبادي در مراسم توديع و معارفه سرپرستان سابق و جديد دادسراي ويژه مبارزه با جرايم رايانه اي با بيان اينکه ثبت نشدن سايت ها و دسترسي نداشتن به آنها يکي از مشکلات است گفت: بسياري از سايتها نام و نشان ندارند.
 

وي گفت: بعضاً سايت راه اندازي شده و چندين مدير عوض کرده است و زماني که شکايتي از سايت مي شود، بايد چندين ماه براي پيدا کردن مسئول سايت وقت صرف کرد.
 

وي به بحث فيلترينگ سايتها اشاره کرد و اظهارداشت: برخي ها به طور مرتب در خصوص فيلتر شدن سايتها طعنه مي زنند و مي گويند که چرا اين کار انجام مي شود، چرا ما را تحمل نمي کنيد.
 

دادستان عمومي و انقلاب تهران تأکيد کرد: برخي سايتها قوانين را رعايت نمي کنند و فراتر از مسائل مطبوعاتي عمل مي کنند.
 

وي با بيان اينکه فيلتر کردن شايد راحت ترين کار در حوزه اينترنت باشد گفت: اقدامات ديگري مي توان انجام داد که سايت مربوطه فعال نباشد، اما فيلتر نيز نشود.
 

جعفري دولت آبادي فيلتر کردن را اقدامي پيشگيرانه بيان و خاطرنشان كرد: اگر قرار باشد اقدامات برخي سايت ها خارج از قوانين باشد و ادامه يابد، دادستاني نيز ضمن اخطار به آنها وظيفه خود را در اين خصوص انجام خواهد داد.

 

دادستان عمومي و انقلاب تهران با بيان اينکه سايت هاي اينترنتي بايد به رسالت خود توجه کنند، گفت: اينگونه نيست که سايت ها هر چه بخواهند بنويسند.
 

عباس جعفري دولت آبادي در مراسم توديع و معارفه سرپرستان سابق و جديد دادسراي ويژه مبارزه با جرايم رايانه اي افزود: ما در بحث انتخابات دو سه سايت معروف را فيلتر کرديم که مورد انتقاد شديد واقع شد.
 

وي گفت: اگر سايت ها توقع حمايت از دادستاني دارند، بايد بر مدار قانون حرکت کنند و وقتي سايتي طبق قانون عمل کند، نه فيلتر مي شود نه شاکي خصوصي خواهد داشت.
 

دادستان عمومي و انقلاب تهران تاکيد کرد: اگر سايت هاي اينترنتي عليه افراد استفاده شود و حريم ها را بشکند ما وظيفه خود را انجام خواهيم داد.


* هنجارشكني در حوزه انتخابات اقدام قانوني دادستاني را در پي دارد
 

وي گفت: کساني که در حوزه انتخابات و غير انتخابات هنجار شکني کنند، دادستاني اقدام قانوني خواهد کرد.
 

جعفري دولت آبادي در ادامه به روز شدن و آموزش ديدن قضات دادسراي ويژه مبارزه با جرايم رايانه اي را ضروري خواند و افزود: با توجه به گستردگي فضاي مجازي، قضات بايد آموزش لازم را ببينند تا زماني که با مسائل علمي و فني مواجه مي شوند، قادر به پاسخگويي باشند.
 

وي گفت: قضات شاغل در اين دادسرا حتماً بايد مسلط به اينترنت و رايانه باشند، تا تهديدها را بشناسند.
 

دادستان عمومي و انقلاب تهران بر همکاري با ساير نهادهاي فعال در حوزه اينترنت تاکيد کرد و گفت: علاوه بر مخابرات و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، با سازمان هاي ديگر نيز بايد همکاري شود.

 

* عوامل داخلي فتنه به دامن انقلاب برگردند

 

دادستان عمومي و انقلاب تهران، حضور باشکوه مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي را يک پيروزي ديگر براي ملت دانست و گفت: دشمنان تيغ خود را تيز کرده بودند و تصور مي کردند با هياهو و جنجال مي توانند براي انقلاب ما نقشه بکشند.

عباس جعفري دولت آبادي در مراسم توديع و معارفه سرپرستان سابق و جديد دادسراي ناحيه 31 ويژه مبارزه با جرايم رايانه اي افزود: خوشبختانه پيروزي مردم در انتخابات و حضور جدي و غافلگيرکننده مردم، دشمنان را زمين گير کرد.


وي با بيان اينکه اتفاقي که در انتخابات گذشته رخ داد، در سي سال گذشته بي سابقه بود، گفت: آنقدر فضاي تهديد و تحريم عليه انتخابات زياد بود که برخي از خودي ها فکر مي کردند ممکن است اتفاقاتي رخ دهد.

 

جعفري دولت آبادي اين پيروزي را نشانه لطف خداوند به اين انقلاب بزرگ دانست و افزود: اين پيروزي براي کساني که خود را در برابر اين انقلاب و اين نظام بزرگ الهي قرار دادند، روسياهي بود.


وي گفت: آنان فکر مي کردند که اگر تحريم و شرکت نکردن در انتخابات را دامن بزنند، به جايي مي رسند در صورتي که ديديد يکي از سران آنان مجبور به شرکت در انتخابات در آخرين ساعات شد.


دادستان عمومي و انقلاب تهران با بيان اينکه اين افراد همه راهها را براي ضربه زدن به نظام بسته ديدند، افزود: آنقدر فشار بر آنها زياد شد که خود نيز نتوانستند تحمل کنند زيرا مي دانستند يک رسوايي بزرگ در انتظارشان است.


وي گفت: کاش ، پيرمردها و پيرزن ها و مردم عادي مشاور آنان بودند و به آنها مي آموختند براي اطلاع از اوضاع در ميان مردم باشند.


جعفري دولت آبادي افزود: اي کاش از اين مردمان عادي به اين سران خاص مشورت مي دادند که مجبور نشود در آخرين ساعات در انتخابات شرکت کند.


وي با اشاره به تحليل اين افراد مبني بر شرکت نکردن مردم و جدي شدن تحريم ها و مواجه شدن نظام با چالش جدي امنيتي گفت: حضور پر رنگ مردم که سي سال است خطرها را رصد و وقتي احساس مي کنند که دشمن پاي کار است محکم تر مي آيند ، پاسخ محکمي به آنان بود.


دادستان عمومي و انقلاب تهران به حضور باشکوه مردم در راهپيمايي 22 بهمن ، خنثي کردن توطئه 25 بهمن و حضور گسترده در دور اول انتخابات نهمين دوره مجلس اشاره کرد و افزود: اينها مشت محکمي به دشمنان بود و نظام اسلامي را براي سالهاي آينده بيمه کرد و آمريکاييها نيز فهميدند که اينگونه نيست، در آن طرف مرزها براي نظام اسلامي نقشه بکشند.


وي به عوامل داخلي فتنه توصيه کرد به دامن انقلاب اسلامي بازگردند، چرا که هيچ راهي جز بازگشت به دامن نظام و انقلاب اسلامي براي آنان باقي نمانده است.


جعفري دولت آبادي گفت: عوامل شکست خورده فتنه بدانند که راه فتنه و دشمني با انقلاب سرانجامي ندارد و تمام کساني که با اين انقلاب مقابله کردند، سر از نيستي و نابودي درآوردند.


وي با بيان اينکه اين انقلاب شکوهمند روز به روز بالنده تر خواهد شد، افزود: سران فتنه گر ، معاند و برانداز و کساني که با نظام دشمني کردند حسابشان جداست اما عوامل داخلي آنان بدانند که پيروزي هاي چشمگير ما در سال 90 بار ديگر نشان داد که اگر به دامن نظام و اسلام باز گردند، هنوز دير نيست.


دادستان عمومي و انقلاب تهران تاکيد کرد: جمهوري اسلامي آنقدر قدرت دارد که از کساني که اشتباهي کرده و ابراز ندامت کرده اند بگذرد و آنها را در سايه رأفت خود ببخشد.


وي گفت: اما حساب متهمان اصلي ، عوامل اصلي جريان فتنه ، سران آنان ، سران معاند و براندازان و کساني که آن طرف مرزها نشسته اند و براي انقلاب و ايران اسلامي نقشه مي کشند جداست و اميدواريم روزي قدرت اسلام و انقلاب آنقدر باشکوه شود که بتواند به سراغ آنان نيز برود و من اين را دور نمي بينم.


جعفري دولت آبادي ابراز اميدواري کرد: انقلاب بزرگي که برپايه اسلام و عشق انبوه جمعيت ميليوني بنا شده و بنيانگذار الهي آن را برپا کرده و با خون شهداي زيادي آبياري شده است ، روز به روز پيش برود.


دادستان عمومي و انقلاب تهران در ادامه با اشاره به دعاوي حوزه نفت و انرژي گفت: اميدواريم در سال جديد دادسراي جديدي در ارتباط با اين حوزه تأسيس کنيم که مقدمات آن نيز پيش بيني شده است.


وي ابراز اميدواري کرد: دادستاني بتواند اين دادسرا را راه اندازي کند، چرا که مذاکرات آن انجام شده است و اميدواريم يک کار جديد در حوزه تخصصي انجام دهيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها