کد خبر: ۴۹۶۳۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۲۵ آبان ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خراسان: دارو‌های طبیعی موثر همیشه ایده آل‌ترین گزینه برای درمان سرما خوردگی محسوب می‌شوند. از جمله:

  زنجبیل| این ریشه خوراکی بسیار قوی می‌تواند به کاهش التهاب ناشی از سرماخوردگی و سرفه کمک کند. تاثیر چای زنجبیل برای کاهش التهاب بسیار بیشتر خواهد بود در صورتی که کمی لیمو هم به آن اضافه کنید.

  نعناع |دمنوش نعناع باعث می‌شود احساس بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای در گلوی‌تان داشته باشید و کمی انرژی بیشتر به بدن‌تان خواهد بخشید. کافی است چند عدد برگ نعناع تازه را درون یک لیوان بیندازید و روی آن آب جوش بریزید و آن را بنوشید.

  ریحان| به منظور درمان سرماخوردگی می‌توانید از ریحان استفاده کنید. برای انجام این کار می‌توانید چهار تا پنج  برگ ریحان را در نیم لیتر آب بیندازید و بعد ترکیب را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بجوشانید. اجازه دهید آب خنک شود. به جای آبی که برای تهیه‌ غذا استفاده می‌کنید، این آب را به کار ببرید.

  روغن اوکالیپتوس| روغن اوکالیپتوس یکی از عناصر رایج در بسیاری از دارو‌های سرماخوردگی و ضد درد است و برای از بین بردن گرفتگی بینی تاثیر بسیار زیادی دارد.

 جوز هندی| برای انجام این درمان مقدار کمی جوز هندی را آسیاب و چند قطره روغن حیوانی به آن اضافه کنید. ترکیب حاصل را روی پیشانی تان بمالید.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها