کد خبر: ۴۹۶۶۹۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۰۲ آذر ۱۴۰۰
علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی قم در راس هیاتی با خانواده شهیدان مهدی طهماسبی و ابراهیم عشریه از شهدای والامقام مدافع حرم دیدار کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم: علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی استان قم به مناسبت هفته بسیج در راس هیاتی متشکل از محمد عابدی فرمانده پایگاه بسیج شهید مفتح و مشاور امور ایثارگران، حسین نجف زاده معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت، حسین عبدی رییس شعبه دو، هادی کلهر رییس اداره حراست و محمد تلخابی رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی این اداره کل در منزل 2 تن از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) حضور یافت و با خانواده این شهیدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی نخست با خانواده معظم شهید مهدی طهماسبی دیدار کرد.

دادخواه در این دیدار گفت:با روحیه‌ جانفشانی شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای انقلاب است که ایران اسلامی امنیت مثال زدنی در جهان دارد و این امنیت و آرامش مورد حسادت برخی سران منطقه و دشمنان کشور شده است.

وی افزود:خانواده‌های معظم شهدا فرزندان خود را تقدیم کردند تا جامعه‌ ما در امنیت و آرامش باشد و اجر این فداکاری‌ها در پیشگاه خداوند متعال محفوظ است.

در این دیدار همسر شهید طهماسبی با اشاره به ولایت‌پذیری ویژه این شهید ابراز کرد: همواره این شهید تأکید فراوان بر تبعیت از ولایت داشت و شهادت در راه ولایت را زمینه‌سازی برای ظهور می‌دانست.

شهید مهدی طهماسبی فرزند عبدالکریم در ۱۴ آبان ماه سال ۱۳۶۲ در اهواز دیده به جهان گشود و به عنوان نخستین فرزند شادی را برای خانواده خود به ارمغان آورد.
او تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در مسجدسلیمان پشت سر نهاد و در سال ۱۳۸۵ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام های امیرمحمد و حسین است.
سرانجام این سرباز جان برکف در روز یکشنبه ۱۶ خردادماه ۱۳۹۵ مقارن با ۲۹ شعبان المعظم سال ۱۴۳۷ هجری قمری در حلب سوریه در سن 33 سالگی شربت شهادت نوشید و نام خود را در دفتر شهدای مدافع حرم به ثبت رساند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم در دیدار با خانواده شهید ابراهیم عشریه نیز اظهار داشت: ما مسئولان با دیدن شما خانواده‌ معظم شهداء درس ایثار و استقامت می گیریم و این دیدارها انرژی و توان مضاعفی برای ادامه‌ کار و خدمت ماست.

دادخواه بیان کرد: احساس مسئولیت پذیری این عزیزان در دفاع از اسلام و انقلاب و حریم اهل بیت ، آنان را در تاریخ جاودانه کرد و جوانان برومند کشورمان با روحیه و غیرت دینی و اسلامی در فراسوی مرزها حضور یافتند تا در دفاع از انسانیت و اسلامیت در مقابل گروه‌های تروریستی بایستند.

همسر شهید ابراهیم عشریه نیز در دیدار مدیرکل تامین اجتماعی قم و هیات همراه درباره خصوصیات اخلاقی شهید گفت: به نماز اول وقت، گوش کردن به روضه اهل‌بیت(ع)، خوش‌اخلاقی، احترام به پدر و مادر تأکید داشت. همچنین عقیده داشت در منزل باید راجع به موضوعاتی مانند دین، انقلاب و سیاست روز صحبت شود. عاشق ولایت فقیه بود، می‌گفت اگر در منزل بحث سیاسی شود فرزندان با انقلاب و امامشان آشنا شده و زندگی اهل‌بیت(ع) و اینکه چه بر سر آل‌الله آمد مطلع و آگاه می‌شوند. اشعار حافظ شیرازی و فیض کاشانی را می‌خواند و به نماز شب اهمیت می‌داد.

شهید ابراهیم عشریه نیز در اول شهریور 56 در نکا به دنیا آمد و دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در نکا و خدمت سربازی را نیز در تهران گذراند.

بعد از خدمت مقدس سربازی در کنکور شرکت کرد و در پیام نور شهرستان بهشهر در رشته ریاضی محض پذیرفته شد. در سال 92 کارشناسی ارشد را در تهران خواند.

شهید عشریه 20 اسفند ماه سال 94 راهی سوریه شد. او 25 فروردین ماه 95 در منطقه العیس سوریه مفقودالاثر شد. با گذشت 54 روز خبر شهادت وی رسماً تأیید شد و به‌عنوان شهید جاویدالاثر نام گرفت. از این شهید 39 ساله سه دختر به‌یادگار مانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها