کد خبر: ۴۹۷۶۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۱۸ آذر ۱۴۰۰
در این وضعیت نابسامان بورسی که از همه طرف فشار بر فعالین این عرصه بالا بوده یکی از کارگزاران از اعتماد مشتریان خود سوء استفاده کرده و بدون اجازه شروع به خرید سهم برای آنان کرده است.

به گزارش پایگاه 598، چندین ماه است که بازار بورس لباس قرمز بر تن کرده. سقوط بازار بورس در این مدت سبب شده تا بسیاری از سرمایه گذاران از خرید و فروش سهام امتناع کنند. حال در این وضعیت نابسامان بورسی که از همه طرف فشار بر فعالین این عرصه بالا بوده یکی از کارگزاران از اعتماد مشتریان خود سوء استفاده کرده و بدون اجازه شروع به خرید سهم برای آنان کرده است.

درآمد کارگزاری ها الزاما در خرید و فروش سهم توسط مشتریان می باشد و بالطبع سوای حقوقی که به مسئولین شعب خود پرداخت می کنند حق کارانه ای به جهت جذب سرمایه و یا خرید و فروش که توسط مشتریان شعبه انجام می پذیرد به این مسئولین شعبه پرداخت می شود.

و این امر سبب شد حال به عنوان مشاوره، قصد خیر و ... مشتریان را ترغیب به خرید سهم بکنند و البته روال فعالیت کارگزاران چنین است که مشتری یا خود باید از طریق سیستم آنلاین خرید انجام دهد و یا اینکه در سامانه آفلاین سفارش (اوردر) خرید را بگذارد تا مسئول مربوطه برایشان خرید انجام دهد. و یا حتی اگر به خاطر وجود رفاقت و یا سابقه فعالیت مشتری به صورت تلفنی نیز این کار را انجام دهد ولیکن به یقین جهت رهایی از مشکلات بعدی (نظارت بازرسی و ...) مشتری باید فرم مربوط به خرید را تأیید (امضاء) نماید

به گفته برخی سهامداران، متأسفانه در یکی از کارگزاری‌ها (بورس بیمه ایران) مشاهده شد که برخی از مسئولین شعب جهت افزایش حق کارانه خود و یا ... برای برخی مشتریان سفارش خریدهای انجام داده اند که بدون اطلاع خود مشتری بوده که باعث ضرر و زیان بیشتر از حد برای آنان شده و جالب‌تر آنکه با وجود پیگیری این مشتریان از کارگزاری مذکور با وجود اذعان خود مسئولین این کارگزاری مبنی بر اینکه این کارگزاری مجوز سبدگردانی ندارد ، باز به جواب نرسیده اند.

حال بورس خیلی وقت است که خوب نیست، و مسئولین دقت ندارند که بورس نیز مشابه بسیاری از صنایع دیگر، به صورت دستوری مشکلش رفع نمی شود. در واقع مشکل بورس از زمانی ایجاد شد که دولت روحانی برخلاف برخی دولت های قبل از خود که سعی در سبز کردن وضعیت بورس در سال آخر خود می کردند، این کار را یک سال زودتر آغاز کرد. دولت قبل با این‌کار، کسری بودجه شدید خود را جبران کرده و بازار ویران شده بورس را برای دولت سیزدهم به ارث گذاشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها