کد خبر: ۴۹۷۶۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۲۰ آذر ۱۴۰۰
برای تطهیر تمامی "تکرار می‌کنم" هایشان؛
دوران حسن روحانی تمام شده اما حالا برخی خواستار محاکمه او شده‌اند و هشتگ محاکمه روحانی را داغ کرده‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، موضوع این نوشتار بر پایه پاسخ و دلایل این امر و تبعات آن به شرح ذیل می باشد:

1- علیرغم اینکه بیش از 100 روز از عمر دولت جدید می گذرد اما نام حسن روحانی و عملکردهای دولتش همچنان برجاست. درباره چرایی این امر از هر کسی جویا شوید قطعا خواهد گرفت که دلیل حضور نام روحانی سوء تدبیرها و فشارهای معیشتی به مردم و برند معروف و نافرجام دولت یعنی برجام است که در آن همه چیز را دادیم و برای ضمانت خودمان بر مکانیزم ماشه صحه گذاشتیم و طرف مقابل نیر فقط امضایش را ضمانت کرد که آن هم به سرانجام نرسید و با آمدن ترامپ تمام آن ادعاها به بادی به هوا برخاست و محو شد در حالی که هم سایه تهدید به جنگ بر سرمان باقی ماند و هم بر دامنه تحریم ها نیز تا همین امروز در حال افزوده شدن است.

2- پس از پایان دولت روحانی زمزمه های پاسخگویی دولتمردان و از جمله شخص خود روحانی در افکار و رسانه‌ها در سطح جامعه بگوش رسید و دامنه آن با گذشت زمان و بروز مشکلاتی در زمینه ادامه رشد قیمت ها و ارزش ریال و دلار و دیگر نیازمندیها وسعت گرفت به گونه‌ای که امروز واژه پاسخگویی جای خود را به واژه محاکمه رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم و ورود قوه قضائیه به موضوع و برخورد مقامات قضایی با سوء تدبیرها و ترک فعل های فاجعه آمیز دولتمردان وقت داده است.

3- دولت روحانی علاوه بر همه بی تدبیری های اقتصادی که به اختلاس و رانت خوری های وسیع انجامید محل و گذرگاهی برای ورود عناصر نفوذی به ساختار قدرت سیاسی گردید و تعداد زیادی دو تابعتی نیز از این طریق وارد مدیریت دولت روحانی در دوره زمانی 92 تا 1400 شدند. در همین رابطه خبرگزاری موج در سال 98 گزارش داد که ، جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از افراد دارای تابعیت مضاعف، گرین کارت یا اقامت برای نخستین را در اختیار رسانه ها قرار داد. ( کدخبر : ۲۸۹۳۶۱ /۱۳۹۸/۰۵/۰۱ / کدام یک از مسوولان کشور دو تابعیتی هستند/ خبرگزاری موج)

4- دوران حسن روحانی تمام شده اما حالا برخی خواستار محاکمه او شده‌اند و هشتگ محاکمه روحانی را داغ کرده‌اند. و اینجا بود که نام سریال گاندو به میان آمد. آنگونه که جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر گفته بود: آقای قالیباف نیاز است به صداوسیما دستور داده شود که یا فیلم گاندو را متوقف یا محاکمه روحانی را شروع کنند. چون صبر مردم در حال لبریز شدن است. او گفته بود یا فیلم گاندو دروغ است یا راست، چنانچه دروغ است می‌طلبد از پخش آن جلوگیری شود و اگر واقعیت دارد محاکمه روحانی باید شروع شود.

خبرگزاری فارس هم خبری را منتشر کرد که می‌گفت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضای نامه‌ای در ۱۸ بند از حسن روحانی به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کردند و خواهان محاکمه او شدند. افزایش نرخ ارز، نابودی اشتغال، بکارگیری عوامل جاسوس در مناصب کلیدی و زمینه‌سازی برای افزایش مرگ و میر کرونا، بورس، مسکن و مداخلات ارزی از اهم اتهامات روحانی قلمداد شده بود. ( تجارت نیوز/ 28 شهریور ماه 1400/ روحانی محاکمه می شود)

در نتیجه گیری باید افزود که امروز نیز دوباره زمزمه محاکمه روحانی بگوش می رسد و موافقان روحانی هم موافقند اما محاکمه وی در یک دادگاه علنی.

البته شاید در ظاهر اصلاح طلبان خود را برای فراخوانی روحانی به قوه قضائیه و ورود این قوه به شکایات رسیده درباره عملکرد دولتمردان روحانی و شخص خودش در مدیریت 8 ساله کشور که در نوع خود بسیار بی سابقه بوده و برای بار اول خواهد بود که رئیس جمهوری برای پاسخگویی به عملکردها و احیانا ترک فعلها و کارکرد دولتمردانش مورد بازخواست قرار می گیرد لیکن اصلاح طلبان شاید بی‌میل نباشند تا برای تطهیر تمامی حمایت‌ها و "تکرار می‌کنم" هایشان یک قربانی مطرح و چالش برانگیز را برای انحراف افکار عمومی و مظلوم نمایی خود در اختیار داشته باشند و چه کسی بهتر از حسن روحانی.

به‌نظر محاکمه روحانی علاوه مزایای ملی که دارد برای اصلاح طلبان نیز پر فایده خواهد بود؛ لذا در صورت استارت این امر به فریادهای اصلاح طلبان نباید زیاد بها داد و به چشم انداز برداشت های سیاسی ایشان خصوصا در انتخابات مجلس بعدی توجه نمود.

*رضا احمد‌زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها